ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Ακολούθησε 6 απλά tips για να κάνεις οικονομία στα καύσιμα

Oikonomiki odigisi
Oikonomiki odigisi ISTOCKPHOTO

Η οικονομία στα καύσιμα είναι ένα διαχρονικό trend που τώρα, με τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων, αποκτά νέο ενδιαφέρον και μας βάζει σε διαρκή αναζήτηση των λεπτομερειών που θα κάνουν τη διαφορά.

Δεν είναι κάτι νέο αλλά καλό είναι να θυμόμαστε πως με μερικές απλές κινήσεις που μπορούμε να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας, η διαφορά στο τέλος της εβδομάδας αλλά και του μήνα, σε ότι έχει να κάνει με το κόστος των μετακινήσεών μας, θα μας κάνει να σκεφτούμε πως άξιζε τον “κόπο”. Όλα τα αυτοκίνητα μετά την εποχή του καρμπιρατέρ, είναι εφοδιασμένα με το fuel cut off σύστημα.

Με αυτό, όταν το αυτοκίνητο ρολάρει με ταχύτητα επιλεγμένη στο κιβώτιο των ταχυτήτων αλλά ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι, η κατανάλωση μηδενίζεται. Αυτό είναι ένα καλό στοιχείο που αξίζει να θυμάται κανείς, όταν βρεθεί σε παρατεταμένη κατηφορική διαδρομή. Για λόγους ασφαλείας, πρέπει να κατηφορίζει με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο (προκειμένου να έχει τον έλεγχο της πορείας του αυτοκινήτου) και την ταχύτητα να την ελέγχει με τα φρένα.

Πέραν αυτού όμως, υπάρχουν και κάποιες πρακτικές ενέργειες που μπορεί να κάνει όποιος επιθυμεί να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών του και εδώ σας έχουμε συγκεντρωμένες τις πιο εύκολα εφαρμόσιμες.

1. Σβήσε τον κινητήρα στο μποτιλιάρισμα

Oikonomiki Odigisi
Oikonomiki Odigisi KBOIDANIS


Οι οδηγοί των αυτοκινήτων που δεν είναι εφοδιασμένα με σύστημα start/stop, θα δουν διαφορά στη συνολική κατανάλωση του αυτοκινήτου τους, αν σε σημεία που η στάση λόγω του μποτιλιαρίσματος (εξ αιτίας τροχαίου, ξεφορτώματος φορτηγού- μετακόμισης, κλ.π.) θα είναι χρονικά κάπως μεγαλύτερη.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον κινητήρα να λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση υπό τέτοιες συνθήκες, μια και μιλάμε για το χρονικό διάστημα που δεν είναι αρκετό για να “κρυώσει” ο κινητήρας αλλά ούτε και να αλλάξει σημαντικά η θερμοκρασία της καμπίνας- που θα σημαίνει τη χρήση του συστήματος κλιματισμού στη συνέχεια, “ακυρώνοντας” την όποια διάθεση για οικονομία.

2. Αφαίρεσε ότι περιττό κουβαλάς

Μπορεί να έχουν ξεμείνει πράγματα από το καλοκαίρι ή απλά να πρόκειται για αντικείμενα που δεν υπάρχει και τόσο μεγάλη ανάγκη να βρίσκονται στο πορτ μπαγκάζ (και όχι μόνο). Το σίγουρο είναι πως πρέπει να τα αφαιρέσεις από το αυτοκίνητό σου, προκειμένου να μην έχει “έρμα” να αντιμετωπίσει που αναμφίβολα αυξάνει το συνολικό του βάρος και την κατανάλωση του καυσίμου.

3. Βγάλε -επιτέλους- τη σχάρα/ μπαγκαζιέρα από την οροφή/ πίσω πόρτα

Oikonomiki Odigisi
Oikonomiki Odigisi KBOIDANIS


Είτε είναι σκέτη η σχάρα, είτε είναι ολόκληρη η μπαγκαζιέρα στην οροφή, η αεροδυναμική του αυτοκινήτου επηρεάζεται περισσότερο από ότι νομίζεις και αυτό έχει συνέπειες -που αλλού;- στην κατανάλωση καυσίμου. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τα παραπάνω αναφερθέντα αξεσουάρ, έχουν ενσωματωμένα στις περισσότερες περιπτώσεις, συστήματα εύκολης τοποθέτησης και απεγκατάστασης. Για να τα βγάζεις όταν δεν τα χρησιμοποιείς.

4. Κοίτα την πίεση του αέρα στα λάστιχα

Τα λάστιχα του αυτοκινήτου καταπονούνται καθημερινά, ακόμα και αν αυτό μείνει ακίνητο. Αυτό πρέπει να έχεις κατά νου και να μην παραλείπεις τον τακτικό έλεγχο της πίεσης του αέρα. Το “χάσιμο” πίεσης και η κίνηση με λάστιχα που είναι λιγότερο από το προβλεπόμενο φουσκωμένα, επιβαρύνουν την κατανάλωση καθώς αυξάνεται η τριβή και η αντίσταση του αυτοκινήτου, απαιτώντας από τον κινητήρα περισσότερη ενέργεια προκειμένου να κινηθεί.

5. Σβήσε το air condition

Oikonomiki Odigisi
Oikonomiki Odigisi KBOIDANIS


Τώρα είναι εκείνη η εποχή του χρόνου που άλλες ώρες της ημέρας το χρειάζεσαι κι άλλες όχι. Χρησιμοποιώντας το air condition, η επιβάρυνση της κατανάλωσης είναι δεδομένη αλλά όταν χρειάζεται, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά για να την αποφύγεις. Τώρα ωστόσο, με τα ανοιχτά παράθυρα μπορείς να καλύψεις τις ανάγκες για δροσιά στην καμπίνα- ειδικά τις απογευματινές ώρες και όταν η ταχύτητα κίνησης είναι χαμηλή.

Αυτό είναι σημαντικό, καθώς εκτός των μαλλιών που ανακατεύονται όταν το αυτοκίνητο κινείται με αυξημένη ταχύτητα και ανοιχτά παράθυρα, δημιουργείται και πάλι ένα φαινόμενο διατάραξης της αεροδυναμικής, που σημαίνει πως η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται.

6. Ομαλές επιταχύνσεις και κίνηση με τη “ροή” της κυκλοφορίας

Oikonomiki Odigisi
Oikonomiki Odigisi KBOIDANIS


Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν (ή το επιβάλλουν) οι επιταχύνσεις και τα απότομα φρεναρίσματα, δεν εξυπηρετούν σε τίποτα περισσότερο παρά στον εκνευρισμό του οδηγού και την αύξηση της κατανάλωσης. Μια ομαλή κίνηση με ήπιες επιταχύνσεις και αντίστοιχα φρεναρίσματα, φέρνει και την ισορροπία στις απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο. Προφανώς το να κρατάς τον κινητήρα στα ψηλά πεδία του στροφόμετρου, δεν εξυπηρετεί την οικονομία καυσίμου.

Σε δρόμο που τα φανάρια είναι συνεχόμενα, μπορείς να “προβλέψεις” το πότε θα χρειαστεί να σταματήσεις και να είσαι ήδη σε τέτοια πορεία, πριν ανάψει το κόκκινο. Η διατήρηση της “ροής” στην κίνηση, μαζί με τη γενικότερη διάθεση του οδηγού για “αμυντική” οδήγηση, μπορεί να ωφελήσει σε βάθος χρόνου σημαντικά το πορτοφόλι.

TAGS ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ