ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

Σημαντικά στοιχεία προκύπτουν από τον νέο τρόπο αξιολόγησης του Euro NCAP, αναφορικά με τα συστήματα που εφοδιάζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Τα λεγόμενα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είναι μια τεχνολογική κατηγορία η οποία αναπτύσσεται ταχύτατα, καθώς προκύπτουν αυξημένες ανάγκες, στον δρόμο προς τον περιορισμό των ατυχημάτων και την αυτόνομη οδήγηση.

Σήμερα, ο διεθνής, ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, που υποβάλλει σε δοκιμές πρόσκρουσης τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και τα αξιολογεί, ανακοίνωσε τη κυκλοφορία τη δεύτερη σειράς δοκιμών Highway Assist.

Για να εξασφαλιστεί η ασφαλής υιοθέτηση αυτών και άλλων υποβοηθούμενων τεχνολογιών οδήγησης από τους καταναλωτές, το Euro NCAP έχει αναπτύξει ένα ειδικό πρωτόκολλο δοκιμών και αξιολόγησης και ένα σύστημα βαθμολογίας. Η τελευταία σειρά δοκιμών περιλαμβάνει δέκα αυτοκίνητα που προσφέρουν Highway Assist: το Audi Q8, τη BMW Σειρά 3, το Ford Kuga, το Mercedes GLE, το Nissan Juke, το Peugeot 2008, το Renault Clio, το Tesla Model 3, το Volkswagen Passat και το Volvo V60.

Πλέον, όλο και περισσότερο, οι κατασκευαστές οχημάτων χρησιμοποιούν τα σετ αισθητήρων που έχουν τοποθετηθεί στα αυτοκίνητά τους, για να παρέχουν πιο εκτεταμένη υποστήριξη οδήγησης, ανοίγοντας το δρόμο για ένα αυτόνομο μέλλον. Βασικό παράδειγμα αποτελεί το πακέτο Highway Assist, μια τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί για να κάνει την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ασφαλέστερη, μειώνοντας την κόπωση και ενθαρρύνοντας την ασφαλή οδήγηση. Το Highway Assist βοηθά τον οδηγό να διατηρεί σταθερή ταχύτητα και ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αλλά και να διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας, συνδυάζοντας το (έξυπνο) Adaptive Cruise Control (ACC) με το Lane Centering (LC). Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει πάντα να είναι υπεύθυνος και να έχει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή, διότι το σύστημα υποβοήθησης είναι εκεί για να κάνει ακριβώς αυτό – την υποβοήθηση και όχι την υποκατάσταση του οδηγού, έχοντας τον πλήρη έλεγχο.

Τα νέα πρωτόκολλα αξιολόγησης του Euro NCAP επικεντρώνονται σε δύο βασικούς τομείς: Ικανότητα υποβοήθησης - ισορροπία μεταξύ των τεχνικών ικανοτήτων του συστήματος (Βοήθεια οχήματος) και του βαθμού στον οποίο διατηρεί τον οδηγό σε εγρήγορση και αφοσίωση (Driver Engagement) - και Safety Backup, το δίχτυ ασφαλείας του αυτοκινήτου, σε κρίσιμες καταστάσεις.

Το μοναδικό σύστημα βαθμολόγησης του Euro NCAP - παρόμοιο με τη βαθμολογία ασφαλείας πέντε αστέρων - βοηθά τους καταναλωτές να κατανοήσουν τα συμπεράσματα των δοκιμών και να συγκρίνουν την απόδοση υποβοήθησης στο υψηλότερο επίπεδο. Στο τέλος, κάθε αυτοκίνητο εμπίπτει σε μία από τις τέσσερις κατηγορίες: Εισαγωγική, Μέτρια, Καλή και Πολύ καλή.

Τρία αυτοκίνητα στην κατηγορία premium - η Mercedes-Benz GLE, η BMW Σειρά 3 και το Audi Q8 - έχουν βαθμολογία «Πολύ Καλή», επιτυγχάνοντας μια καλή ισορροπία μεταξύ υψηλού επιπέδου οδηγικής υποβοήθησης, αλλά διατηρώντας τον οδηγό υπό τον έλεγχο της οδήγησης. Παρέχουν επίσης ένα καλό σύστημα δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας για αποφυγή σύγκρουσης και ανταποκρίνονται κατάλληλα εάν ο οδηγός δεν μπορεί τη στιγμή που το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία υποβοήθησης.

Τα υψηλών πωλήσεων Renault Clio και Peugeot 2008 είχαν και τα δύο βαθμολόγηση Εισαγωγική. Χάρη στην πολυπλοκότητα των πιο εξελιγμένων συστημάτων που έχουν δοκιμαστεί, παρέχουν ένα σχετικά μέτριο επίπεδο υποβοήθησης, διασφαλίζοντας ότι ο οδηγός δεν θα απελευθερωθεί από το καθήκον της οδήγησης.

Η πρωτοπόρος στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, η Tesla, έχει κορυφαίες βαθμολογίες για την υποβοήθηση του οχήματος και τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας. Ωστόσο, το σύστημα «Autopilot» δεν κάνει τίποτα για να διατηρήσει τον οδηγό ενεργό. Δηλαδή, δίνει την εντύπωση ότι είτε το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο του, είτε ο οδηγός έχει πλήρη έλεγχο και το σύστημα είναι πιο αυταρχικό παρά συνεργατικό. Επίσης, στο Driver Engagement καταλήγει στην κατάταξη «Μέτρια».

Το Volkswagen Passat, το Nissan Juke και το Volvo V60, βαθμολογήθηκαν επίσης ως «Μέτρια». Συγκεκριμένα, το Volvo, ήδη στην αγορά εδώ και λίγα χρόνια, δείχνει ότι οι γρήγορες εξελίξεις στην τεχνολογία υποβοήθησης οδήγησης, απαιτούν πιο συχνές αναβαθμίσεις, για να συμβαδίζουν με τα premium αυτοκίνητα. Τέλος, το Kuga επιτυγχάνει μια καλή βαθμολογία, αποδεικνύοντας ότι καλά ισορροπημένα τα προηγμένα συστήματα είναι επίσης διαθέσιμα σε βασικά μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας.

Βάλτε κατά σειρά:

Audi

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

BMW

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

Mercedes

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

Ford

Tesla

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

VW

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

Nissan

Volvo

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP

Renault

Peugeot

Νέος τρόπος δοκιμών από τον οργανισμό Euro NCAP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ