ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το νέο Toyota Yaris, στην έκδοση 1.5 lt

Το νέο Toyota Yaris
Το νέο Toyota Yaris TOYOTA YARIS

Κι ενώ η υβριδική έκδοση αναμένεται αν έχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, χώρος υπάρχει και για την αμιγώς βενζινοκίνητη. Το νέο Yaris είναι εδώ.

Σε όλες του τις εκδόσεις, το supermini της ιαπωνικής Toyota, διαθέτει, πλέον, ευρωπαϊκό DNA, αφού σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη.

Το μοντέλο που έχει πάνω από 20 χρόνια ιστορίας, αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κεφάλαιο για την Toyota, καθώς ο όγκος πωλήσεών του την έχει καθιερώσει διεθνώς, ενώ στην Ελλάδα το Yaris, ειδικά την τελευταία δεκαετία, αποτελεί best seller της αγοράς, σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων.

Προ καιρού είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την υβριδική έκδοση, η οποία διαφέρει πολύ από αυτή που οδήγησα τελευταία, την αμιγώς βενζινοκίνητη. Στην πρώτη, η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα, μειώνει απίστευτα τον θόρυβο κατά την κύλιση, αλλά και την κατανάλωση, ενώ στη δεύτερη, ο θόρυβος από τη λειτουργία του τρικύλινδρου κινητήρα 1.5 lt φαντάζει αρκετός, έχοντας βέβαια και την πρότερη εμπειρία με το υβριδικό σύνολο.

Τo μοτέρ είναι αποδοτικό με τους 121 ίππους στις 6.600 σ.α.λ., με πολύ καλή ροπή 153 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Η συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (προσφέρεται και eCVT – συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων), είναι πολύ καλή και οδηγώντας στρωτά, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,5 λίτρα στα 100 χλμ., μια τιμή ιδιαίτερα καλή, που απέχει λίγο από την κατανάλωση της υβριδικής έκδοσης.

Ως προς τη συμπεριφορά στο δρόμο, η αίσθηση είναι ίδια με αυτή που είχα οδηγώντας το υβριδικό, καθώς η νέα πλατφόρμα δημιούργησε τις προϋποθέσεις για αυξημένη ακαμψία και περισσότερη στιβαρότητα (φαρδύτερα μετατρόχια), κάτι που φάνηκε και στις στροφές. Ο πιο σκληρός ημιάκαμπτος άξονας πίσω, του χαρίζει πιο σπορτίφ αίσθηση, αν και δεν βοηθά στην άνεση των πίσω επιβατών.

Με καλύτερο, γενικά, στήσιμο της ανάρτησης, το Yaris κινείται εξίσου καλά στην πόλη (καλύτερο κύκλο στροφής) και στον αυτοκινητόδρομο και μολονότι είναι ελαφρώς πιο κοντό από πριν (3,945μ. έναντι 3,950μ.), εντούτοις με το μεταξόνιο (κατά 5 εκ.), έχει περισσότερο χώρο στην καμπίνα, όντας και λίγο πιο φαρδύ.

Ως προς τη σχεδίαση, εδώ οι μηχανικοί έδωσαν ρέστα. Αυτό που ξεκίνησαν με το CH-R το συνέχισαν με το νέο Yaris. Με ακμές παντού, πιο σπορτίφ, με πιο πίσω την μπροστινή κολόνα και πιο μεγάλο καπό, νέους προβολείς και πολύ ελκυστική καμπίνα με ποιοτικότερα υλικά, μικρότερο τιμόνι, οθόνη αφής 8 ιντσών και πιο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, διαθέτει και καλύτερο χώρο αποσκευών (286 λίτρα), με βάθος 70 εκ.

Το νέο Toyota Yaris
Το νέο Toyota Yaris TOYOTA YARIS

Σε θέματα ασφάλειας, οι πρόσφατες δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP του χάρισαν απλόχερα 5 αστέρια, καθώς από την απλή έκδοση, εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο SRS, που ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης για να αποτρέψει τραυματισμούς των κεφαλιών από την πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό. Παράλληλα, διαθέτει στάνταρ όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού - Advanced Driver Assistance Systems (ADAS): Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα), Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance, Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid), Road Sign Assist, Lane Departure Alert με Steering Control & Lane Trace Assist και Automatic High-Beam.

Το νέο Toyota Yaris
Το νέο Toyota Yaris TOYOTA YARIS

Η Toyota προσφέρει, εξάλλου, το νέο Yaris και με κινητήρα βενζίνης 1.0 lt.

Σε κάθε περίπτωση, το Yaris αποτελεί μια από τις δυνατές προτάσεις της αγοράς, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και τιμές από 13.770 ευρώ (1.0 lt).


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ