FORMULA 1

Που αποδίδουν οι Λεκλέρ και Χάμιλτον την “καταστροφή” της Ferrari στις κατατακτήριες του Μπακού

AP Photo/Darko Bandic

Η Ferrari έδειχνε στις ελεύθερες δοκιμές του GP του Αζερμπαϊτζάν να είναι σε εξαιρετική κατάσταση, και μάλιστα ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι σκεφτόταν ακόμα και την πολ ποζίσιον – όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ διαφορετικά στις δοκιμές κατάταξης του Μπακού.

Πρώτα, στο Q2, ο Χάμιλτον έχασε όλη την απόδοση που είχε μέχρι τότε και αποκλείστηκε από την τελική δεκάδα, μένοντας στη φτωχή 12η θέση. Έπειτα, στο ξεκίνημα του Q3 ο Σαρλ Λεκλέρ έχασε τα φρένα της στροφής 15 και προσέκρουσε στη μπαριέρα της εξωτερικής, πριν γράψει έναν χρόνο – με αποτέλεσμα να μείνει στην 10η θέση της εκκίνησης του αυριανού GP (21/9, 14:00).

“Η βροχή δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία, ήταν ξεκάθαρα δικό μου λάθος” παραδέχθηκε ο Μονεγάσκος μιλώντας στο Sky Sport F1, όταν ρωτήθηκε για τις ολισθηρές συνθήκες όταν άρχιζε να ψιχαλίζει, στο Q3 των κατατακτήριων.

“Ένα πράγμα που μπορώ να πω είναι ότι σήμερα δυσκολευτήκαμε πάρα πολύ με τη μέση γόμα. Χθες τη δοκιμάσαμε και με τα δύο μονοθέσια και φάνηκε ότι ο Λιούις είχε λίγο καλύτερη αίσθηση.

Σήμερα όμως, με την αλλαγή της θερμοκρασίας να είναι μεγαλύτερη από χθες, δεν καταφέραμε ποτέ να φέρουμε τα ελαστικά στο σωστό ‘παράθυρο’ λειτουργίας.

Ακόμα και στον γύρο πριν το λάθος μου, ήμουν επτά-οκτώ δέκατα πιο αργός από τους οδηγούς μπροστά μου και πίεζα πάρα πολύ.

Αυτό σίγουρα δεν βοήθησε, και δεν βρήκαμε τρόπο να τα κάνουμε να δουλέψουν σωστά. Στο τέλος, με αυτές τις θερμοκρασίες, η μαλακή γόμα ίσως να μας έδινε κάτι παραπάνω”, πρόσθεσε ο Λεκλέρ.

Ο Χάμιλτον, από την πλευρά του, δήλωσε ‘σοκαρισμένος’ από την έξοδό του στο Q2. Μιλώντας στο ίδιο κανάλι, ο Βρετανός είπε: “Είμαι προφανώς πολύ απογοητευμένος. Χθες το μονοθέσιο έδειχνε καλό, σήμερα όμως ακολουθήσαμε μια κατεύθυνση που στα χαρτιά φαινόταν η καλύτερη για εμάς, αλλά τελικά…

Ο ρυθμός μας ήταν καλός, σημειώσαμε πρόοδο, ένιωθα πραγματικά ότι τα έκανα όλα σωστά, δεν έκανα λάθη, δεν με είδατε να βγαίνω στις διαφυγές. Το πρόβλημα ήταν απλά ότι στο τέλος δεν είχαμε το σωστό ελαστικό.

Είναι δύσκολο. Όλοι οι οδηγοί μπροστά μου είχαν τη μεσαία γόμα, αλλά εγώ έχασα ένα σετ στη δεύτερη περίοδο λόγω προγράμματος, και αυτό με άφησε πίσω” πρόσθεσε ο επτάκις πρωταθλητής.

Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Ferrari SF-25 στο GP του Αζερμπαϊτζάν 2025 AP Photo/Darko Bandic

Σε ερώτηση αν θα μπορούσε να κάνει ένα γρήγορο πιτ-στοπ για αλλαγή ελαστικών, όπως ο Σαρλ Λεκλέρκ, ο Βρετανός επιβεβαίωσε ότι συζητήθηκε αλλά απορρίφθηκε: “Ναι, το σκέφτηκα, αλλά τελικά δεν πάρθηκε η απόφαση.

Εγώ ήθελα, αλλά μου είπαν ότι η προθέρμανση [των ελαστικών] θα αργούσε πολύ ή κάτι τέτοιο, οπότε δεν μας έφτασε ούτε ο χρόνος ούτε το καύσιμο. Δεν ήταν ιδανικό, αλλά θα το κρατήσουμε εσωτερικά”.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο γκαράζ της Ferrari στο Μπακού AP Photo/Darko Bandic

Μιλώντας για τον αγώνα, ο Λεκλέρ -που έχει εκκινήσει από την πολ ποζίσιον στο Μπακού τα 4 τελευταία χρόνια, αλλά δεν έχει κερδίσει κανέναν αγώνα- ίσως ελπίζει να επαναλάβει το επίτευγμα του Ντάνιελ Ρικιάρντο το 2017, ο οποίος εκκίνησε 10ος και εντέλει κέρδισε τον αγώνα.

“Αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι να προσπαθήσω να επαναλάβω αυτό που έκανε ο Ρικιάρντο το 2017, αλλά θα είναι πολύ δύσκολο” είπε ο Μονεγάσκος. “Πιστεύω ότι οι Red Bull και οι McLaren είναι πιο δυνατές αυτό το Σαββατοκύριακο, ενώ και ο Μαξ Φερστάπεν έχει το πλεονέκτημα ξεκινώντας μπροστά, οπότε θα είναι πολύ δύσκολο να το επαναλάβουμε, αλλά θα το προσπαθήσουμε”.

Ο Χάμιλτον, σχετικά με τις προοπτικές του στον αγώνα, είπε από την πλευρά του: “Όπως είπα, υπήρχαν πολλά θετικά αυτό το Σαββατοκύριακο. Ένιωσα πραγματικά σε πολύ καλή φόρμα. Ειλικρινά πίστευα ότι σήμερα θα διεκδικούσα την πολ ποζίσιον, οπότε ήταν κάπως ένα σοκ για μένα. Θα το δεχτώ, θα το αφήσω πίσω μου και θα συνεχίσω να προσπαθώ”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ