ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέο ηλεκτρικό coupe SUV από την Audi

Νέο ηλεκτρικό coupe SUV από την Audi

H Audi μας πλαισιώνει το το μεγάλο της SUV με μία κουπέ SUV έκδοση με αεροδυναμικό χαρακτήρα και αυτονομία κίνησης.

Η Audi έρχεται το 2020 να πλαισιώσει το ηλεκτρικό της e-tron, το μεγάλο της SUV, με μια coupe SUV έκδοση, με κομψή σχεδίαση, πλούσιους χώρους, αεροδυναμικό χαρακτήρα και μεγάλη αυτονομία κίνησης.

Εχοντας μήκος 4,901 μ., πλάτος 1,935 μ. και ύψος 1,616 μ., με την οροφή να έχει απότομη κλίση προς τα πίσω, χαρακτηρίζεται σχεδιαστικά από την οκταγωνική μάσκα Singleframe, τα περιγράμματα πάνω από τους τροχούς, τους πρωτοποριακούς προβολείς Matrix LED, με ειδική υπογραφή e-tron στα φώτα ημέρας, φέρει προστατευτικά στο κάτω μέρους του αυτοκινήτου, διαχύτη για εμφάνιση και αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,25), τους (προαιρετικούς) εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες (κάμερες, όπως και στο e-tron, μεταφέρουν την εικόνα στο πλάι των θυρών), σκαλοπάτια εισόδου στις πόρτες, σε μαύρο χρώμα, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών και σπορ ανάρτηση στην έκδοση S line, με ακόμα πιο ξεχωριστό προφυλακτήρα και διάφορα ακόμα στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό.

Με μεταξόνιο 2,928 μ., το Audi e-tron Sportback διαθέτει αρκετό χώρο για πέντε επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (615 λίτρα στο πορτμπαγκάζ), όντας μόλις 2 εκ. πιο χαμηλό στο πίσω μέρος, σε σχέση με το Audi e-tron, ενώ ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, είναι ουσιαστικά επίπεδος.

Το εσωτερικό του είναι ένα κομψό σαλόνι, με την οθόνη να δείχνει να αιωρείται και τον πίνακα οργάνων με τις δύο οθόνες αφής να κλίνει προς τον οδηγό. Όταν απενεργοποιείται, το πάνω μέρος αυτών των οθονών σχεδόν εξαφανίζεται στο black-panel περιβάλλον.

Cockpit
Cockpit AUDI AG

Όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, το e-tron Sportback διαθέτει επίσης το λειτουργικό σύστημα απόκρισης αφής MMI με δύο οθόνες. Ένας ακουστικός και απτικός παλμός επιβεβαιώνει πότε ένα δάκτυλο ενεργοποιεί μια λειτουργία. Στην επάνω οθόνη αφής 12,1 ιντσών, ο οδηγός ελέγχει τις ρυθμίσεις ψυχαγωγίας, τηλεφωνίας, πλοήγησης και ειδικές ρυθμίσεις e-tron. Η χαμηλότερη οθόνη 8,6 ιντσών χρησιμοποιείται για την εισαγωγή κειμένου και για το χειρισμό των λειτουργιών ευκολίας και ελέγχου του κλίματος. Η δομή του μενού είναι διαισθητικά λογική και λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα smartphone. Τα γραφικά είναι καθαρά και συμπυκνωμένα.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το Audi Virtual Cockpit 12,3 ιντσών. Η οθόνη του διαθέτει εξαιρετική ανάλυση 1,920 x 720 pixel και μπορεί να αλλάξει μεταξύ δύο προβολών χρησιμοποιώντας το κουμπί “View” στο τιμόνι. Υπάρχει επίσης μια προαιρετική έκδοση “plus” που διαθέτει πρόσθετη οθόνη με μετρητή ισχύος στο κέντρο. Προαιρετικά, διατίθεται και head up display.

Εκτός από τη λειτουργία από τις δύο οθόνες αφής, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει πλήθος λειτουργιών χρησιμοποιώντας φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας.

Το Audi e-tron Sportback 55 quattro, εφοδιάζεται σε κάθε άξονα με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα από τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με ισχύ από 265 kW και 561 Nm ροπής, το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιταχύνει 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Με μετατόπιση του επιλογέα από τη θέση D στη θέση S και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία boost. Εδώ, παράγεται ισχύς 300 kW (402 hp) και ροπή 664 Nm για 8 δευτ. (επιτάχυνση 5,7 δευτ.). Ένας διακόπτης, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να λειτουργήσει με τον αντίχειρα και το δείκτη, χρησιμοποιείται για την επιλογή των ταχυτήτων. Είναι ενσωματωμένος σε έναν κομψό μοχλό που βρίσκεται χαμηλά, πάνω από την κεντρική σήραγγα η οποία χρησιμεύει και ως υποβραχιόνιο.

Η Audi με την ηλεκτρική τετρακίνηση γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του quattro. Αυτή εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και δυναμισμό σε οποιοδήποτε έδαφος. Ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής κίνησης μεταξύ των δύο αξόνων - μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Audi e-tron Sportback βασίζεται αποκλειστικά στον οπίσθιο ηλεκτρικό κινητήρα. Εάν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη ισχύ, η μπροστινή μονάδα ενεργοποιείται άμεσα. Αυτό συμβαίνει επίσης προβλεπτικά, πριν παρουσιαστεί ολίσθηση σε παγωμένες συνθήκες ή σε γρήγορες στροφές, ή αν το αυτοκίνητο υποστρέφει ή υπερστρέφει.

Ένα ακόμη στοιχείο, είναι το χαμηλό κέντρο βάρους και η αναλογία σχεδόν 50:50.

Στην ανάρτηση, υπάρχουν πέντε σύνδεσμοι, που σε συνδυασμός με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης, η ανάρτηση συνδυάζει τις τελευταίες τεχνολογίες, η οδήγηση αγγίζει πολύ υψηλά επίπεδα αίσθησης.

Static photo,
Colour: Plasma Blue
Static photo, Colour: Plasma Blue AUDI AG

Στάνταρ και το δυναμικό σύστημα ελέγχου Audi drive select, που επιτρέπει στο πρόγραμμα οδήγησης να αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας πολλών στοιχείων του κινητήριου συστήματος, μεταξύ επτά οδηγικών προφίλ, από την απόλυτη άνεση στον ακριβή, σπορ χειρισμό. Η προσαρμοστική αερανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες συμβάλλει σημαντικά σε αυτήν την συμπεριφορά. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το αμάξωμα χαμηλώνει αισθητά, βελτιώνοντας σημαντικά τη ροή του αέρα γύρω από αυτό και επεκτείνοντας την αυτονομία του οχήματος. Συνολικά, το σύστημα μπορεί να μεταβάλει το ύψος οδήγησης έως και 76 χιλιοστά.

Τώρα, το σύστημα μπαταριών του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμη) και λειτουργεί με ονομαστική τάση 396 Volt. Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g - που ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση - η μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον οπίσθιο, οι οποίοι δρουν ως γεννήτριες σε αυτές τις περιπτώσεις. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας παρέχει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων - και οι δύο σε ελεύθερο τροχασμό όταν ο οδηγός απελευθερώνει το δεξιό πεντάλ - καθώς και κατά τη διάρκεια της πέδησης. Ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται σε τρία στάδια με paddles στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονος από ό, τι στο e-tron.

Όταν φρενάρει από 100 χλμ./ώρα, το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το αδελφό μοντέλο του, αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 70% της ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το SUV coupé επιτυγχάνει μέχρι και το 30% της αυτονομίας του μέσω της ανάκτησης.

Η Audi θα προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe και με μια δεύτερη έκδοση κινητήρα. Το e-tron Sportback 50 quattro παράγει ισχύ 230 kW (308 ίπποι) και ροπή 540 Nm.

Το σύστημα, το οποίο ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο από την μπαταρία του Sportback 55 quattro, παρέχει 71 kWh ενέργειας (64,7 kWh ωφέλιμη). Αυτό επιτρέπει στο SUV coupe να καλύψει έως και 347 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση στον κύκλο WLTP.

Οσον αφορά τη φόρτιση, σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της - επαρκής για το επόμενο σκέλος της διαδρομής μεγάλων αποστάσεων. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro μπορεί να φορτίσει με φορτιστές έως και 120 kW και ταυτόχρονα επιτυγχάνει ταυτόσημη ποσοστιαία φόρτιση.

Το Audi e-tron Sportback διαθέτει την πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της Audi. Τα συστήματα Audi pre sense και Audi pre sense front προσφέρονται ως στάνταρ.

Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται σύντομα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με την τιμή του μοντέλου στη Γερμανία να ξεκινά από 71.350 ευρώ. Το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο 2020…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ