FORMULA 1

Τι απαντά ο Φερστάπεν στις θεωρίες ότι οι Red Bull σχεδιάζονται ειδικά για εκείνον

AP Photo/Darko Bandic

Η παταγώδης αποτυχία των οδηγών που βρίσκονται δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν -με περιστασιακές εξαιρέσεις του Σέρτζιο Πέρεζ- στη Red Bull Racing τα τελευταία (πολλά) χρόνια ρίχνει “νερό στο μύλο” της θεωρίας ότι το Μίλτον Κινς σχεδιάζει τα μονοθέσιά του αποκλειστικά για τις πολύ ιδιαίτερες οδηγικές απαιτήσεις του Ολλανδού. Όμως τι απαντά ο πρωταθλητής σε αυτό;

“Σχεδιασμένα για μένα; Δεν νομίζω ότι αυτό είναι αλήθεια” αποκρίθηκε ο Φερστάπεν σε σχετική ερώτηση που του έθεσε το δίκτυο Sky Sports F1 μετά το GP της Ουγγαρίας.

Το ίδιο ερώτημα είχε τεθεί στον 27χρονο και πέρσι, που ο Σέρτζιο Πέρεζ πάσχιζε να φέρει την RB20 στα μέτρα του. Και τώρα ρωτήθηκε και πάλι αν απλά είναι εκείνος ο μοναδικός που, λόγω του φαινομενικού του ταλέντου, μπορεί να κάνει τις Red Bull να γράφουν κορυφαίους χρόνους.

“Όταν οι άνθρωποι σε ρωτούν ‘ποιο είναι το οδηγικό σου στυλ;’, δεν μπορώ να πω, γιατί πρόκειται για την ικανότητα να προσαρμόζεσαι σε συγκεκριμένες καταστάσεις ή σε αυτό που αρέσει και στο μονοθέσιο”, δήλωσε ο Φερστάπεν.

“Τι θέλω; Θέλω περισσότερη πρόσφυση. Υπάρχουν πολλά πράγματα που θέλεις, αλλά κάποια δεν είναι ρεαλιστικά. Οπότε, απλώς προσαρμόζομαι στο μονοθέσιο που μου δίνεται.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η ομάδα απλώς εφαρμόζει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο για να το κάνει ταχύτερο, όχι για να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση ισορροπίας ή οτιδήποτε άλλο”, πρόσθεσε.

O Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB21 στο GP Ουγγαρίας 2025 AP Photo/Denes Erdos

Ο Φερστάπεν έχει επιβεβαιώσει ότι για το οδηγικό του στιλ χρειάζεται ένα απόλυτα σταθερό και απόλυτα ακριβές σε απόκριση εμπρός μέρος, καθώς κερδίζει τον περισσότερο χρόνο του στην είσοδο της στροφής – και αντίστοιχα χάνει χρόνο αν το αυτοκίνητο παρουσιάζει υποστροφικές τάσεις.

Ωστόσο, όπως λέει, μπορεί να αλλάζει και να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του μονοθεσίου και της πίστας, καθώς δεν είναι πάντα εφικτό να έχεις ένα «κοφτερό» μπροστινό μέρος.

“Πρόκειται απλώς για το συνολικό φορτίο, τη συνολική πρόσφυση, την οποία κερδίζεις από τις αναβαθμίσεις. Αν το μονοθέσιο είναι λίγο πιο υποστροφικό, πρέπει να προσαρμόσω την οδήγησή μου σε αυτό. Ή αν είναι πιο υπερστροφικό, το ίδιο.

Σε κάποιους αγώνες έτσι κι αλλιώς έχεις περισσότερη υπερστροφή ή υποστροφή. Η ισορροπία είναι μεταβαλλόμενη, δεν είναι πάντα προσανατολισμένη στον εμπρός άξονα. Σε κάποιες πίστες δεν μπορείς να το ρυθμίσεις έτσι”, πρόσθεσε ο Ολλανδός.

AP Photo/Denes Erdos

Μιλώντας για το ίδιο θέμα, και για την αδυναμία του Λίαμ Λόσον να προσαρμοστεί στην Red Bull RB21 στις αρχές του χρόνου, o τότε διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ είχε πει: “Το αυτοκίνητο είναι δύσκολο να οδηγηθεί και ο Μαξ είναι ικανός να προσαρμοστεί σε αυτό”.

Ο Βρετανός συνέχισε λέγοντας πως όσο το κάθε μονοθέσιο της Red Bull εξελίσσεται ο Φερστάπεν γίνεται ταχύτερος, ενώ ο οδηγός δίπλα του αρχίζει να πασχίσει. Αυτό συνέβη και με τον Πέρεζ, και με τους Άλεξ Άλμπον και Πιέρ Γκασλί πριν από τον Μεξικανό.

“Στο ξεκίνημα του ’22 είχαμε ένα αρκετά σταθερό μονοθέσιο αλλά με αρκετή υποστροφή, κάτι που προφανώς ο Μαξ μισεί. Στην Ισπανία είχαμε μια αναβάθμιση όπου βάλαμε πολύ περισσότερη πρόσφυση μπροστά και ο Μαξ έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.

Ο Τσέκο [Πέρεζ] από εκείνο το σημείο ουσιαστικά έπεσε σε απόδοση. Οπότε πρέπει να παράγεις το ταχύτερο μονοθέσιο και καθοδηγείσαι από τις πληροφορίες και τα δεδομένα που έχεις.

Ως ομάδα, δεν ξεκινάμε να φτιάξουμε ένα μονοθέσιο κομμένο και ραμμένο για έναν οδηγό – απλώς δουλεύεις με τις πληροφορίες που λαμβάνεις για να παράγεις το πιο γρήγορο μονοθέσιο που μπορείς. Αυτό, προφανώς, μας έχει εξυπηρετήσει πολύ καλά, με 122 νίκες”, κατέληξε ο Χόρνερ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ