FORMULA 1

Βασέρ: “Έχουμε αφοσιωθεί στο 2026 από τον Απρίλιο και ελπίζουμε ότι θα το καρπωθούμε του χρόνου”

Scuderia Ferrari Press Office

Η αναπόφευκτη, πλέον, τέταρτη θέση της Ferrari στο φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών ήρθε -σύμφωνα με το διευθυντή της ομάδας, Φρεντ Βασέρ- λόγω της απόφασης της Scuderia να αφοσιωθεί από τον περασμένο Απρίλιο, κιόλας, στο ολοκαίνουριο cavallino του 2026. Και τώρα η ιταλική ομάδα αισιοδοξεί ότι θα το καρπωθεί τη νέα χρονιά.

Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, εξήγησε πως δεν έχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι η “θυσία” της φετινής σεζόν της Formula 1 από την Άνοιξη, όταν έγινε σαφές στο Μαρανέλο ότι η McLaren ήταν πολύ μπροστά σε απόδοση, ήταν η σωστή. Παρότι η ιταλική ομάδα έχασε αρκετά εκατομμύρια δολάρια από την απώλεια της δεύτερης και της τρίτης θέσης στο φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η πρώιμη αφοσίωση στο μονοθέσιο του 2026 είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, δεδομένου ότι αλλάζουν ριζικά οι κανονισμοί τόσο στις μονάδες ισχύος όσο και στην αεροδυναμική – κι επιπλέον εξασφαλίζει περισσότερο χρόνο στην αεροσήραγγα για την ιταλική ομάδα.

Ο χρόνος αυτός, θυμίζουμε, αυξάνεται για κάθε ομάδα το εξάμηνο που ακολουθεί, όσο πιο χαμηλά τερματίζει αυτή στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Και το ‘26, καθώς οι ομάδες θα εξελίσσουν ραγδαία τα καινούρια τους μονοθέσια με βάση το πρωτογενές αρχικό τους σχέδιο, ο χρόνος στην αεροσήραγγα θα είναι πολύτιμος.

Ο Βασέρ αποκάλυψε την περασμένη Παρασκευή (28/11) ότι η Ferrari είχε μεταφέρει ήδη από τα τέλη Απριλίου το σύνολο των πόρων της για την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2026 – παρότι το καλοκαίρι η Scuderia παρουσίασε το νέο αεροδυναμικό σύνολο και έπειτα τη νέα πίσω ανάρτηση της προβληματικής φετινής SF-25.

Όταν ρωτήθηκε αν η Ferrari θα μπορούσε να βγάλει περισσότερη απόδοση από την SF-25 με περαιτέρω εξέλιξη, ο Γάλλος το παραδέχθηκε: “Κάτι έλειπε, πιθανότατα ναι”, είπε. “Γιατί όταν πήραμε την απόφαση να επικεντρωθούμε στο ’26, αυτό σήμαινε πως δεν ήμασταν σίγουροι ότι θα προλαβαίναμε τη McLaren μέχρι το τέλος. Αυτή ήταν η λογική πίσω από την επιλογή και, ειλικρινά, θεωρώ σήμερα πως ήταν η σωστή.

Αυτό που πιθανώς υποτίμησα ήταν πως, όταν όλοι ξέρουν ότι το μονοθέσιο δεν θα εξελιχθεί άλλο, είναι πιο δύσκολο να κρατήσεις στους εργαζόμενους -όχι με την αίσθηση του κινήτρου, γιατί η δουλειά μας έχει από μόνη της κίνητρο, αλλά- με την αίσθηση της προσδοκίας. Κι αυτό είναι σημαντικό”.

Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, στο πάντοκ του Λοσάιλ Antonin Vincent / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

Αυτό φάνηκε περίτρανα στις εκφράσεις και τα λόγια των Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον μετά το άκρως απογοητευτικό GP του Κατάρ. Οι οδηγοί της Ferrari έδειχναν ακόμη πιο αποκαρδιωμένοι από ό,τι συνήθως, έχοντας προσπαθήσει να βρουν την ταχύτητα μιας SF-25 που συμπεριφερόταν εντελώς απρόβλεπτα.

“Όταν παίρνεις την απόφαση ομαδικά -πως ‘έχουμε αυτό το πλάνο, αυτή είναι η καμπύλη εξέλιξης για το νέο μονοθέσιο, αυτή για το παλιό’, ή ότι ‘αν συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το παλιό αυτοκίνητο θα φτάσουμε τη McLaren σε 10 αγώνες’ ή ό,τι άλλο- είναι μια απόλυτα λογική απόφαση”, συνέχισε ο Βασέρ.

“Όταν όμως βγαίνεις μπροστά στις κάμερες, είναι μια συναισθηματική στιγμή. Το καταλαβαίνω. Δίνουν τα πάντα μέσα στο τριήμερο. Ακούγαμε [τον Λεκλέρ] στον ασύρματο στο τέλος του αγώνα να λέει ότι πίεζε σαν τρελός από τον πρώτο γύρο της Παρασκευής μέχρι τον τελευταίο της Κυριακής. Ίσως να πίεζε περισσότερο κι από μερικές φορές που έχει κερδίσει αγώνες.

Καταλαβαίνω την απογοήτευση όταν δίνεις τα πάντα για την όγδοη ή ένατη θέση. Αλλά αν τους ρωτούσατε σήμερα αν θα έπαιρναν άλλη απόφαση, νομίζω πως θα συμφωνούσαν”, πρόσθεσε ο Γάλλος διοικητής της Scuderia.

Ο ήλιος δύει το προσεχές τριήμερο στο Άμπου Ντάμπι για τη Ferrari SF-25, ένα από τα πιο προβληματικά μονοθέσια της Scuderia της τελευταίας δεκαετίας Florent Gooden / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

Τέλος, μιλώντας για τις πρόσφατες δυσκολίες της Ferrari, ο Βασέρ τόνισε: “Ήταν θέμα ρυθμίσεων. Το ‘παράθυρο’ [ρυθμίσεων] είναι πολύ στενό. Και με τόσο μικρές διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων, αν χάσεις δύο-τρία δέκατα, βρίσκεσαι πίσω. Έτσι είναι από το μέσον της σεζόν, έτσι θα είναι και στο Άμπου Ντάμπι.

Αν δεν κάνεις σωστή δουλειά στις ρυθμίσεις μπορείς να βρεθείς εκτός Q1. Παλιά, ακόμη κι αν ήσουν δύο-τρία δευτερόλεπτα από το δυναμικό του μονοθεσίου, δεν ήταν μεγάλο δράμα. Σήμερα όμως είναι”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ