Γιατί ο Λεκλέρ περιμένει ότι η Ferrari θα “γυρίσει σελίδα” σε έναν μήνα

Ο δραστικός περιορισμός της ελαστικότητας της εμπρός πτέρυγας που θα επιβάλλει η FIA στο GP Ισπανίας (1/06), μαζί με τις αναβαθμίσεις της SF-25 που ετοιμάζουν οι Ιταλοί για την Ίμολα και έπειτα για τη Βαρκελώνη, θα είναι καθοριστικοί παράγοντες για να ξαναγίνει η Scuderia ανταγωνιστική στη φετινή Formula 1, υποστηρίζει ο Σαρλ Λεκλέρ.
Το πρώτο φετινό βάθρο της Ferrari, που κατέκτησε ο Λεκλέρ στο GP της Σαουδικής Αραβίας την περασμένη Κυριακή (20/4), ήταν ένα πρώτο αισιόδοξο μήνυμα για την προσπάθεια της ομάδας του Μαρανέλο να ανακάμψει από το απογοητευτικό της ξεκίνημα στο φετινό πρωτάθλημα της F1.
O ρυθμός αγώνα της Ferrari SF-25 στη Τζέντα ήταν εντυπωσιακός, εφάμιλλος των McLaren και Red Bull και ανώτερος της Mercedes, αλλά η ομάδα του Μαρανέλο έμεινε μακριά από τη διεκδίκηση της νίκης λόγω της υστέρησής της σε απόλυτη ταχύτητα στον έναν γύρο, που άφησε το Σάββατο τον Λεκλέρ στην 4η θέση της εκκίνησης.
Αυτή την υστέρηση προσπαθεί η Scuderia να εξαλείψει με τα πακέτα αναβαθμίσεων που ετοιμάζει αρχικά για το GP της Ίμολα (στις 16-18 Μαΐου) και έπειτα για το GP Ισπανίας στις 30 Μαΐου-1 Ιουνίου.
Η αναβάθμιση της Βαρκελώνης συνδέεται στενά με την δραστική μείωση της ελαστικότητας της εμπρός πτέρυγας που θα επιβάλλει η FIA από τον συγκεκριμένο αγώνα – μείωση που, κατά πολλούς, θα στερήσει το μεγάλο πλεονέκτημα της McLaren στο συγκεκριμένο τομέα του μονοθεσίου της.
Η Scuderia ετοιμάζει μια ολοκαίνουρια εμπρός πτέρυγα για τον αγώνα της Ισπανίας, ελπίζοντας βάσιμα ότι αυτή θα συμβάλλει καίρια στην επιστροφή της στη διεκδίκηση των νικών στα GP.
“Νομίζω ότι υστερούμε στην θεμελιώδη ταχύτητα του αυτοκινήτου”, εξήγησε ο Λεκλέρ. “Είμαστε πίσω από τη McLaren και τη Red Bull, αναμφίβολα, και πιστεύω και πίσω και από τη Mercedes.
Από τη μία πλευρά, έχω ακολουθήσει μια κατεύθυνση [ρυθμίσεων] για την οποία μιλούσα στα τελευταία δύο τρία αγωνιστικά τριήμερα, και πιστεύω πως ποτέ δεν αισθανόμουν τόσο άνετα με το αυτοκίνητο όσο αυτή τη στιγμή.
Οπότε, αντλούμε το μέγιστο που έχει να δώσει το αυτοκίνητο. Απλώς χρειαζόμαστε ένα καλύτερο αυτοκίνητο. Και πιστεύω ότι ένα μεταβατικό σημείο για τη σεζόν θα είναι ο αγώνας της Βαρκελώνης, με τη νέα εμπρός πτέρυγα. Ελπίζω ότι αυτή θα παίξει ρόλο υπέρ μας.
Μπορούμε να τους πιάσουμε αν φέρουμε τις σωστές αναβαθμίσεις. Στη Βαρκελώνη θα κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για αυτό, θα έχουμε καινούρια εμπρός πτέρυγα εκεί. Και θα δούμε πού θα βρισκόμαστε μετά από εκείνο το τριήμερο”, πρόσθεσε ο 28χρονος.
Και συνέχισε επιβεβαιώνοντας ότι η SF-25 είναι εξαιρετική στη διαχείριση των ελαστικών, στην προστασία της γόμας στο ρυθμό αγώνα – κάτι που είναι κρίσιμο για τις νίκες, όταν το cavallino θα γίνει ανταγωνιστικό και στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης.
“Έχουμε ένα δυνατό σημείο – τη φθορά των ελαστικών. Το είδαμε στη Σαουδική Αραβία, ότι η φθορά των ελαστικών μας ήταν αληθινά καλή. Στον αγώνα η καλή ισορροπία του αυτοκινήτου απέδωσε.
Μας εξέπληξε όλους ο ρυθμός μας σε καθαρό αέρα [χωρίς προπορευόμενο μονοθέσιο σε κοντινή απόσταση] στο πρώτο stint. Ήταν αληθινά καλός. Όλα τα άλλα επίσης, από τη στρατηγική μέχρι τα πιτ-στοπς, εκτελέστηκαν με αρτιότητα.
Ξέρω πώς να αντλώ το μέγιστο του αυτοκινήτου τις περισσότερες φορές, αλλά ατυχώς η τωρινή μας δυναμική δεν μας επιτρέπει να διεκδικούμε κάτι καλύτερο στις δοκιμές κατάταξης.
Αν ξεκινούμε από υψηλότερες θέσεις, θα έχουμε τις ευκαιρίες μας. Αν όχι, είμαστε όλοι πολύ κοντά σε ρυθμό αγώνα για να κάνουμε τη διαφορά. Πρέπει να αφοσιωθούμε για φτιάξουμε τις προϋποθέσεις στις κατατακτήριες.
Είμαστε πολύ κοντά σε ρυθμό αγώνα. Νομίζω ότι ο καθαρός αέρας καθορίζει λίγο ποιος θα είναι εκείνος που θα κερδίσει τον αγώνα. Πάντα έτσι ήταν, ίσως φέτος να είναι και λίγο περισσότερο. Και προφανώς όταν ισχύει αυτό, οι δοκιμές κατάταξης είναι πιο σημαντικές”, είπε χαρακτηριστικά ο Σαρλ Λεκλέρ.
Με 52 βαθμούς διαφορά από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι, μετά τον 5ο από τους 24 αγώνες της σεζόν, ο Λεκλέρ ξέρει καλά ότι η βελτίωση της SF-25 επείγει, αν θέλει να μην χάσει τις ελπίδες του για τον φετινό τίτλο.
“Προφανώς υπάρχουν απαντήσεις για ό,τι κάνουμε, και ξεκάθαρα κάνουμε κάτι λάθος. Πρέπει να το εντοπίσουμε. Δεν μπορούμε να χάσουμε πολλούς αγώνες πριν το βρούμε διότι είμαστε ήδη πενήντα βαθμούς πίσω στο πρωτάθλημα οδηγών.
Δεν το κοιτάμε και πολύ αυτό, αλλά το 50 είναι ένα μεγάλο νούμερο. Δεν θέλω να χάσω περισσότερους βαθμούς στους επόμενους αγώνες. Και φυσικά προσδοκώ να κερδίσω αγώνες φέτος”, κατέληξε ο Μονεγάσκος.