Χάμιλτον: “Επιτέλους νιώθω καλά με το αυτοκίνητο” -Βασέρ: “Ο Λιούις επέστρεψε”

Με μια από τις πιο ανταγωνιστικές του εμφανίσεις με τη Ferrari, στο δρόμο για την 4η θέση του GP των ΗΠΑ στο Τέξας, ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι “βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο” και απέδειξε ότι σταδιακά ξαναβρίσκει τον καλό του εαυτό – όπως είπε ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ.
Ο 40χρονος Βρετανός σε πολλά σημεία του τριημέρου στο Όστιν -όπως π.χ. στον αγώνα Sprint- ήταν ταχύτερος του Σαρλ Λεκλέρ, ενώ ο τερματισμός του GP τον βρήκε πίσω από τον Μονεγάσκο ομόλογό του κυρίως λόγω της πιο συντηρητικής στρατηγικής που επέλεξε ο Βρετανός.
Μιλώντας μετά τον αγώνα ο Βασέρ, ο οποίος πρόσφατα παραδέχθηκε πως ίσως και οι δύο να υποτίμησαν την πρόκληση της μεταγραφής του Λιούις στο Μαρανέλο, τόνισε ότι ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος από τον Λεκλέρ στα δύο τρίτα του αγωνιστικού τριημέρου.
“Είναι καλό για την ομάδα, γιατί χρειαζόμαστε αυτού του είδους τον εσωτερικό ανταγωνισμό”, είπε ο Γαλλος στο γερμανικό κανάλι Sky Sports. “Πρέπει να έχουμε δύο δυνατά μονοθέσια. Αν θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε τους βαθμούς μας μέχρι το τέλος της χρονιάς, πρέπει να σκοράρουμε και με τα δύο αυτοκίνητα -και ο Λιούις επέστρεψε. Στα δύο τρίτα του τριημέρου ήταν πιο γρήγορος από τον Σαρλ. Είναι θετικό για την ομάδα και για το πνεύμα ανταγωνισμού που φέρνει αυτό”.
Ο Λεκλέρ ανέβηκε στο βάθρο με την τρίτη θέση στον αγώνα, ενώ τερμάτισε πέμπτος στο Sprint. Η συνολική συγκομιδή βαθμών έφερε τη Ferrari ακόμη πιο κοντά στη Mercedes στη βαθμολογία των κατασκευαστών, με τις δύο ομάδες να χωρίζονται πλέον από μόλις επτά βαθμούς.
“Είχαμε μια πολύ δύσκολη Παρασκευή, αλλά κάναμε δυνατή αντεπίθεση μέσα στο Σαββατοκύριακο”, πρόσθεσε ο Βασέρ. “Ο ρυθμός μας ήταν καλός, ήμασταν επιθετικοί στη στρατηγική και στο τέλος αυτό απέδωσε.
Ήταν μια θαρραλέα προσέγγιση από τον Σαρλ [σ.σ.: η επιλογή να ξεκινήσει με τη μαλακή γόμα] και την ομάδα, αλλά δείχνει ότι είμαστε σε καλή πορεία και μπορούμε να πάμε στο Μεξικό με αυτοπεποίθηση.
Στο Sprint ο ρυθμός ήταν ικανοποιητικός, απλώς ήμασταν κολλημένοι πίσω από τον Κάρλος. Στις κατατακτήριες όμως δυσκολευτήκαμε πολύ να φέρουμε τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία.
Αν συγκρίνεις το SQ3 με το Q3, αυτό ίσχυε και για εμάς και για τη Mercedes. Παρόλα αυτά, κάναμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε σχέση με τη McLaren και τη Red Bull.
Έτσι είναι από την αρχή της χρονιάς – όταν πετυχαίνεις να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα ελαστικά, η διαφορά στην απόδοση μπορεί να είναι τεράστια. Το Σάββατο και την Κυριακή τα πήγαμε πολύ καλύτερα από την Παρασκευή”, κατέληξε ο διευθυντής της Scuderia Ferrari.
Χάμιλτον: “Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο, επιτέλους νιώθω άνετα με το αυτοκίνητο”
Από τη δική του πλευρά ο Λιούις, που ακολούθησε την πιο συμβατική στρατηγική της μέσης / μαλακής γόμας στα δύο stints του αγώνα του Όστιν (όπως και όλοι οι πρωταγωνιστές πλην του Λεκλέρ) ακούστηκε αισιόδοξος για την πρόοδό του με την κατανόηση και ρύθμιση της SF-25.
“Αν σκεφτείς ότι δεν φέραμε αναβαθμίσεις για να κάνουμε το μονοθέσιο πλήρως ανταγωνιστικό, η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά αυτό το τριήμερο”, είπε ο Βρετανός επτάκις πρωταθλητής της F1. “Ελπίζω όλοι στο εργοστάσιο να είναι χαρούμενοι. Βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο και θα συνεχίσω να πιέζω για να ανεβώ στο βάθρο”.
Μία από τις πιο έντονες στιγμές του χθεσινού αμερικανικού GP για τον Χάμιλτον ήταν η προσπάθειά του να περάσει τον Λεκλέρ στον 22ο γύρο, τη στιγμή που ο Μονεγάσκος δυσκολευόταν με τα μαλακά ελαστικά. Ο Λεκλέρ κράτησε με ψυχραιμία τη θέση του, αποκρούοντας την επίθεση του Βρετανού, πριν η Ferrari δώσει λύση στη μάχη των δύο καλώντας τον Λεκλέρ στα πιτς για αλλαγή ελαστικών.
“Έτσι είναι οι αγώνες”, σχολίασε ο Χάμιλτον στο βρετανικό Sky Sports, παραδεχόμενος ωστόσο ότι η στρατηγική του δεν ήταν η ιδανική: “Νομίζω ότι ο Σαρλ είχε την καλύτερη στρατηγική.
Ήμουν περίπου στον ρυθμό του, αλλά όταν βγήκα από το πιτ στοπ βρισκόμουν δέκα δευτερόλεπτα πίσω – πολύ μεγάλη διαφορά για να καλυφθεί. Από αυτή την άποψη, ήταν απογοητευτικό. Η στρατηγική με τιμώρησε”, πρόσθεσε ο Λιούις.
Και κατέληξε: “Φυσικά, θα ήθελα να βρίσκομαι πιο μπροστά. Επιτέλους νιώθω πραγματικά άνετα με το μονοθέσιο και πιστεύω ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης. Μπορούμε σίγουρα να πάρουμε περισσότερα, ειδικά από τη δική μου πλευρά, γιατί οι κατατακτήριες δεν πήγαν όπως ήλπιζα και η εκκίνηση δεν ήταν ιδανική”.