NISSAN QASHQAI

Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 Turbo Hybrid: Το Qashqai στη δικίνητη έκδοση των 140 ίππων

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί, στην κεντρική σκηνή ανεβαίνουν οι βασικές τους εκδόσεις και η βασική της νέας, τρίτης γενιάς του Qashqai -ήπια υβριδική με τον κινητήρα 1.3 Turbo 140 PS, δικίνητη και με μηχανικό κιβώτιο- δείχνει ήδη αρκετά ολοκληρωμένη.

Ο προπάτορας των C-SUV, ο δημιουργός της κατηγορίας, ήρθε με την τρίτη του γενιά να ξαναγίνει πρωταγωνιστής: από άποψη ποιότητας, υβριδικής τεχνολογίας, οικονομίας, ευρυχωρίας. Το νέο Qashqai είναι βελτιωμένο σε όλους αυτούς τους τομείς, όμως η Nissan έχει κάνει έναν σαφή διαχωρισμό.

Από τις παρυφές των περίπου 30 χιλιάδων ευρώ ξεπροβάλλει το Qashqai στη βασική του έκδοση, την 1.3 DiG-T Ηybrid 140 PS με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο, που δοκιμάζουμε εδώ. Αυτή είναι η μια πλευρά του διαχωρισμού, που με τον ίδιο κινητήρα φτάνει μέχρι και τους 158 ίππους, με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο και κλιμακωτό εξοπλισμό.

Η άλλη πλευρά είναι το Qashqai με τη νέα τεχνολογία e-Power, όπου ένας κινητήρας βενζίνης 1.6 λίτρου λειτουργεί για να παρέχει την ηλεκτρική ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς, φτάνοντας στους 190 ίππους. Όμως, η τιμή αυτής της πλευράς ξεκινά από τις περίπου 42 χιλιάδες ευρώ - και ενδιάμεσα δεν υφίσταται κάποια plug-in υβριδική ή άλλη έκδοση.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Η διαφορά στην κατανάλωση είναι περίπου 2,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα (περίπου 7,3 lt/100km το πρώτο, 5,3lt/100km το δεύτερο), άρα 4€/100km με τα τωρινά δεδομένα, όμως το θέμα δεν είναι μόνο μαθηματικό, ούτε της παρούσης. Αν μπορεί κανείς να διαθέσει πάνω από 42 χιλιάδες ευρώ, και ποθεί το Qashqai, είναι μικρό το πρόβλημα να επιλέξει μεταξύ ενός πλούσια εξοπλισμένου Qashqai 1.3 DiG-T Ηybrid με 158 PS ή ενός κάπως βασικού Qashqai e-Power 190 PS.

Με δεδομένο ότι έτσι το επιβάλλει η ελληνική πραγματικότητα, η διαρκής προβληματική δίνη των οικονομικών των καιρών αυτών, το βασικό ερώτημα είναι τι αποκτά κανείς αν μπορεί να διαθέσει 30,6-33 χιλιάδες των βασικών εκδόσεων 1.3 DiG-T Ηybrid με 140 PS.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 140 PS: Σχεδίαση

Αυτό είναι κάτι κοινό σε όλα τα Qashqai, και δεν είναι καθόλου ταξικό. Ο ανασχεδιασμός της τρίτης γενιάς το έφερε στα σύγχρονα δεδομένα, απαλλάσσοντάς το από τις στρογγυλεμένες καμπύλες και προσδίδοντάς του αιχμηρές επιφάνειες, λεπτά και προσεγμένα φωτιστικά σώματα LED και πολύ όμορφη φιμέ τρίτη κολόνα που δημιουργεί την αίσθηση αιωρούμενης οροφής με λιγάκι coupe αέρα.

Οι κάθετοι αεραγωγοί στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα ενισχύουν δραστικά το δυναμισμό που προκύπτει από τα διαχωρισμένα, αχιμηρά εμπρός φώτα και τη μάσκα V-Motion. Το ίδιο κάνουν, προς όφελος του σχεδιαστικού δυναμισμού, και οι διάφορες νευρώσεις στο καπό, στις δύο πλευρές -στο ύψος των ώμων, πάνω από τους πίσω θόλους, πάνω από τα μαρσπιέ- και ανάμεσα στα πίσω επίσης αιχμηρά φώτα, καθώς και η πτέρυγα στην απόληξη της οροφής.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Στο πνεύμα των ημερών, φυσικά, το Qasqai δεν θα μπορούσε παρά να μεγαλώσει και αυτό - το απαίτησε ο ανταγωνισμός. Είναι πάνω από 3 εκατοστά πιο μακρύ, στα 4,425 μέτρα, σχεδόν 3 εκατοστά πιο πλατύ (1,835 μ.) και έχει σχεδόν 2 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Οι σχεδιαστές χειρίστηκαν όμορφα τον επιπλέον όγκο, και καρπώθηκαν τον επιπλέον χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 140 PS: Εσωτερικό

Η αύξηση του μεταξονίου, αρχικά, κατά 1,9 εκατοστά, επέτρεψε τη διεύρυνση του χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Η λίγο κεκλιμένη πίσω κολόνα δεν βάζει προβλήματα για τα κεφάλια των -φυσιολογικού αναστήματος- πίσω επιβατών, η αύξηση του πλάτους κάνει λίγο πιο άνετη τη ζωή του μεσαίου πίσω επιβάτη και γενικώς πέντε ενήλικες ταξιδεύουν καλά.

Σημαντικό, ειδικά για οικογένειες, είναι ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν πρακτικά σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών. Πίσω από τους επιβάτες, ο χώρος αποσκευών δέχθηκε επιπλέον 74 lt και μεγάλωσε στα 504 λίτρα, που είναι μια καλή -αν και όχι κορυφαία- τιμή για τα νέα δεδομένα της κατηγορίας.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Κατά τα άλλα, ο εκσυγχρονισμός στο εσωτερικό του Qashqai έφερε τη λεπτότητα που του έλειπε, έναν αέρα πιο μοντέρνο και μινιμαλιστικό, μαζί με βελτιωμένα -και μαλακότερα στο άνω μέρος του ταμπλό υλικά, μια όμορφη ραφή που το διατρέχει διαγωνίως, και πιο στιβαρή συναρμολόγηση.

Η βασική έκδοση δεν ακολουθεί το ίδιο μοτίβο, διότι λάμπει διά της απουσίας της μια ψηφιακή οθόνη αφής για τα πολυμέσα/συνδεσιμότητα στο κέντρο του ταμπλό. Για κάτι τέτοιο θα πρέπει να περάσει κανείς σε ακριβότερες εκδόσεις, για να αποκτήσει οθόνη 8 ή 9 ιντσών και, εντέλει, το σύστημα πλοήγησης.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Όμως, από τη βασική έκδοση ο πίνακας οργάνων έχει στο κέντρο του, ανάμεσα στα δύο κυκλικά όργανα, μια ψηφιακή οθόνη 7'' ιντσών για τις βασικές πληροφορίες. Οι πιο ακριβές εκδόσεις διαθέτουν, πάνω του, ακόμα και ψηφιακό cockpit και Head-Up Display 10,8 ιντσών, αλλά για πολλούς η έλλειψη έστω και μιας μικρής οθόνη αφής στη βασική είναι μια απογοήτευση.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 140 PS: Επιδόσεις

Το Nissan Qashqai στην πλευρά του βενζινοκινητήρα 1.3 Turbo συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Αυτό σημαίνει ότι αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία, η οποία ενέργεια υποβοηθά το έργο του κινητήρα -κυρίως μετά τις 2.000 και στις μέσες στροφές- για να προσφέρει είτε δυνατότερη απόκριση του γκαζιού είτε να συμβάλλει λίγο στη μείωση της κατανάλωσης.

Δεν έχει κάνει υβριδικό σύστημα 48V, αλλά η Nissan το επέλεξε διότι η έλλειψη ισχύος του αντισταθμίζεται με το χαμηλότερο βάρος της μπαταρίας. Παράλληλα, οι Ιάπωνες έχουν αναβαθμίσει τον κλασσικό πια κινητήρα 1.3 DiG-T, έχουν κάνει αποδοτικότερο τον υπερσυμπιεστή του και έχουν καλύψει με το νέο καταλύτη τις προδιαγραφές ρύπων Euro6-d.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Με όλες αυτές τις προσθήκες δίνουν τη μέση κατανάλωση (κατά WLTP) στα 6,4 lt/100km, αλλά στην δοκιμή μας τη μετρήσαμε περίπου ένα λίτρο παραπάνω. Φυσικά, το νούμερο της Nissan προσεγγίζεται, και πέφτει και χαμηλότερα, στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Πρόκειται για αρκετά καλή επίδοση οικονομίας, που δικαιώνει μάλλον τους Ιάπωνες για την επιλογή των 12V.

Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το υβριδικό σύστημα πρόσθεσε μόνο 22 κιλά. Παρόλο αυτό το έξτρα βάρος, τόσο από το σύστημα mild hybrid όσο και από την αύξηση των διαστάσεων, η Nissan κατάφερε να περικόψει συνολικά 60 κιλά από τη νέα γενιά του Qashqai, κι έτσι να συμβάλλει περαιτέρω στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στις επιδόσεις: τα 0-100 km/h έρχονται σε σχεδόν 10 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 190 km/h.

Οι τελευταίες αυτές επιδόσεις συμβαίνουν στη λειτουργία Sport. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το διακόπτη D-Mode πίσω από τον επιλογέα στην κονσόλα, όπου μπορεί να επιλέξει μεταξύ των οδηγικών προφίλ Sport, Standard ή Eco. Το πρώτο αντλεί τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα, το τρίτο κάνει πιο ήπιο το ανέβασμα στροφών και πετυχαίνει καλύτερη οικονομία, που κατεβάζει τη μέση κατανάλωση κάτω από τα 7,0 lt/100km. Αντίστοιχα, το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ ή πιο ανάλαφρο.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 140 PS: Οδική συμπεριφορά

Είναι δεδομένο πως το Eco είναι πλησιέστερο στην πλειοψηφία των χρήσεων της κατηγορίας: στην πόλη, στην καθημερινότητα, ή στον αυτοκινητόδρομο για ένα οικογενειακό ταξίδι. Και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο η Nissan έχει δώσει -σε ό,τι αφορά στη ρύθμιση του Qashqai- και μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση της ανάρτησης, στην ποιότητα κύλισης, στον περιορισμό του θορύβου.

Παρότι η δικίνητη αυτή έκδοση έχει στους πίσω τροχούς ημι-άκαμπτο άξονα και όχι τους πολλαπλούς συνδέσμους των τετρακίνητων, εξακολουθεί να τα καταφέρνει αρκετά καλά στο διττό ρόλο άνεσης-πρόσφυσης. Ενώ η απόσβεση της ανάρτησης εξασφαλίζεται από τη σχετικά μαλακή ρύθμισή της, από την άλλη η στιβαρότητα του πατήματος, ο έλεγχος των κλίσεων του υψηλού αμαξώματος και η αρκετά προοδευτική και σταθερή συμπεριφορά σε όλες τις φάσεις της στροφής εξασφαλίζονται από την κατά 48% πιο στιβαρή πλατφόρμα του - τη νέα νέα CMF-C.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Η στιβαρότητα της CMF-C είναι αυτή που έδωσε την ευχέρεια στους μηχανικούς να κάνουν την ανάρτηση λίγο πιο μαλακή, και το Qashqai άνετο για την -πρώτη και κύρια- οικογενειακή του χρήση, στην καθημερινότητα ή το ταξίδι. Κάνει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει, από το οδόστρωμα ή από θορύβους, είναι άνετο στην πόλη, και μαζί επιτρέπει έναν σχετικό οδηγικό δυναμισμό σε έναν στριφτερό δρόμο - ειδικά με το οδηγικό πριφίλ Sport από το D-Mode.

Δίνει μια αίσθηση σπιρτάδας στο δρόμο που δεν είχε η προηγούμενη γενιά. Όσο για τις εκτός δρόμου δυνατοτητές του, στην βασική αυτή δικίνητη έκδοση περιορίζονται σε ό,τι χωματόδρομο μπορεί να διασχίσει με τα 18,8 εκατοστά της απόστασής του από το έδαφος.

Nissan Qashqai 1.3T Hybrid 140 PS: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Οι σαράντα χιλιάδες πωλήσεις του Qashqai στη χώρα μας δείχνουν ότι έχει ταιριάξει με τον ψυχισμό της ελληνικής -και όχι μόνο- πραγματικότητας. Μια Crossover κατασκευή πολλαπλών ρόλων, στους οποίους με την τρίτη του γενιά ανταποκρίνεται όλο και καλύτερα. Για την ακρίβεια, πολύ καλύτερα.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY

Στη βασική του έκδοση περνά των όριο των 30 χιλιάδων ευρώ και δεν διαθέτει οθόνη αφής, ούτε ζάντες αλουμινίου. Για αυτά -και άλλα στοιχεία ακόμη- πρέπει να καταβάλλει κανείς τα 2.300 € παραπάνω της έκδοσης Premium - και με πιο πλούσιο εξοπλισμό προσεγγίζει κανείς επικίνδυνα τα υψίπεδα τιμών των premium C-SUV. Αυτό είναι ένα μειονέκτημα, αλλά αντισταθμίζεται από την πλήρη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας (Safety Shield), με όλα τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης και Adaptive Cruise Control - και αυτό είναι, αντιθέτως, ένα σημαντικό προτέρημα.

Αν ξεπεράσουμε την τιμή του, σε ένα πάντως σκηνικό γενικότερης κατακόρυφης αύξησης των τιμών των καινούριων αυτοκινήτων, το -αποκλειστικά υβριδικό, πια- Qashqai της τρίτης γενιάς είναι ξεκάθαρα αναβαθμισμένο από την προηγούμενη γενιά του, πιο ποιοτικό από ποτέ, με τεχνολογία απολύτως του καιρού του, και σίγουρα αντάξιο ή και ανώτερο το ανταγωνισμού που το ίδιο γέννησε με την επιτυχία του. Είναι πιο οικονομικό από ποτέ, στην κατανάλωση βενζίνης, και σίγουρα με πιο ισχυρό σχεδιαστικό χαρακτήρα.

Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 Turbo Hybrid: Το Qashqai στη δικίνητη έκδοση των 140 ίππων
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS 24MEDIA

Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS 4x2: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας: 1.3 Turbo βενζίνης
  • Υβριδικό σύστημα: 12V (mild hybrid)
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό / 6
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 140 ίπποι
  • Ροπή: 240 Nm
  • 0-100 km/h: 10,2 sec
  • Τελική ταχύτητα: 196 km/h
  • Κατανάλωση: 6,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 144 g/km
  • Μήκος: 4,42 m
  • Απόσταση από το έδαφος: 188 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 504 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 100,80 €
  • Τιμή: από 30.690 €

* Τιμές κατασκευαστή

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS TOURETTE PHOTOGRAPHY


TAGS NISSAN QASHQAI ΔΟΚΙΜΗ NISSAN SUV ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ