FORMULA 1

Γιατί ο Βολφ ισχυρίζεται ότι η McLaren “εξευτέλισε” τον ανταγωνισμό στο Ζάντβορτ

Richard Pardon / Mercedes AG

Παρατηρώντας το ρυθμό που είχε η McLaren MCL39 -με σκληρότερα ελαστικά- στο τελευταίο stint του GP Ολλανδίας την Κυριακή, ο διευθυντής της Mercedes F1 είπε ότι η πρωταθλήτρια “εξευτέλισε” τους αντιπάλους της στο δρόμο για την άνετη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι.

Η πέμπτη διαδοχική νίκη της McLaren και 7η φετινή του Πιάστρι δεν απειλήθηκε ποτέ στον αγώνα του Ζάντβορτ, παρότι υπήρξαν τρεις επανεκκινήσεις μετά από ισάριθμες εισόδους του οχήματος ασφαλείας στην πίστα.

Ο Αυστραλός ηγήθηκε από τα φώτα της εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, καθώς καμία από τις Red Bull, Mercedes και Ferrari δεν είχαν το ρυθμό να μείνουν κοντά στον νικητή, αλλά και στον Λάντο Νόρις – που εντέλει εγκατέλειψε, με μηχανικό πρόβλημα, από τη 2η θέση οκτώ γύρους πριν το τέλος του αγώνα.

Η δεύτερη περίοδος οχήματος ασφαλείας ήταν για την απομάκρυνση της Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ από την άκρη της πίστας, μετά τη σύγκρουση του Μονεγάσκου με τον Κίμι Αντονέλι της Mercedes – και ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε αυτή την ευκαιρία για να βάλει τη μαλακή γόμα στο τελευταίο stint, όπως είχε προβλέψει πριν τον αγώνα ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα.

Στην επανεκκίνηση ο Πιάστρι και ο Νόρις είχαν βάλει στο δικό τους δεύτερο πιτ-στοπ τη σκληρή γόμα – αλλά παρότι θα περίμενε κανείς ότι αυτό θα έκανε τους οδηγούς της McLaren ευάλωτους απέναντι στον Φερστάπεν με τη μαλακή, ο Αυστραλός και ο Βρετανός δεν είχαν κανένα πρόβλημα σύντομα να χαθούν ξανά στον ορίζοντα.

“Μπορείτε να δείτε ότι στο τέλος η McLaren είχε τη σκληρή γόμα ενώ όλοι εμείς φρέσκια (σ.σ.: πατημένη, για την ακρίβεια) μαλακή – αυτός είναι εξευτελισμός για όλους. Τώρα έχετε τον τίτλο που θέλετε, σωστά;”, είπε ο Τότο Βολφ, διευθυντής της Mercedes F1, στο τέλος του αγώνα στους δημοσιογράφους στο Ζάντβορτ.

Και συνέχισε: “Είμαστε σε λίγο δύσκολη κατάσταση τώρα, διότι πώς μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με την 4η θέση και ίσως με την 6η πριν την ποινή [του Αντονέλι];

Νομίζω ότι αυτό το τριήμερο ανάμεσα στον Μαξ, στις Ferrari και σε εμάς τα πράγματα ήταν λίγο ισορροπημένα. Ο Μαξ ήταν ο ταχύτερος, αλλά η Ferrari ήταν ίδια [με εμάς], θα έλεγα. Οπότε αυτό δεν είναι ικανοποιητικό”.

Sam Bagnall/Sutton Images/McLaren Media Centre

Πάντως, ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, διαφώνησε με τον Βολφ, λέγοντας ότι το πλεονέκτημα απόδοσης της McLaren σε σχέση με τον ανταγωνισμό ήταν σταθερό και στους 72 γύρους του ολλανδικού αγώνα.

“Δεν ήταν μόνο το τελευταίο stint”, είπε ο Γάλλος. “Αν ρίξετε μια ματιά στον υπόλοιπο αγώνα, στο μέσον του δεύτερου stint, δεν ξέρω αν αποφάσισαν να πιέσουν ή όχι, αλλά ήταν πολύ ταχύτεροι από όλους.

Εκτιμώ ότι έλεγξαν το ρυθμό στους πρώτους 10 γύρους του δεύτερου stint πριν το VSC [Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας] και όταν αποφάσισαν να πιέσουν ήταν μίλια μακριά. Ξεκάθαρα, είναι ένα βήμα μπροστά στην ποιότητα. Εξευτελισμός; Εγώ δεν θα το πήγαινα τόσο μακριά”, πρόσθεσε ο Βασέρ.

Τα πιτ-στοπς και τα ελαστικά για κάθε οδηγό στο GP Ολλανδίας 2025 PIRELLI F1

Σχετικά με την απειλή του Φερστάπεν με τη μαλακή γόμα, έναντι της σκληρής των Πιάστρι-Νόρις στη δεύτερη επανεκκίνηση, ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα εξήγησε: “Νομίζω πως όλοι πέρασαν στη μαλακή γόμα διότι δεν είχαν άλλη φρέσκια σκληρή, καθώς μόνο η McLaren και, νομίζω, η Aston Martin είχαμε δύο σετ [φρέσκιας] σκληρής γόμας.

Κατά τη δική μας άποψη, η μαλακή γόμα θα ήταν καλή για μικρότερης διάρκειας stint. Πιστεύω ότι είδαμε ήδη από το πρώτο stint ότι, παρότι ο Φερστάπεν είχε [στην εκκίνηση] φρέσκια μαλακή γόμα, η φρέσκια μαλακή ήταν καλή για λίγους γύρους αλλά μετά σε αφήνει εκτεθειμένο σε αυτοκίνητα που έχουν πιο σκληρά ελαστικά.

Ήμασταν αρκετά ικανοποιημένοι με τη σκληρή γόμα. Εδώ, σε αυτού τους είδους την πίστα, τα σκληρά ελαστικά προσέφεραν σχετικά καλή πρόσφυση, οπότε δεν ήμασταν ιδιαίτερα αγχωμένοι και σκεφτήκαμε ότι η επιλογή της σκληρής γόμας ήταν η καλύτερη”, κατέληξε ο Ιταλός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ