Τι περιμένουν οι τρεις διεκδικητές του τίτλου από το Sprint στο Κατάρ

Μετά την πολ ποζίσιον που κατέκτησε στο Sprint Qualifying του Κατάρ ο Όσκαρ Πιάστρι είπε πως όλα λειτουργούν καλά για εκείνον εξαρχής στο Λοσάιλ, ο Λάντο Νόρις φοβάται πως η νίκη στον αγώνα Sprint του Σαββάτου (29/11, 16:00) θα κριθεί στην πρώτη στροφή, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν προβλέπει, δυσοίωνα, ότι για εκείνον το Sprint θα είναι ένας “αγώνας επιβίωσης”.
Ο Όσκαρ Πιάστρι επέστρεψε στην κορυφή επίσημης αγωνιστικής περιόδου της Formula 1 για πρώτη φορά μετά από το τέλος Αυγούστου, που είχε νικήσει το GP Ολλανδίας, κατακτώντας σήμερα στην πίστα του Λοσάιλ την πολ ποζίσιον για τον μικρό αυριανό αγώνα Sprint των 100 χιλιομέτρων.
Παρότι είχε μια ακροβασία υπερστροφής στη στροφή 4 στον ταχύτερο γύρο του, ο Αυστραλός κέρδισε το Sprint Qualifying με χρόνο 1:20.055 – κερδίζοντας τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes με 32 χιλιοστά του δευτερολέπτου και αφήνοντας τον Λάντο Νόρις -που είχε έξοδο στον τελευταίο γύρο του- στην 3η θέση.
Ο Πιάστρι -νικητής του Sprint στο Κατάρ και τα δύο προηγούμενα χρόνια- είπε στη ραδιοεπικοινωνία επιστρέφοντας στα πιτς πως “είναι ωραίο που γύρισα” και τόνισε πως όλα “κούμπωσαν” για εκείνον από την αρχή της ημέρας.
“Ήταν μια καλή μέρα, κάτι ευχάριστο για αλλαγή, και ήταν από αυτές τις μέρες που όλα λειτουργούν όπως πρέπει από την αρχή”, εξήγησε ο Αυστραλός.
“Το Sprint Qualifying πήγε πραγματικά καλά. Είχα μια δύσκολη στιγμή στον γύρο μου, αλλά τελικά ήταν αρκετός [για την πολ ποζίσιον]. Το μονοθέσιο είναι πολύ δυνατό αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε είμαι αρκετά χαρούμενος.
Αν τα έκανα όλα τέλεια θα μπορούσα να πέσω στο 1:19 στο γύρο, αλλά είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Υπάρχουν μερικά πραγματάκια που μπορούμε να βελτιώσουμε, αλλά είναι ωραίο να μπορείς να το λες αυτό όταν ξεκινάς από την πολ ποζίσιον. Είναι μόνο η pole για το Sprint και για λίγους βαθμούς, αλλά θα πάρω ό,τι μπορώ”, κατέληξε.
Ο Πιάστρι αναγνώρισε επίσης τη δυσκολία των τριημέρων με αγώνα Sprint, όπου ο χρόνος προσαρμογής είναι ελάχιστος: “Στα τριήμερα με Sprint είναι πάντα δύσκολο να ξέρεις αν είσαι πραγματικά στο ρυθμό που θέλεις από τη στιγμή που βγαίνεις στην πίστα, αλλά το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό όλη μέρα.
Κάναμε καλές αλλαγές στις ρυθμίσεις στις κατατακτήριες, κάτι θετικό, και ο ρυθμός υπήρχε σε όλη τη διάρκεια, οπότε ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι”, κατέληξε ο Πιάστρι.
Ο Νόρις, από την πλευρά του, είπε μεν ότι θα προσπαθήσει να κερδίσει το αυριανό Sprint, αλλά παραδέχθηκε ότι θα πρέπει να κάνει την επίθεσή του και να περάσει τον Ράσελ και τον Πιάστρι στην πρώτη στροφή – καθώς μετά οι προσπεράσεις θα είναι δύσκολες, σε μια πίστα που δεν τις ευνοεί.
“Είναι αδύνατο να προσπεράσεις, οπότε μάλλον θα τερματίσω τρίτος. Αλλά αν μπορέσω τουλάχιστον να περάσω τον Τζορτζ στην εκκίνηση ή κάτι τέτοιο, αυτό είναι μάλλον το καλύτερο που μπορώ να ελπίζω”, είπε ο Νόρις – αφού πρώτα τόνισε ότι θα ήταν “ανόητο” αν δεν αποσκοπούσε στη νίκη του Sprint.
Ο Βρετανός, πρωτοπόρος της βαθμολογίας, αναγνώρισε ότι είχε τον ρυθμό για κάτι καλύτερο στο Sprint Qualifying, αλλά ένα λάθος στην τελευταία στροφή του κόστισε μια πιθανή επίθεση για την πολ ποζίσιον.
“Ο ρυθμός υπήρχε. Απλώς έκανα λάθος στην τελευταία στροφή στον πρώτο μου γύρο και δεν κατάφερα να το συνθέσω όπως έπρεπε” εξήγησε. “Θα ήμουν ανόητος αν δεν προσπαθούσα να κερδίσω. Θα δω τι μπορώ να βρω το βράδυ και τι μπορούμε να κάνουμε για αύριο”, κατέληξε.
Όσο για τον Φερστάπεν, ο Ολλανδός πάσχισε στο Sprint Qualifying με τις προβληματικές ρυθμίσεις (που έφεραν πολύ έντονες αναπηδήσεις και συνεχείς τάσεις γλιστρήματος άλλοτε του ρύγχους και άλλοτε της ουράς) της Red Bull RB21 και έμεινε στην 6η θέση – με αποτέλεσμα να μην ελπίζει σε πολλά για τον αυριανό αγώνα.
“Δεν πήγε καλά από τον πρώτο γύρο”, είπε ο πρωταθλητής. “Είχα πολύ άσχημες αναπηδήσεις και μια πολύ επιθετική υποστροφή, που γύριζε σε υπερστροφή στις πολύ γρήγορες στροφές.
Δεν μπορείς να πας γρήγορα έτσι. Προσπαθήσαμε να αλλάξουμε κάποια πράγματα από το τιμόνι, αλλά δεν λειτούργησε ποτέ πραγματικά. Αυτό το έκανε αρκετά δύσκολο”.
Δεδομένου ότι το παρκ-φερμέ απαγορεύει αλλαγές στις ρυθμίσεις πριν τον αγώνα των 19 γύρων, ο Φερστάπεν θεωρεί πως “με αυτή την ισορροπία στο Sprint δεν πρόκειται να είναι διασκεδαστικό.
Θα είναι περισσότερο θέμα επιβίωσης και απλώς να φέρω το μονοθέσιο στον τερματισμό όπως είναι. Μετά θα μπορέσουμε να κάνουμε αλλαγές για τις κατατακτήριες του αγώνα”.
Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, αποκάλυψε ότι η επιλογή ρυθμίσεων που ακολούθησε ο Φερστάπεν με τους μηχανικούς του δεν ταίριαξε με τα μαλακά ελαστικά – παρότι οι δυσκολίες είχαν αρχίσει ήδη με τα μεσαία.
“Δεν είχαμε αναπηδήσεις με τη μέση γόμα, πρέπει να δούμε γιατί εμφανίστηκε με τη μαλακή” είπε ο Αυστριακός στο ORF. “Έχουμε πρόβλημα με τα μαλακά. Με τη μέση γόμα ήμασταν στο παιχνίδι, αλλά με τα μαλακά καλύτερα να μη ρωτήσετε.
Ειλικρινά δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που ο ομόλογος του Μαξ τον πέρασε. Ο Γιούκι έχασε μόνο ένα δέκατο στην 1η στροφή. Οι αλλαγές που κάναμε προορίζονταν για να βοηθήσουν την απόδοση με τα μαλακά, αλλά αποδείχτηκε ότι λειτούργησαν καλύτερα για τον Γιούκι. Ευτυχώς είναι μόνο το Sprint. Το σημαντικό είναι να μπορέσουμε να το φτιάξουμε για τον κανονικό αγώνα”, κατέληξε ο Μάρκο.