Σκληρή ποινή στον Χάμιλτον: Χάνει πέντε θέσεις στην εκκίνηση της Μόντσα

Ο Λιούις Χάμιλτον δέχθηκε από τους αγωνοδίκες του GP Ολλανδίας ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση, την οποία θα εκτίσει στον αγώνα της Ιταλίας την Κυριακή (7/9), λόγω παραβίασης των αυστηρών οδηγιών για τον τρόπο οδήγησης στο γύρο εξόδου από τα πιτς πριν την εκκίνηση του αγώνα του Ζάντβορτ.
Οι ελπίδες του Βρετανού για μία καλή εμφάνιση στον πρώτο του αγώνα με τη Ferrari μέσα στη Μόντσα δέχθηκαν ένα σοβαρό πλήγμα, καθώς αρκετή ώρα μετά το τέλος του GP Ολλανδίας οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση.
Ο λόγος της ποινής είναι ότι στους συνηθισμένους αναγνωριστικούς γύρους, περίπου 45 λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα στο Ζάντβορτ, ο Χάμιλτον κρίθηκε ότι προσέγγισε με υπερβολική ταχύτητα την είσοδο των πιτς, παραβιάζοντας συγκεκριμένη οδηγία του αγωνιστικού διευθυντή της FIA, Ρουί Μάρκες.
Ο Μάρκες είχε λάβει επιπλέον μέτρα ασφαλείας λόγω της κεκλιμένης και γρήγορης τελευταίας στροφής της πίστας, όπου οι οδηγοί έπρεπε να αποφασίσουν πολύ γρήγορα αν θα μπουν στα πιτς.
Στην ενημέρωση των οδηγών πριν από τον αγώνα, ο Μάρκες τους πληροφόρησε ότι στη στροφή αυτή θα κυμάτιζαν διπλές κίτρινες σημαίες στους γύρους προς το grid, ώστε να μειώσουν ταχύτητα με σκοπό να μην τεθούν σε κίνδυνο το πλήθος των τεχνικών και άλλων που είχαν συγκεντρωθεί στη γραμμή της εκκίνησης και των πιτς.
Οι αγωνοδίκες έκριναν –εξετάζοντας και τα δεδομένα της τηλεμετρίας που ζήτησαν από τη Ferrari- πως ο Χάμιλτον δεν επιβράδυνε αρκετά ώστε να συμμορφωθεί με τις συνθήκες διπλής κίτρινης σημαίας, και μάλιστα το έκανε σε δύο συνεχόμενους γύρους. Ως αποτέλεσμα, του επιβλήθηκε ποινή πέντε θέσεων στην εκκίνηση, την οποία θα εκτίσει στο επόμενο GP, της Μόντσα.
Μαζί με την απόφαση για τον Χάμιλτον, οι αγωνοδίκες της FIA στο Ζάντβορτ εξέτασαν και το θέμα που είχαν αφήσει ανοιχτό κατά τη διάρκεια του αγώνα, για την επαφή που είχαν οι Σαρλ Λεκλέρ και Τζορτζ Ράσελ στη μεταξύ τους μονομαχία για την 5η θέση.
Ο Μονεγάσκος πέρασε τον Βρετανό έκοψε την εσωτερική της αριστερή στροφής 12, πατώντας με τη μισή του Ferrari στο χώμα, και έπειτα είχε επαφή με τη Mercedes, πριν καταφέρει να κερδίσει τη θέση.
Ο ίδιος κατηγόρησε στη ραδιοεπικοινωνία τον Ράσελ ότι δεν του είχε αφήσει χώρο στην εξωτερική στις προηγούμενες στροφές, ενώ ο Βρετανός ανέφερε ότι ο Λεκλέρ τον πέρασε βγαίνοντας εκτός πίστας.
Οι αγωνοδίκες ανέφεραν ότι δεν υπήρξαν σαφή στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο Λεκλέρ βγήκε από την πίστα για να ολοκληρώσει την προσπέραση, ανακοίνωσαν τη μη επιβολή ποινής σε κανέναν εκ των δύο και τόνισαν ότι οι Λεκλέρ και Ράσελ “συμφώνησαν ότι αυτό ήταν ένα απλό αγωνιστικό συμβάν”.