FORMULA 1

“Φουντώνουν” τα σενάρια Φερστάπεν-Mercedes μετά την απόλυση του Χόρνερ από τη Red Bull

AP Photo/Denes Erdos

Η είδηση-”βόμβα” της F1 για την αποδέσμευση του Κρίστιαν Χόρνερ από τη Red Bull Racing εγείρει πλέον το ερώτημα: ο Χόρνερ έφυγε επειδή ο Μαξ Φερστάπεν έχει συμφωνήσει με τη Mercedes για το 2026, ή έφυγε για να μην συμφωνήσει ο Μαξ Φερστάπεν με τη Mercedes;

Μετά την λήξη της συνεργασίας του Κρίστιαν Χόρνερ με τη Red Bull Racing, πλέον η F1 περνά σε ένα νέο κύκλο, πολύ εντονότερων σεναρίων σχετικά με το μέλλον του Μαξ Φερστάπεν στο Μίλτον Κινς – στη βάση των (επιβεβαιωμένων) επαφών της πλευράς του τετράκις πρωταθλητή με τη Mercedes F1 την τελευταία εβδομάδα.

Δεν είναι λίγοι όσοι συσχετίζουν την απόλυση του Κρίστιαν Χόρνερ με τα παρασκηνιακά τεκταινόμενα των επαφών Φερστάπεν-Mercedes. Προς το παρόν δεν υπάρχει καμία επίσημη τοποθέτηση από τις δύο πλευρές, καθώς τόσο ο Ολλανδός όσο και ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, θέλησαν να υποβαθμίσουν την έκταση των επαφών τους, μιλώντας στο περιθώριο του GP Βρετανίας.

Ωστόσο, το ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky ανέφερε το περασμένο Σαββατοκύριακο ότι η Mercedes F1 και ο Μαξ Φερστάπεν βρίσκονται σε “προχωρημένες διαπραγματεύσεις” για το ενδεχόμενο μεταγραφής του Ολλανδού στο Μπράκλεϊ από το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2026.

Όπως αναφέρει η έγκυρη ολλανδική εφημερίδα De Limburger, ο Χόρνερ είχε υποσχεθεί στους ιδιοκτήτες Μαρκ Μάτεσιτζ και Τσαλέμ Γιουβιντίγια μια σαφή αγωνιστική πρόοδο της RB21 με τις τελευταίες αναβαθμίσεις – κάτι που δεν συνέβη.

Όμως στο Σίλβερστοουν, παρότι ο Φερτστάπεν πήρε την πολ ποζίσον, στον αγώνα πάσχιζε με την απόδοση του RB21 (με αταίριαστες ρυθμίσεις χαμηλής άντωσης) στη βροχή και περιορίστηκε στην πέμπτη θέση. Κατά πολλούς, η αγωνιστική πτώση και η σημερινή ανακοίνωση αποδέσμευσης του Χόρνερ, επιδεινώνουν την εικόνα διάλυσης της RBR και ενισχύουν το ενδεχόμενο αποχώρησης του Φερστάπεν για τη Mercedes.

Πριν από τις σημερινές εξελίξεις, ο πρώην οδηγός της F1 και νυν τηλεσχολιαστής Ραλφ Σουμάχερ σχολίασε στο γερμανικό δίκτυο Sky: “Ο Μαξ απομακρύνεται σταδιακά. Παρότι οι κατατακτήριες ήταν καλές, καταλαβαίνει ολοένα και περισσότερο ότι η Red Bull δεν είναι πια κορυφαία”.

Ο πρώην οδηγός της F1 Κρίστιαν Άλμπερς είχε πει πριν από τρεις μέρες: “Το πρόβλημα είναι ότι ο Φερστάπεν είναι το μεγαλύτερό τους περιουσιακό στοιχείο. Αν φύγει, δεν βλέπω πώς μπορεί να μείνει ο Χόρνερ. Ο Μαξ θα πάρει την απόφασή του για το 2026 μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες”.

Την ίδια ώρα, πολλοί παρατηρητικοί φίλοι της F1 είδαν πως ο Φερστάπεν έκανε livestream σε προσομοιωτή F1 οδηγώντας ένα εικονικό ασημένιο μονοθέσιο της Mercedes – αν αυτό σημαίνει κάτι.

Ο Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλος της Red Bull, απάντησε όμως με τη χαρακτηριστική του απάθεια μιλώντας στην εφημερίδα Osterreich: “Δεν το πρόσεξα. Αλλά γιατί να μην το κάνει; Στην πραγματικότητα οδηγεί Aston Martin, Ferrari ή Audi [GT] – οπότε δεν έχει σημασία αν οδηγεί και Mercedes σε προσομοιωτή”.

Ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της Red Bull είναι η απόλυτη προσωπική ελευθερία που προσφέρει στον Φερστάπεν και το ότι ταιριάζει με την προσωπικότητά του. Όμως ένας Ολλανδός αθλητικός μάνατζερ, ο Μπομπ φαν Οστερχάουτ, σχολίασε: “Ταιριάζει ο Μαξ με τη Mercedes ως χαρακτήρας; Όχι. Και γι’ αυτό ακριβώς ταιριάζει – τα αντίθετα έλκονται”.

Ο Μάρκο πάντως δεν μπαίνει σε περαιτέρω ανάλυση. Επιμένει ότι ο Φερστάπεν δεν μπορεί να υπογράψει με τη Mercedes για το 2026, διότι δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι ρήτρες απόδοσης στο τρέχον συμβόλαιό του με τη RBR (που λήγει στο τέλος του 2026), και υποστηρίζει πως “μπορεί να είναι σε συζητήσεις, αλλά δεν υπάρχουν εξελίξεις αυτή τη στιγμή”.

Ο Αυστριακός έχει δηλώσει ανοιχτά πως η βελτίωση της Red Bull είναι ο μόνος τρόπος για να μείνει ο Μαξ στο Μίλτον Κινς, και ελπίζει πως οι τελευταίες αναβαθμίσεις της RB21 -που αναμένονται στο επόμενο GP, του Σπα στο Βέλγιο- θα φέρουν ξανά τον Μαξ σε τροχιά νικών.

Από την άλλη, όμως, ο Μάρκο παραδέχεται πως “το πρωτάθλημα έχει τελειώσει [για τον Φερστάπεν]. Είναι πλέον υπόθεση μεταξύ του Νόρις και του Πιάστρι, με τον Λάντο να επιστρέφει εντυπωσιακά με δύο απίστευτους αγώνες”.

Βεβαίως, δεδομένης της ρήξης του Χόρνερ με την πλευρά Φερστάπεν, δεν ήταν μυστικό ότι η δεύτερη δεν επιθυμούσε την παραμονή του πρώτου στη διεύθυνση της Red Bull Racing – και η απομάκρυνσή του, τώρα, ίσως να αλλάζει τα δεδομένα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ