FORMULA 1

H Aston Martin προσέφερε μυθικό συμβόλαιο στον Άντριαν Νιούι

Red Bull Content Pool
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 21: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing looks on in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 21, 2023 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) RED BULL CONTENT POOL

Μια προσφορά δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, κοντά στα συμβόλαια των πιο υψηλά αμοιβόμενων οδηγών της Formula 1, έκανε η Aston Martin στον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, για να τον προσελκύσει από τη Red Bull στο Σίλβερστοουν.

Η αστρονομική αυτή προσφορά, πρωτοφανής για τα δεδομένα κάθε άλλου τεχνικού ή σχεδιαστή στην ιστορία της Formula 1, έγινε -όπως γράφει το αγγλικό Motorsport- από τον ιδιοκτήτη της Aston Martin Λόρενς Στρολ προς τον Άντριαν Νιούι στο πλαίσιο του GP Σαουδικής Αραβίας, στις αρχές του Μαρτίου.

Το ενδιαφέρον της Aston Martin για τον 65χρονο Βρετανό αεροδυναμιστή είναι δεδομένο εδώ και αρκετές εβδομάδες, παράλληλα με το αντίστοιχο της Ferrari. Και οι δύο ομάδες θέλουν να εκμεταλλευτούν τον αναβρασμό της διαμάχης πολιτικής ισχύος που εξελίσσεται εντός των τειχών της Red Bull, αναβρασμό που ενδέχεται να επηρεάσει τον Νιούι σχετικά με την παραμονή του στην πρωταθλήτρια.

Ο Λόρενς Στρολ επενδύει βαρέως στην Aston Martin F1 από τη στιγμή που απέκτησε την πρώην Force India / Racing Point. Η επέκταση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ του εργοστασίου του Σίλβερστοουν συνεχίζεται, και σύντομα θα είναι έτοιμη και η πιο σύγχρονη αεροσήραγγα της F1.

Aston Martin F1 Media
Ο ιδιοκτήτης της Aston Martin F1, Λόρενς Στρολ ASTON MARTIN F1 MEDIA


Παράλληλα, από το 2026 η ομάδα θα έχει εργοστασιακούς κινητήρες, της Honda, καθώς ο Καναδός επιχειρηματίας ήρθε σε συμφωνία με τους Ιάπωνες μετά την επιλογή της Red Bull Racing να φτιάξει το δικό της εργοστάσιο κινητήρων -τη Red Bull Powertrains- και να συνάψει τεχνική (και κυρίως χορηγική) συνεργασία με τη Ford Motor Company, που επίσης ξεκινά μαζί με το νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών το 2026.

Παράλληλα, στις αρχές του 2022 η Aston εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Ντάν Φάλοους, που ήταν το “δεξί χέρι” του Νιούι στη Red Bull Racing επί σειρά ετών, και μια σειρά από άλλα κορυφαία ονόματα τεχνικών της F1. Για να μην αναφερθούμε, βεβαίως, στην προσέλκυση του δις παγκόσμιου πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο.

Από μια άποψη, αν εξασφαλίσει τις υπηρεσίες και του Νιούι, μαζί με τον τεχνικό διευθυντή Φάλοους και τους κινητήρες της Honda, μπορεί κανείς να δει ότι ο Λόρενς Στρολ θέλει να δημιουργήσει στην Aston Martin τη “συνέχεια” της Red Bull Racing.

Σε αυτό το παζλ, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, θέλει να βάλει κι άλλο ένα κομμάτι: του τρις πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν. Με την εξασφάλιση του Νιούι και των κινητήρων της Honda, ο Ολλανδός μπορεί να βρει 30 χιλιόμετρα μακριά από το Μίλτον Κινς, τη συνέχεια της Red Bull, μακριά από τον Κρίστιαν Χόρνερ.

Πάντως, στην προσπάθεια να εξασφαλίσει τον Φερστάπεν, η Aston θα βρει σθεναρή αντίσταση από τη Mercedes, που έχει παραδεχθεί ότι ο 26χρονος είναι ο νούμερο 1 στόχος της για τη θέση του Λιούις Χάμιλτον - είτε το 2025, είτε στο απώτερο μέλλον.

Από πολλές απόψεις, λοιπόν, η υπογραφή του Άντριαν Νιούι είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι του παζλ που λείπει, για να καταφέρει ο Λόρενς Στρολ να κάνει στην Aston παγκόσμια πρωταθλήτρια της Formula 1, απέναντι στις άλλες υπερδυνάμεις του σπορ.

Ο Νιούι, θυμίζουμε, πρόσφατα υπέγραψε την ανανέωση του συμβολαίου του με την RBR, και είπε ότι δεν βλέπει λόγο να φύγει από το Μίλτον Κινς. Όμως, τα γεγονότα του 'πολέμου ισχύος' των τελευταίων δύο μηνών ίσως να του προσφέρουν πολλούς τέτοιους λόγους για να σπάσει το συμβόλαιό του.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2026 ASTON MARTIN F1 ΑΝΤΡΙΑΝ ΝΙΟΥΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ