Τι είπε ο Φερστάπεν -και ο Πιάστρι- για την προσπέραση-καμικάζι στην Ταμπουρέλο

Η μεγαλειώδης προσπέραση του Μαξ Φερστάπεν στον Όσκαρ Πιάστρι από την εξωτερική στην είσοδο του σικέιν της Ταμπουρέλο στον πρώτο ήταν αυτή που έκρινε τη νίκη στο GP της Εμίλια Ρομάνια, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος μετά το τέλος – σε μια στιγμή που ο διευθυντής της Red Bull Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι ο Ολλανδός τα έπαιξε “όλα για όλα”.
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε στην Ίμολα την 65η του νίκη στη Formula 1, μάλιστα στο 400ό GP της Red Bull Racing στη Formula 1, εν πολλοίς χάρη στην επιβλητική του προσπέραση στη McLaren του Όσκαρ Πιάστρι στην πρώτη στροφή του αγώνα αμέσως μετά την εκκίνηση.
Παρότι η εκκίνησή του δεν ήταν τόσο καλή, ο Ολλανδός μπήκε με τρομερή αποφασιστικότητα εξωτερικά από τον Πιάστρι στην πρώτη αριστερή του σικέιν της Ταμπουρέλο, ανάγκασε τον Αυστραλό να σηκώσει το γκάζι, πέρασε και έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω, μέχρι την καρό σημαία.
“Η εκκίνηση δεν ήταν ιδιαίτερα καλή, αλλά βρισκόμουν ακόμα στην εξωτερική, ουσιαστικά στη ‘φυσιολογική’ γραμμή”, εξήγησε ο Φερστάπεν. “Είπα, τότε, ‘θα προσπαθήσω να το στείλω από την εξωτερική’. Δούλεψε πολύ καλά και αυτό απελευθέρωσε τον ρυθμό μας”.
Ο Πιάστρι, από την πλευρά του, είπε ότι σε εκείνο το σημείο έκανε ο ίδιος το λάθος να φρενάρει πολύ νωρίς: “Ναι, απλώς φρέναρα πολύ νωρίς, και ήταν και μια πολύ καλή κίνηση από τον Μαξ”, δήλωσε ο Αυστραλός της McLaren.
“Είναι απογοητευτικό, αλλά έτσι κι αλλιώς κάναμε μερικές λάθος επιλογές, οπότε δεν ήταν η καλύτερη Κυριακή για εμάς, και υπάρχουν σίγουρα πολλά που πρέπει να δούμε και να αναλύσουμε.
Ήταν μια καλή κίνηση από τον Max, αλλά είχαν και τον ρυθμό σήμερα, οπότε θα κοιτάξουμε ξανά εκείνο το σημείο και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά”, πρόσθεσε.
Κι όσο για τον διευθυντή της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, πρόσθεσε μιλώντας στο Sky Sports F1: “Σίγουρα καταφέραμε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο και η εκκίνηση του Μαξ… η πρώτη στροφή ήταν ή όλα ή τίποτα, με την αποφασιστικότητα που έστριψε.
Ο Όσκαρ ήταν σωστός και του έδωσε χώρο, αλλά μπορείς να δεις ότι ο Μαξ ήρθε από πολύ πίσω, ενώ ο Τζορτζ ήταν από την εσωτερική. Παρ’ όλα αυτά, ο Μαξ απλώς μπήκε στη στροφή αποφασιστικά, και ο Όσκαρ του άφησε αρκετό χώρο.
Αυτό ήταν και το τελευταίο που είδαν από εκείνον. Ήταν απίστευτα αποφασιστικός, και είναι απλώς τόσο καλός σε τέτοιες καταστάσεις.
Ο Όσκαρ ξέρει πόσο αφοσιωμένος είναι ο Μαξ, είδε ένα κενό και το εκμεταλλεύτηκε. Και αυτό είναι απλώς το ένστικτο του αγνού αγωνιζόμενου – το αγωνιστικό ένστικτο που ο Μαξ δείχνει ξανά και ξανά κάθε εβδομάδα”, κατέληξε ο Βρετανός.
Στο μεταξύ, μιλώντας για την εξαίρετη απόδοση της Red Bull στο σημερινό GP της Ίμολα, ο Φερστάπεν εξήγησε: “Το μονοθέσιο ήταν καλό, μπορούσα να διαχειριστώ τα ελαστικά μου και είχαμε πολύ καλό ρυθμό σήμερα.
Ήταν τεράστια η βελτίωση σε σχέση με την Παρασκευή, είμαι πολύ ικανοποιημένος γι’ αυτό. Το VSC ήταν πολύ βολικό για να μπούμε στα πιτς, και ακόμα και με τη σκληρή γόμα, νομίζω πως ο ρυθμός μας ήταν πολύ δυνατός.
Είμαι απίστευτα περήφανος για όλους εδώ. Ήταν μια πολύ σημαντική εβδομάδα για εμάς. Τα μονοθέσια απέδωσαν εξαιρετικά. Και επίσης η συνολική εκτέλεση του αγώνα – το πότε να μπούμε στα πιτς, τα ίδια τα πιτ-στοπς – όλα ήταν πολύ καλά”.
Ο Πιάστρι από την πλευρά του, όταν ρωτήθηκε για τα αυτοκίνητα ασφαλείας (εικονικό και κανονικό) που επηρέασαν τον αγώνα του, τόνισε πως τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Νόρις ευνοήθηκαν: “Το VSC ήρθε στην τέλεια στιγμή για τον Μαξ και τον Λάντο, και εγώ είχα ήδη χρησιμοποιήσει τα ελαστικά μου σε εκείνο το σημείο, οπότε η τελευταία επανεκκίνηση ήταν πολύ δύσκολη.
Έκανα ό,τι μπορούσα για να κρατηθώ στη δεύτερη θέση, αλλά δεν είχα αρκετή πρόσφυση. Ήταν δύσκολο. Έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό για να κρατηθώ, αλλά απλώς δεν είχα την πρόσφυση”, κατέληξε ο Αυστραλός.