ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Εντελώς καινούργια και πιο πληθωρική η Skoda Fabia

Το καινούργιο μοντέλο SCODA FABIA
Το καινούργιο μοντέλο SCODA FABIA KODA AUTO

Η 4η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group.

Μια ακόμη διαδικτυακή παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και μάλιστα απόγευμα, έτσι για να είμαστε σε εγρήγορση όλη τη μέρα.

Αυτή τη φορά ήταν η σειρά αυτοκινήτων της Skoda να αποκαλύψει πλήρως –διότι σταδιακά είχε αποκαλύψει και είχαμε παρουσιάσει σκίτσα του εξωτερικού μέρους και της καμπίνας- τη νέα Fabia, ένα μοντέλο που έβαλε σε άλλη διαδικασία την τσεχική μάρκα, αντικαθιστώντας τη Felicia πριν από 22 χρόνια.

Το καινούργιο μοντέλο SCODA FABIA
Το καινούργιο SCODA FABIA KODA AUTO

Σε μια κατηγορία, όπως των supermini, όπου ο ανταγωνισμός έχει εκτιναχθεί, η Skoda επωφελείται από τις τεχνολογίες του ομίλου VW, στον οποίο είναι μέλος, διατηρώντας, ωστόσο, τα δικά της χαρακτηριστικά, όπως είναι οι μεγαλύτεροι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, στα μοντέλα της, έναντι των αντίστοιχων μοντέλων, άλλων μαρκών, στις κατηγορίες τους. Αυτό είναι το πλέον διακριτό γνώρισμα.

Στη νέα Fabia, χρησιμοποίησε την αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW, αξιοποιώντας όλα τα πλεονεκτήματα. Δηλαδή, έγινε μακρύτερη κατά 11 εκ. (4,108 μ.), φαρδύτερη κατά 4,8 εκ. (1,780 μ.) και με ολόκληρα 9,4 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,564 μ.), καταφέρνει να έχει άνετη καμπίνα και 380 λίτρα όγκου αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ, ήτοι 50 λίτρα παραπάνω από την προηγούμενη γενιά.

Το καινούργιο μοντέλο SKODA FABIA
Το καινούργιο μοντέλο SKODA FABIA KODA AUTO

Παράλληλα, βελτιώθηκε ο αεροδυναμικός συντελεστής (0,28 έναντι 0,32), λόγω των ενεργά ρυθμιζόμενων περσίδων στο μπροστινό μέρος, που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη, κάτι που σημαίνει καλύτερο πάτημα στο δρόμο, λιγότερη κατανάλωση, έως 0,2 λίτρα ανά 100 χλμ. όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και έως πέντε γραμμάρια λιγότερο CO2, ανά χιλιόμετρο. Στην βελτιωμένη αεροδυναμική, συνεισφέρουν τα ειδικά πλαστικά διακοσμητικά, η μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και τα πλευρικά σπόιλερ.

Η νέα πλατφόρμα, βελτίωσε την ηχομόνωση, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια και την στρεπτική ακαμψία.

Σχεδιαστικά, η Skoda διατήρησε το σχήμα του προκατόχου της, με το τονισμένο καπό και τη μάσκα με τις κάθετες περσίδες, όμως άλλαξε τελείως προφυλακτήρες και φωτιστικά, που φέρουν τεχνολογία LED. Κι ακόμη, θα προσφέρεται και σε εκδόσεις με διχρωμία (οροφή, καλύμματα καθρεφτών φτερών και περίγραμμα της γρίλιας μπροστά), ενώ οι ζάντες είναι από ατσάλινες 14 και 15 ιντσών έως ελαφρού κράματος, 18 ιντσών.

Το καινούργιο μοντέλο SKODA FABIA
Το νέο μοντέλο SCODA FABIA KODA AUTO

Όπως είχαμε δει και από το σκίτσο που δημοσιεύσαμε προ ημερών, η καμπίνα είναι πλήρως ανανεωμένη, με οθόνη αφής έως 9,2 ίντσες, αναλογικό (3,5 ιντσών) ή ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (με παραμετροποίηση 5 σταδίων), νέα συστήματα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης (με οθόνες 6,5 - 9,2 ίντσες), νέες ταπετσαρίες, ατμοσφαιρικό περιβαλλοντικό φωτισμό, νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG, στις εκδόσεις που υπάρχει, βέβαια.

Για πρώτη φορά στη Skoda Fabia θα προσφέρεται το σύστημα κλιματισμού Climatronic διπλής ζώνης, με αεραγωγούς στο πίσω μέρος, ενώ σε επίπεδο συνδεσιμότητας, είναι διαθέσιμες οι υπηρεσίες SKODA Connect για κινητές συσκευές και τις τελευταίες εφαρμογές, φέρει ασύρματη φόρτιση στο phone box (στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού), έως και πέντε υποδοχές USB-C και ψηφιακό βοηθό φωνής Laura, ο οποίος κατανοεί 15 γλώσσες.

Επίσης, η νέα πλατφόρμα επέτρεψε την υιοθέτηση προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Travel Assist, το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση. Ενεργοποιώντας το με το πάτημα ενός κουμπιού, συνδυάζει πολλά συστήματα υποβοήθησης ταυτόχρονα. Έως 210 χλμ./ώρα, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων. Το Lane Assist, βοηθά στη διατήρηση της Fabia στη λωρίδα της, πραγματοποιώντας διορθωτικές κινήσεις διεύθυνσης, εάν χρειάζεται. Κι ακόμη, χρησιμοποιώντας Hands-on Detect, το Travel Assist ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει το τιμόνι με συνέπεια, ενώ το βελτιωμένο Blind Spot Detect (Side Assist) προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που απέχουν έως 70 μέτρα και θέλουν να προσπεράσουν ή που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου.

Εξάλλου, νέο είναι και το Park Assist, που λειτουργεί με ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα, εμφανίζοντας κατάλληλες παράλληλες και κάθετες θέσεις στάθμευσης και, εάν είναι επιθυμητό, αναλαμβάνει το έργο καθοδήγησης του οδηγού κατά τη στάθμευση. Το Maneuver Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες για να εντοπίσει ένα εμπόδιο μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο κατά τη στάθμευση και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, ενώ το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και το Front Assist με Προστασία Πεζών και Ποδηλατών, είναι νέα συστήματα στη Fabia.

Το νέο μοντέλο SKOCA FABIA
Το νέο μοντέλο SKOCA FABIA KODA AUTO

Για την ασφάλεια, μολονότι φέρει έως και εννέα αερόσακους, δεν εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο, ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, κάτι που το αξιολογεί ιδιαίτερα ο EuroNCAP, αλλά εξακολουθεί να διαθέτει –και σωστά- σημεία ασφάλισης ISOFIX, για μέχρι τρία παιδικά καθίσματα.

Σε επίπεδο κινητήρων, δεν υπάρχει έκπληξη, ούτε προστέθηκε υβριδική τεχνολογία. Παραμένει με μοτέρ Euro 6d, σε εκπομπές ρύπων: ατμοσφαιρικό, τρικύλινδρο 1.0lt με 65 και 80 ίππους (93 Nm ροπής, αμφότερα, με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων), υπερτροφοδοτούμενο με 95 (175 Nm ροπής, 5άρι μηχανικό) και 110 ίππους (200 Nm ροπής, 6άρι ή 7άρι αυτόματο DSG) και υπερτροφοδοτούμενο 1.5lt TSI - 150 PS (7άρι αυτόματο DSG κιβώτιο). Μάλιστα, το τελευταίο μοτέρ, διαθέτει τεχνολογία ενεργού κυλίνδρου (ACT), που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, σε μικρό φορτίο, μειώνοντας την κατανάλωση και τους ρύπους. Όλοι οι κινητήρες TSI διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.

Καταλήγοντας, κι ενώ το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του 2021, η Skoda το προικίζει και με τα γνωστά της, Simply Clever αξεσουάρ και 43 πρακτικές λεπτομέρειες, όπως ένα νέο κλιπ για πιστωτική κάρτα ή εισιτήριο στάθμευσης στην κεντρική κονσόλα, ένα αφαιρούμενο στήριγμα κυπέλλου ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ένα αλεξήλιο για την προαιρετική πανοραμική στέγη και πολλά ακόμα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ