ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το ηλεκτρικό Skoda Citigoᵉ iV

Το Skoda Citigo
Το Skoda Citigo

Ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης πιο κοντά από ποτέ: με αυτονομία 240 χιλιομέτρων και τιμή που κατεβαίνει -με την επιδότηση- μέχρι τα 17.995 €.

Με αυτονομία που ρεαλιστικά αγγίζει τα 240 χιλιόμετρα, με κατανάλωση περίπου 1,2 ευρώ ανά 100 χλμ., με την τιμή του που κατεβαίνει μέχρι και στα 17.955 ευρώ και με τον συνδυασμό ευελιξίας και πρακτικότητάς του, το Skoda Citigoᵉ iV ό,τι πιο κοντινό σήμερα στην ηλεκτροκίνηση και στη νέα εποχή της αστικής μετακίνησης.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Η τιμή του, με την κρατική επιδότηση του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά", κατεβαίνει στα 18.995 ευρώ, και μπορεί να μειωθεί και κατά 1.000 € επιπλέον με απόσυρση. Αυτό καθιστά το τσέχικο mini ως το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς.

Κι αυτό συμβαίνει χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στις άλλες αρετές του. Για παράδειγμα, η τοποθέτηση των μπαταριών ιόντων-λιθίου 36,8 kWh στο πίσω μισό του πατώματος δεν έχει στερήσει τίποτα από τη (σχετική, για την κατηγορία και για τα 3,6 μέτρα του) ευρυχωρία για τους επιβάτες, χάρη στην "τετράγωνη" σχεδιαστική φιλοσοφία, ούτε έχουν "κόψει" από τα 250 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Την ίδια στιγμή, και ενώ οδηγείται όπως κάθε αυτόματο αυτοκίνητο, προσφέρει 240 απολύτως ρεαλιστικά χιλιόμετρα αυτονομίας με κάθε πλήρη φόρτιση (πλησιάζοντας ακόμα και τα 280 με λεπτότητα στο βύθισμα του γκαζιού και με ρυθμίσεις πλήρους ανάκτησης ενέργειας) και είναι εξαιρετικά ζωηρό στους ελιγμούς της πόλης.

Παρά τα 1.235 κιλά στα οποία το έφτασε το βάρος των μπαταριών του, το Citigoᵉ iV έχει 83 "ζωντανούς" ίππους και ξεδιπλώνει τη ροπή των 212 Nm από το μηδέν και απόλυτα γραμμικά, φτάνοντας από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα.

Το Skoda Citigo
Το Skoda Citigo

Για να αυξήσει την αυτονομία, ο οδηγός μπορεί να κάνει μια σειρά επιλογών. Αρχικά, έχει να διαλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: το βασικό αποδίδει όλη την ισχύ και ροπή. Το Eco τις μειώνει στους 68 hp και 167 Nm, ενώ το Eco+ στους 55 hp και 133 Nm, κλείνοντας παράλληλα και τον κλιματισμό.

Έτσι, ενώ στην πρώτη περίπτωση η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα φτάνει στα 130 χλμ./ώρα, στο Eco+ δεν ξεπερνά τα 95 χλμ./ώρα, ώστε να συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας.

Μια ακόμα ενέργεια του οδηγού για την αυτονομία, επίσης, είναι και η ρύθμιση από τον επιλογέα τεσσάρων θέσεων ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Με την τοποθέτηση του επιλογέα στην τελευταία θέση B, το σήκωμα του γκαζιού ουσιαστικά λειτουργεί ως φρένο, για την ανάκτηση της μέγιστης ενέργειας επιβράδυνσης.

Ο αστικός περιορισμός του Skoda Citigoᵉ iV έγκειται στη φόρτισή του. Από οικιακή πρίζα, πρέπει να φορτίζεται όλη τη νύχτα (για 13 ώρες) για να γεμίσει ενέργεια στο 100%, ενώ για το 80% της φόρτισής του από Wallbox χρειάζεται 4,15 ώρες και από ταχυφορτιστή 1 ώρα. Παρόλα αυτά, βέβαια, με τόση αυτονομία, οι ανάγκες μετακίνησης μίας εβδομάδας στη δουλειά μπορούν συνήθως να καλύπτονται από μία μόνο φόρτιση.

Η αύξηση του βάρους καταπονεί λίγο περισσότερο την ανάρτηση, κι έτσι υπάρχουν κάποιες "ξερές" αντιδράσεις της σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου - όμως, κατά τα άλλα, το Citigoᵉ iV έχει εξαίρετη ποιότητα κύλισης.

Το Skoda Citigo
Το Skoda Citigo

Και, βέβαια, η στιβαρότητα του πλαισίου και το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλουν καίρια στην γενικότερη συγκρότησή του σε όλες τις φάσεις της στροφής, καθώς και στον έλεγχο των κλίσεων. Όμως στην πόλη, στο "στοιχείο" του, η ροπή από το μηδέν, η ευελιξία και η σβελτάδα του το κάνουν απόλυτα ταιριαστό με τις αστικές συνθήκες της κίνησης - όπως φυσικά και το μικρό του μέγεθος για το παρκάρισμα.

Κι όσο για την οδηγική πλευρά της ηλεκτροκίνησης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του στον πίνακα οργάνων μια ακριβέστατη ψηφιακή ένδειξη για τα χιλιόμετρα που απομένουν μέχρι τη φόρτιση, μαζί με τον αναλογικό δείκτη αντίστοιχης απεικόνισης με του ρεζερβουάρ βενζίνης.

Κατά τα άλλα, οι αισθητικές αλλαγές του ηλεκτρικού Citigo είναι ανεπαίσθητες. Εστιάζονται κυρίως στη μάσκα (κλειστού τύπου), στον νέο προφυλακτήρα και στις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, που όλα έχουν σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις για αεροδυναμικούς λόγους - για τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό της αντίστασης του αέρα.

Παρότι το Citigo "εκ γενετής" δεν είχε εξοπλισμό όπως μεγάλη κεντρική οθόνη στην κεντρική κονσόλα, με αυτή την τιμή το Citigoᵉ iV δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει το πλήρες πακέτο, και όλες τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές τεχνολογίες (όπως την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ