ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο το υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen NEXT

Το νέο υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen NEXT
Το νέο υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen NEXT

Το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου, χρησιμοποιείται σε πραγματικές συνθήκες, σε ευρωπαϊκούς δρόμους.

Πρωτότυπα του BMW i Hydrogen NEXT, βρίσκονται ήδη σε δοκιμαστική οδήγηση, σε καθημερινούς δρόμους της Ευρώπης, προκειμένου να αξιολογηθεί το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου

Το πρόγραμμα δοκιμών θα προετοιμάσει το δρόμο για ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής με αυτή τη βιώσιμη τεχνολογία κίνησης, βασισμένο στην BMW X5, το οποίο θα παρουσιάσει το BMW Group περί τα τέλη του 2022.

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να πλαισιώσει μακροπρόθεσμα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά συστήματα και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας στη στρατηγική ευέλικτων συστημάτων κίνησης του BMW Group.

Το νέο υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen NEXT
Το νέο υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen NEXT

Ουσιαστικά, θα μπορούσε να αποτελέσει μία ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης με μπαταρία, κυρίως για όσους δεν έχουν δική τους πρόσβαση σε υποδομή φόρτισης ή που διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις.

Όπως στον ανεφοδιασμό ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι και στο BMW i Hydrogen NEXT, η πλήρωση του ρεζερβουάρ υδρογόνου ολοκληρώνεται μέσα σε τρία ή τέσσερα λεπτά με καύσιμο που διασφαλίζει αυτονομία αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Κεντρικό στοιχείο των δοκιμών του BMW i Hydrogen NEXT στο δρόμο, είναι η ακριβής ρύθμιση του λογισμικού που ελέγχει όλες τις λειτουργίες οδήγησης και διαχείρισης. Το σύστημα κυψελών καυσίμου, τα ρεζερβουάρ υδρογόνου, η μπαταρία αποθήκευσης ενέργειας και η κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος έχουν προηγουμένως δοκιμαστεί ανεξάρτητα και μαζί σε εκατοντάδες εργαστηριακές δοκιμές. Το εντατικό πρόγραμμα, που διεξάγεται σε πραγματικές συνθήκες με χιλιάδες χιλιόμετρα σε αληθινές συνθήκες κυκλοφορίας, βοηθά τους μηχανικούς εξέλιξης να αξιολογήσουν την απόδοση, ασφάλεια, άνεση και αξιοπιστία όλων των εξαρτημάτων. Την ίδια στιγμή, το πρόγραμμα δοκιμών είναι σχεδιασμένο για να διασφαλίζει τη γνώριμη οδηγική απόλαυση BMW – ακόμα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, με χρήση πρωτοποριακής τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Το BMW i Hydrogen NEXT χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου προερχόμενες από τη συνεργασία με την Toyota Motor Corporation. Οι κυψέλες – ως μεμονωμένα εξαρτήματα - προέρχονται από την Toyota, ενώ η συστοιχία κυψελών καυσίμου και ολόκληρο το σύστημα κίνησης είναι προϊόν του BMW Group. Η συνεργασία που ξεκίνησε το 2013 στοχεύει στη βελτιστοποίηση της καθημερινής πρακτικότητας και την επεκτασιμότητα της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου για χρήση στα αντίστοιχα οχήματα παραγωγής κάθε εταιρείας μέσω εντατικής ανταλλαγής τεχνογνωσίας.

Το νέο υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen NEXT
Το νέο υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen NEXT

Το ολοκληρωμένο σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου με BMW eDrive 5ης γενιάς – που ήδη χρησιμοποιείται στις BMW iX3 και σύντομα στις BMW iX και BMW i4. Η ενέργεια παράγεται στην κυψέλη καυσίμου, ως αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου, που βρίσκεται στις δεξαμενές του οχήματος και του οξυγόνου του αέρα. Αυτό προσφέρει ηλεκτρική ισχύ 125 kW/170 hp. Ένας μετατροπέας τάσης που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου προσαρμόζει την τάση του σε αυτή του ηλεκτροκινητήρα που κινεί το BMW i Hydrogen NEXT.

Η ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία χρησιμοποιείται επίσης για σύντομες δυνατές επιταχύνσεις όπως αυτές που απαιτούν οι προσπεράσεις. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα αποδίδει συνολική ισχύ 275 kW/374 hp, η οποία αντιστοιχεί ακριβώς σε αυτή του ισχυρότερου εξακύλινδρου εν σειρά βενζινοκινητήρα που χρησιμοποιείται σε μοντέλα BMW.

Η ενέργεια που αποθηκεύεται στη μπαταρία, παράγεται με ιδιαίτερα αποδοτικό τρόπο κατά την ανάκτηση ενέργειας όταν το όχημα ρολάρει ή φρενάρει. Το υδρογόνο που χρειάζεται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ με πίεση 700-bar τα οποία κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), και μαζί χωρούν έξι κιλά υδρογόνου. Η ελεγχόμενη με ακρίβεια αντίδραση με το οξυγόνο στην κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρισμό, ενώ μοναδικές εκπομπές του συστήματος κίνησης είναι οι υδρατμοί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ