FORMULA 1

H McLaren έχασε έδαφος για τη νίκη στο Μπακού, λέει ο Νόρις

Pauline Ballet/LAT Images/McLaren Media Centre

Ο Λάντο Νόρις έμεινε ιδιαίτερα προβληματισμένος μετά την πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών για το GP του Αζερμπαϊτζάν, καθώς ο χαμένος χρόνος εξαιτίας του ατυχήματός του στο FP2 του στέρησε πολύτιμα δεδομένα για την κατανόηση της προσομοίωσης αγώνα με βαρύ φορτίο καυσίμου και με τη νέα υπερ-μαλακή γόμα C6.

Ο Λάντο Νόρις ξεκίνησε καλά την πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών του GP του Αζερμπαϊτζάν, γράφοντας τον καλύτερο χρόνο στο FP1, τρία δέκατα ταχύτερος από τον Πιάστρι. Όμως στο FP2, ο Βρετανός χτύπησε στον τοίχο στην έξοδο της Στροφής 4, καταστρέφοντας την πίσω ανάρτηση και τερματίζοντας άδοξα τη μέρα του.

“Ήταν ένα λάθος που κόστισε ακριβά”, παραδέχθηκε ο Βρετανός. Για τον Πιάστρι τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος έχασε χρόνο στο FP1 λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος και στο FP2 ακούμπησε επίσης στον τοίχο, αν και με ελάχιστη ζημιά. Ως αποτέλεσμα, ματαίωσε τον γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα.

“Ήταν μια χαοτική μέρα και για τους δύο μας”, είπε ο Νόρις, παραδεχόμενος ότι και ο Αυστραλός team-mate του δυσκολευόταν να βρει ρυθμό με τη McLaren MCL39.

Το χειρότερο, συμπλήρωσε ο Λάντο, είναι πως το ατύχημά του κόστισε πολύτιμο χρόνο για τη συλλογή δεδομένων προσομοίωσης αγώνα (με βαρύ φορτίο καυσίμων) με τη μαλακότερη από όλες τις γόμες (C6), που θα ήταν κρίσιμα για την κατανόηση της στρατηγικής την Κυριακή.

“Ήθελα πραγματικά να κάνω γύρους με υψηλό φορτίο καυσίμου, ειδικά με αυτή τη νέα, πιο μαλακή γόμα. Αλλά προτιμώ να πιέζω και να βρίσκω τα όρια παρά να μην πιέζω καθόλου”, πρόσθεσε ο Βρετανός.

Η γόμα C6 της Pirelli χρησιμοποιείται σπάνια (έχει επιλεχθεί από την Pirelli μόνο στο Μονακό, στην Ίμολα και στο Μόντρεαλ φέτος), κάτι που κάνει τα δεδομένα για τη στρατηγική ακόμη πιο πολύτιμα.

“Ήταν μια κακή μέρα για όλους μας. Ο Όσκαρ επίσης πάλευε λίγο με το αυτοκίνητο. Σίγουρα είμαι πίσω σε ό,τι αφορά την προετοιμασία, αλλά θα δούμε τι μπορούμε να φτιάξουμε αύριο”, πρόσθεσε ο Νόρις.

Ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL39 στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν 2025 Andrew Ferraro/LAT Images/McLaren Media Centre

Καθώς η Ferrari κυριάρχησε στο FP2 (όπου ο Λιούις Χάμιλτον και ο Σαρλ Λεκλέρ σημείωσαν το 1-2), ο Νόρις αναγνώρισε ότι η Scuderia είναι η ομάδα που δίνει το ρυθμό για τη διεκδίκηση της νίκης την Κυριακή.

“Ήταν οι πιο γρήγοροι πέρυσι εδώ, ακόμη κι αν ο Όσκαρ κέρδισε. Και ξέρουμε ότι η Red Bull ποτέ δεν είναι γρήγορη την Παρασκευή, αλλά το Σάββατο ‘ξυπνάνε’ και είναι στην κορυφή ξανά”, είπε.

Όσκαρ Πιάστρι, GP Αζερμπαϊτζάν 2025 Pauline Ballet/LAT Images/McLaren Media Centre

Όσο για τη μάχη του πρωταθλήματος, ο Νόρις παραδέχθηκε ότι θα χρειαστεί μεγάλη πίεση για να καλυφθεί το έδαφος απέναντι στον Πιάστρι (από τον οποίο υστερεί κατά 31 βαθμούς): “Πρέπει να πιέσω, δεν έχω άλλη επιλογή. Είναι δύσκολο, γιατί παλεύω με πολύ δυνατούς οδηγούς. Πρέπει να βρω τα όρια”.

Από τη δική του πλευρά, ο Πιάστρι φάνηκε πιο αισιόδοξος για το διήμερο που έρχεται: “Ήταν λίγο δύσκολη μέρα, με σκαμπανεάσματα” παραδέχθηκε ο Αυστραλός. “Νομίζω ότι η ταχύτητα υπάρχει, απλώς δεν είναι εύκολο να την αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτή τη στιγμή, και αυτό είναι μάλλον το βασικό ζήτημα”.

Στο FP2 ο Αυστραλός δοκίμασε διαφορετικές ρυθμίσεις, αν και η McLaren δυσκολεύτηκε να βρει σταθερότητα στο γλιστερό οδόστρωμα της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν.

“Δοκιμάσαμε μερικά πράγματα στο FP2, είμαι σίγουρος ότι θα τα δούμε ξανά και θα αποφασίσουμε τι μπορούμε να αλλάξουμε για αύριο. Νομίζω ότι θα είναι λίγο διαφορετικά με τις επιλογές ελαστικών και όλα αυτά”, κατέληξε ο Πιάστρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ