ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε τη Mercedes GLB 200

Οδηγούμε τη Mercedes GLB 200

Φινέτσα, χώροι, στιβαρό αμάξωμα, αποδοτικό μοτέρ, επιλογή προγραμμάτων οδήγησης, αυτόματο κιβώτιο.

Με δεδομένο ότι σε όλες τις κατηγορίες οι εταιρείες αυτοκινήτων θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο, ένα μοντέλο δηλαδή, καθώς ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός, και η Mercedes-Benz δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Η γερμανική μάρκα, παρουσιάζοντας την GLB, ένα συμπαγές SUV μοντέλο, το τοποθέτησε ανάμεσα στη μικρότερη GLA και στη μεγαλύτερη GLC.

Και βέβαια, το μοντέλο αυτό, για μείωση κόστους, χρησιμοποιεί μια δοκιμασμένη πλατφόρμα, στην οποία βασίζονται τα μικρομεσαία μοντέλα της μάρκας με το αστέρι.

Η εξωτερική πίσω όψη της Mercedes GLB 200
Η εξωτερική πίσω όψη της Mercedes GLB 200

Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την έκδοση GLB 200, μια άκρως αποδοτική έκδοση, σε πολλά επίπεδα.

Με 4,63 μ. μήκος και συμπαγείς αναλογίες, είναι αρκετά σβέλτη στην πόλη και στιβαρή στο ταξίδι, έχοντας χώρους που ζηλεύουν αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Εμφανισιακά, τα βλέμματα πέφτουν αμέσως στη μάσκα, με το αστέρι στη μέση, που μαζί με τις ποδιές, τους μεγάλους τροχούς, τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά και τις σχάρες οροφής, προσδίδουν άκρως off road εμφάνιση.

Το κόκπιτ είναι πολύ γνώριμο, με τις δύο οθόνες, στο ενιαίο σύστημα: πίνακας οργάνων – σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, τους αεραγωγούς – τουρμπίνες, τον διακόπτη αφής στο σύστημα πολυμέσων (θέλει εξοικείωση – διαφορετικά με αφή στην οθόνη ή φωνητικές εντολές), ενώ η ευρυχωρία της, ειδικά πίσω, είναι υποδειγματική, καθώς τα 2,83 μ. μεταξόνιο, σε κάνουν να κάθεσαι ακόμα και… σταυροπόδι στις πίσω θέσεις.

Ταυτόχρονα, με τα 500 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών, και οι 5 ενήλικες θα χωρέσουν μπαγκάζια, ενώ με λιγότερους επιβάτες και περισσότερες αποσκευές, εξυπηρετεί η διαιρούμενη πίσω πλάτη, η οποία διαθέτει και ποτηροθήκες στη μέση.

Το εσωτερικό της Mercedes GLB 200
Το εσωτερικό της Mercedes GLB 200

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της έκδοσης δοκιμής, είναι ο συρόμενος πίσω πάγκος κατά 14 εκ., που μεταβάλλει τον χώρο της καμπίνας ή του πορτ-μπαγκάζ, ανάλογα τις ανάγκες.

Η έκδοση αυτή, εφοδιάζεται με έναν κινητήρα γνώριμο, 1.3 lt, που εξελίχθηκε από τη συνεργασία της Daimler και της Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.

Το μοτέρ αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη ροπή των 250 Nm να έρχεται από χαμηλά και συγκεκριμένα από τις 1.620 σ.α.λ., και να μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς. Η γερμανική μάρκα το συνδυάζει με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που λειτουργεί πολύ αποδοτικά και δεν κρεμάει στις αλλαγές. Το πλεονέκτημα είναι ότι οι αλλαγές μπορούν να γίνουν και χειροκίνητα, από το τιμόνι, χρησιμοποιώντας τα paddles, για ακόμα πιο σβέλτη λειτουργία.

Ο τρόπος οδήγησης μεταβάλλεται και ανάλογα το πρόγραμμα που επιλέγεις, μέσω του διακόπτη Dynamic Select στην κονσόλα: Eco, Comfort και Sport, ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα Individual για τις χειροκίνητες αλλαγές.

Σβέλτο στον δρόμο, με την ισχύ διαθέσιμη όταν την χρειάζεσαι, αλλά και με την κατανάλωση περιορισμένη στο ρελαντί (κάτω από τα 9 λίτρα), καθώς απενεργοποιούνται και δύο κύλινδροι στον κινητήρα, σηκώνει αρκετά καλά τα λίγο πάνω από ενάμιση τόνο κιλά του αυτοκινήτου, με την επιτάχυνση να είναι κάτω από τα 10 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.

Ολοι οι επιβάτες καθήμενοι ψηλά, έχουν πολύ καλή ορατότητα και εν γένει το μοντέλο προσφέρει το κάτι παραπάνω σε όσους ζητούν ένα premium SUV, ισχυρό και προσιτό σε κατανάλωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ