ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Από τις πληρέστερες επιλογές το Hyundai Kona

Από τις πληρέστερες επιλογές το Hyundai Kona

Στην εποχή που τα SUV και κατ’ επέκταση τα Crossover μοντέλα, γνωρίζουν τεράστια εμπορική επιτυχία, με πληθώρα επιλογών, υπάρχει ένα μοντέλο που πράγματι ξεχωρίζει.

Έχοντας την ευκαιρία να το οδηγήσω τουλάχιστον τρεις φορές μέχρι σήμερα, με διαφορετικά μοτέρ, μπορώ να πω ότι οποιαδήποτε επιλογή έκδοσης κι αν κάνουν οι υποψήφιοι αγοραστές, θα ικανοποιηθούν.

Το Hyundai Kona είναι ό,τι πιο φρέσκο έχει να επιδείξει η κορεατική μάρκα στα SUV. Ένα μεσαίου μεγέθους σχήμα, με 4,165 μ. μήκος και 2,6 μ. μεταξόνιο, χαρίζοντας πλούσιο χώρο για επιβάτες και αποσκευές (361 λίτρα όγκου).

Σχεδιαστικά, οι μυώδεις αναλογίες, οι ακμές στα πλάγια και το στιβαρό μπροστινό μέρος, με τη μεγάλη μάσκα και τον μακρόστενο αεραγωγό ψηλά, δημιουργούν ένα σύνολο που κεντρίζει το μάτι, όπως και οι σχεδίαση των φώτων, ακόμα και των φανών ομίχλης που συγκλίνουν προς το κέντρο του μπροστινού τμήματος.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι τα προστατευτικά στους θόλους των τροχών, με ποδιά χαμηλά και σπόιλερ πίσω σε χρώμα αλουμινίου.

Από τις πληρέστερες επιλογές το Hyundai Kona

Πολύ ποιοτικό και στην καμπίνα, με καλαίσθητες ταπετσαρίες, καθίσματα που παρέχουν ικανοποιητική στήριξη, τριάκτινο τιμόνι με χειριστήρια και μεγάλη οθόνη αφής στο ταμπλό με τα μαλακά πλαστικά.

Οδηγικά, ακριβώς επειδή δοκίμασα όλες τις διαθέσιμες επιλογές κινητήρων στην Ελλάδα, μπορώ να πω ότι καθεμιά, έχει τα ατού της. Αρχικά, η τρικύλινδρη μονάδα βενζίνης 1.0 lt T–GDI, με 120 ίππους και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, έχει πολύ καλή, γραμμική αίσθηση, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, κοντά στα 7,3 λίτρα ανά 100 χλμ. Θα έλεγα ότι για έναν μέσο οδηγό, που δεν θέλει τρομερές επιδόσεις στον δρόμο, ταιριάζει απόλυτα. Από και πέρα, το πιο ισχυρό μοτέρ βενζίνης 1.6 lt T–GDI με 177 ίππους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7DCT, είναι «μανούλα» σε επιδόσεις και πράγματι δίνει το πολύ παραπάνω σε όποιον το αποκτήσει. «Αρπάζει» γρήγορα, έχει ωραία κατεβάσματα και ένα κιβώτιο που είναι πολύ της μόδας, για όσους θέλουν ξεκούραστη οδήγηση.

Από τις πληρέστερες επιλογές το Hyundai Kona

Και επειδή υπάρχουν αρκετοί που θέλουν πετρέλαιο, ο κινητήρας Smartstream 1.6 lt, που αποδίδει σε δύο εκδόσεις ισχύος 115 (συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και 136 ίππους και 320 Nm ροπής (συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο), είναι πράγματι ένα αρεστό σύνολο σε λειτουργία και κατανάλωση, που κυμαίνεται στην πρώτη έκδοση μεταξύ 4,1 – 4,3 λίτρων ανά 100 χλμ. (109-113 γρ.χλμ. εκπομπές ρύπων) και στη δεύτερη έκδοση μεταξύ 4,2 – 4,9 λίτρων / 100 χλμ. (εκπομπές ρύπων 112 – 127 γρ./χλμ.).

Οδηγικά, το μοτέρ είναι ισορροπημένο, με αρκετή δύναμη από χαμηλά. Δεν παράγει θορύβους πέραν του ανεκτού και ο συνδυασμός με τα κιβώτια ταχυτήτων είναι ικανοποιητικός.

Από τις πληρέστερες επιλογές το Hyundai Kona

Το Kona καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση, έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης οχημάτων Euro NCAP και διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, στις οποίες η ροπή πηγαίνει έως και πάνω από το 50% στον πίσω άξονα, ανάλογα τις συνθήκες, ενώ στα δύσκολα μπορείς να κινηθεί με «κλειδωμένο» το διαφορικό σε 50-50 ροπή για ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα.

Και αν τα παραπάνω λένε πολλά, ο εξοπλισμός σε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, τα λένε όλα. Τι Kona εφοδιάζεται με σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας (Lane Keeping Assist–LKA), που προειδοποιεί τον οδηγό σε μη ασφαλείς κινήσεις σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα ανιχνεύοντας τη θέση του αυτοκινήτουμ με σύστημα υποβοήθησης αποφυγής πρόσκρουσης (Forward Collison Avoidance Assist – FCA), που ειδοποιεί τους οδηγούς σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και, εάν απαιτείται, φρενάρει αυτόνομα, λειτουργώντας σε τρία στάδια, καθώς και με επιπλέον συστήματα: High Beam Assist (HBA), Driver Attention Warning (DAW), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Rear Cross-Traffic Collision Warning (RCCW)...

www.drivenadtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ