ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ξέρατε ότι η Mazda ξεκίνησε από παραγωγός φελλού;

Ξέρατε ότι η Mazda ξεκίνησε από παραγωγός φελλού;
DAVID L F SMITH

Η μετάβαση από την παραγωγή φελλού στην παραγωγή αυτοκινήτου, όχι μόνο δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά και απίθανη.

Κι όμως, αυτό συνέβη με τη Mazda, η οποία γιορτάζει 100 χρόνια στον χώρο της αυτοκίνησης. Η καθαρόαιμη Made in Japan μάρκα, με έδρα τη Χιροσίμα, έχει προσφέρει μια σειρά από εμβληματικά μοντέλα που έγραψαν ιστορία, όπως και περιστροφικούς κινητήρες (Wankel), που έφεραν την επανάσταση στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Η ιαπωνική εταιρεία, θα γιορτάσει αυτά τα 100 χρόνια, με σειρά εκδηλώσεων. Θα θυμάται το παρελθόν της και θα κοιτάζει στο μέλλον.

ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΗ

Το θάρρος να αμφισβητεί τις κοινές πρακτικές στη μηχανική και το σχεδιασμό, αποτελεί χαρακτηριστικό της Mazda από το 1920. Κατά τη διάρκεια του Le Mans 24 Ωρών, το 1991, η Mazda ήταν η πρώτη ασιατική μάρκα που κέρδισε με περιστροφικό κινητήρα στο Cosmo Sport 110S. Επίσης, δημιούργησε τον πιο δημοφιλές roadster παγκοσμίως, το Mazda MX-5, το οποίο έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα από την κυκλοφορία του το 1989 και τώρα δημιουργεί επανάσταση με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης Skyactiv-X, με διπλή ανάφλεξη.

ΑΠΟ ΦΕΛΛΟ ΜΕΧΡΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Πριν από 100 χρόνια, η Mazda ήταν παραγωγός φελλού στη Χιροσίμα, μέχρις ότου ο Jujiro Matsuda, βιομήχανος, ανέλαβε την Toyo Cork Kogyo Co., Ltd το 1921 και μεταμόρφωσε πρώτα την επιχείρηση σε παραγωγό εργαλειομηχανών και μετά σε κατασκευαστή οχημάτων.

Το πρώτο μοντέλο ήταν ένα τρίκυκλο φορτηγό - το Mazda-Go - που κυκλοφόρησε το 1931. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η κατασκευή φορτηγών συνεχίστηκε μόλις λίγους μήνες μετά τον βομβαρδισμό της Χιροσίμα με ατομική βόμβα.

Ξέρατε ότι η Mazda ξεκίνησε από παραγωγός φελλού;
MARK FAGELSON PHOTOGRAPHY

Τα εμπορικά οχήματα παρέμειναν στο επίκεντρο μετά τον πόλεμο και το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1960, το Mazda R360, ανοίγοντας το δρόμο για επιτυχημένα μελλοντικά μοντέλα.

ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΔΥΝΑΤΟΥ

Το 1961, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία αδειοδότησης με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία NSU (αλήθεια, ποιος τα θυμάται;) για την ανάπτυξη και την παραγωγή των νέων συμπαγών, ελαφρών περιστροφικών κινητήρων Wankel. Οι μηχανικοί στην Ιαπωνία έκαναν έπειτα αυτό που πολλοί θεωρούσαν αδύνατο.

Το 1967, το φουτουριστικό Mazda Cosmo Sport 110S έγινε το πρώτο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο με έναν περιστροφικό κινητήρα. Ήταν η αρχή μιας αξιοσημείωτης πορείας, με την κυκλοφορία πολυάριθμων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του Mazda RX-7 και την πώληση σχεδόν δύο εκατομμυρίων οχημάτων με περιστροφικούς κινητήρες, με την πάροδο των ετών.

ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Ενώ ο περιστροφικός κινητήρας ήταν ένα παράδειγμα της αφοσίωσης της Mazda στα αυτοκίνητα με ιδιαίτερη κίνηση, το όνομα της εταιρείας άλλαξε επισήμως σε Mazda Motor Corporation το 1984 και με το Mazda MX-5 να παραμένει το κορυφαίο roadster στην ιστορία.

Ξέρατε ότι η Mazda ξεκίνησε από παραγωγός φελλού;

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ

Σήμερα, η Mazda διαθέτει μια σειρά από αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας τη γλώσσα σχεδιασμού Kodo - Soul of Motion που κερδίζουν βραβεία ανά τον κόσμο και η μάρκα συνεχίζει αντισυμβατικά, με την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού της οχήματος, το Mazda MX-30, εντός του 2020.

Δείτε το video:


www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ