FORMULA 1

Formula 1, GP Ολλανδίας: Ο Φερστάπεν νίκησε τον Λεκλέρ και πήρε την pole position

Ο Φερστάπεν στο GP της Ολλανδίας
Ο Φερστάπεν στο GP της Ολλανδίας 2022 AP PHOTO/PETER DEJONG

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής των κατατακτηρίων δοκιμών και με χρόνο 1:10.342 θα εκκινήσει από την πρώτη σχάρα στον αγώνα της Κυριακής στο GP της Ολλανδίας. Δεύτερος ο Λεκλέρ, τρίτος ο Σάινθ.

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την pole position στο GP της Ολλανδίας καθώς σημείωσε χρόνο 1:10.342. Από τη δεύτερη θέση θα εκκινήσει την Κυριακή ο Λεκλέρ, από την τρίτη ο Σάινθ.

Στο πρώτο πέρασμα του Q3, ο Μονεγάσκος ήταν ταχύτερος από τον Ολλανδό με χρόνο 1:10.456. Στην επιστροφή των οδηγών για τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, ο Φερστάπεν κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του και να βρεθεί μπροστά από τον πιλότο της Ferrari. Έξοδο είχε ο Πέρεζ στο τρίτο σέκτορ.

Από μια άποψη, η σημερινή pole position του Φερστάπεν ήταν πιο επιβλητική από τον πρώτο του χρόνο με χαώδη διαφορά στις κατατακτήριες του Σπα. Μέσα σε ένα βράδυ ο ίδιος και η RBR κατάφεραν να βρουν λύσεις για τους μεγάλους χθεσινούς μπελάδες στο στήσιμο της RB18, και ο Ολλανδός στο τέλος του Q3 εκτέλεσε έναν γύρο απόλυτης αρτιότητας.

Και μάλιστα απέναντι σε μια Ferrari που τόσο πολύ της ταιριάζει το αργό, τεχνικό σχέδιο της πίστας του Ζάντβουρτ, δεδομένης της ανωτερότητας της F1-75 στις αργές και μέσες στροφές. Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έκαναν όντως δύο υπέροχους γύρους με το cavallino στο τέλος, και αν δεν ήταν η υπέρβαση του πρωταθλητή θα είχαν κλειδώσει την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Σε κάθε περίπτωση, με τόσο οριακές διαφορές μεταξύ των δύο κορυφαίων φετινών ομάδων της Formula 1 όλα θα κριθούν στο αυριανό 15ο GP της χρονιάς από τη διαχείριση των ελαστικών. Και κυρίως από το αν η RBR έχει καταφέρει να βρει λύσεις και για την υπέρμετρη φθορά της μαλακής γόμας που είχε ο Φερστάπεν στις σημερινές πρωινές ελεύθερες δοκιμές.

Στην πρώτη προσπάθεια των πρωταγωνιστών στο Q3 ο Λεκλέρ ήταν 59 χιλιοστά ταχύτερος από τον Φερστάπεν. Όλα όδευαν προς μια οριακή, εκπληκτική μονομαχία στη δεύτερή τους. Και οι δύο βελτίωσαν τους χρόνους τους, όμως η πολ ποζίσιον κρίθηκε στο μεσαίο τμήμα της πίστας.

Σε αυτό ο Λεκλέρ έχασε ενάμισι δέκατο, ενώ αντίθετα ο Φερστάπεν κέρδισε εκεί τον περισσότερο χρόνο του - δεδομένου ότι στο πρώτο και τρίτο τμήμα ταχύτερος ήταν ο Μονεγάσκος της Ferrari. Ήταν μια μάχη στο απόλυτο όριο, δύο εκπληκτικά πανομοιότυπων (και πάλι) σε απόδοση μονοθεσίων, αν και τόσο διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας.

«Απίστευτο!» είπε στο τέλος ο Φερστάπεν. "Μετά τη χθεσινή ημέρα, ειδικά, δουλέψαμε πολύ καλά το βράδυ για να αλλάξουμε την κατάσταση. Το αυτοκίνητο σήμερα ήταν απολαυστικό στην οδήγηση. Έναν γύρος κατατακτήριων εδώ είναι κάτι τρελό".

Ο Λεκλέρ, από την πλευρά του, τόνισε: "Ο Μαξ έκανε έναν σπουδαίο γύρο στο τέλος, το αυτοκίνητό μας βελτιωνόταν συνεχώς. Αρχικά τρόμαξα γιατί ο Μαξ ήταν πολύ ταχύτερος από εμάς με την πατημένη γόμα. Είμαστε πολύ πιο δυνατοί εδώ σε σχέση με το προηγούμενο τριήμερο και ο αγωνιστικός μας ρυθμός για αύριο δείχνει αρκετά καλός. Πρέπει να κάνουμε καλή εκκίνηση, και μετά θα δούμε".

Ο Κάρλος Σάινθ πρόλαβε και αυτός να βελτιώσει το χρόνο του για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Ισπανός συμπλήρωσε πως "είναι αρκετά δύσκολα εκεί έξω, η πίστα είναι πολύ απαιτητική από τα ελαστικά. Θα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα μέρα η αυριανή, θα γίνονται πολλά ταυτόχρονα και πολλές διαφορετικές στρατηγικές".

Μετά το πέρασμα του Κάρλος τελείωσε πρόωρα η δεύτερη προσπάθεια των υπόλοιπων οδηγών λόγω του τετ-α-κε του Σέρτζιο Πέρεζ στην τελευταία στροφή. Ο Μεξικανός είχε πατήσει στο χώμα στην έξοδο της προτελευταίας, και κατέληξε κάθετα στο εσωτερικό κερμπ της εισόδου της τελευταίας, κεκλιμένης.

Έτσι, με τις κίτρινες σημαίες στο σημείο, κανείς από τους οδηγούς που ακολουθούσαν δεν είχε την ευκαιρία να βελτιώσει το χρόνο του. Δεν είναι γνωστό, κατά συνέπεια, αν η Mercedes -που ήταν κοντά στους πρωτοπόρους όλο το διήμερο- θα κατέβαζε το χρόνο της κάτω από τη διαφορά των τριών δεκάτων του Λιούις Χάμιλτον, που συμπλήρωσε τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

Με όλα αυτά, ο Ράσελ έμεινε πίσω από τον Πέρεζ στην τρίτη σειρά και ο Λάντο Νόρις της McLaren δεν μείωσε κάτω από τα 8 δέκατα. Ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri βρισκόταν σε έναν αρκετά ταχύ γύρο, ενώ ο εξαιρετικός σήμερα Μικ Σουμάχερ μάλλον δεν θα μπορούσε να ελπίζει σε κάτι περισσότερο με τη Haas. Άλλωστε, μπήκε στη δεκάδα την ώρα που ο Κέβιν Μάγκνουσεν αποκλείστηκε στο Q1.

Ο Λανς Στρολ, τέλος, μετά από μια σειρά εκπληκτικών γύρων στις δύο πρώτες περιόδους, δεν κατάφερε να αγωνιστεί στο Q3 λόγω ενός τεχνικού προβλήματος που άφησε την AMR22 καθηλωμένη στο γκαράζ της Aston Martin.

Και ο Φέτελ θα μπορούσε να ήταν στη δεκάδα, με την ταχύτητα που είχε σήμερα το μονοθέσιο του Σίλβερστοουν, αλλά βγήκε εκτός πίστας και αποκλείστηκε στην πρώτη περίοδο. Εξίσου άτυχος ήταν και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine, που έχασε την είσοδο στο Q3 όταν στον τελευταίο του γρήγορο γύρο στο Q2 εμποδίστηκε από τη Red Bull του Πέρεζ στη στροφή 9.

Η δεύτερη περίοδος των σημερινών κατατακτήριων διακόπηκε για λίγα λεπτά με κόκκινες σημαίες, διότι έπεσε ένα καπνογόνο από την «πορτοκαλί στρατιά» των οπαδών του Φερστάπεν μέσα στην πίστα.

Η FIA ανέφερε ότι ο οπαδός που πέταξε το καπνογόνο εντοπίστηκε από την ασφάλεια του αγώνα και απομακρύνθηκε. Στη διάρκεια της διακοπής, οι κριτές στη στροφή 7 προσπαθούσαν, στο μεταξύ, να απομακρύνουν τα περιστέρια που είχαν μαζευτεί στο εσωτερικό κερμπ της στροφής 7.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ