Πώς απέδωσε η νέα ανάρτηση της Ferrari SF-25 στις δοκιμές του Μουτζέλο

Η Scuderia φέρεται να έμεινε ικανοποιημένη από την απόδοση της νέας πίσω ανάρτησης στους λίγους γύρους που έκαναν οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον στο Μουτζέλο, και να έδωσε το “πράσινο φως” για τη χρήση της από το επόμενο GP (Βέλγιο, 25-27 Ιουλίου).
Η αλλαγή της γεωμετρίας και ο ανασχεδιασμός της πίσω ανάρτησης της SF-25, που η ομάδα του τεχνικού διευθυντή Λοϊκ Σερά εξελίσσει από τον Μάρτιο (στο πρώτο πλήρες έργο του Γάλλου από την 1η Οκτωβρίου 2024 που μετέβη στο Μαρανέλο), θεωρείται κομβικής σημασίας για να καταφέρει η Scuderia να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητα του μονοθεσίου της και να κερδίσει τις πρώτες της νίκες στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
Η πιο εμφανής αλλαγή στην ανανεωμένη πίσω ανάρτησης της SF-25 εντοπίζεται στο σημείο στήριξης του μπροστινού βραχίονα του άνω ψαλιδιού, ο οποίος πλέον συνδέεται διαφορετικά με το κάλυμμα του κιβωτίου ταχυτήτων.
Παρότι η ομάδα του Μαρανέλο δεν προχώρησε σε τόσο εκτεταμένο ανασχεδιασμό όπως της Mercedes στην πίσω ανάρτηση της W16, η πιο συντηρητική λύση της Ferrari στοχεύει στη βελτίωση της βύθισης της ανάρτησης κατά την επιτάχυνση.
Με αυτό τον τρόπο ευελπιστεί στη σταθεροποίηση του πίσω μέρους του μονοθεσίου και στη μείωση των απρόβλεπτων μεταβολών στην οδική συμπεριφορά – μεταβολές οι οποίες προκαλούνται από αιφνίδιες απώλειες του αεροδυναμικού φορτίου.
Προκειμένου, λοιπόν, να δοκιμάσει στην πίστα τη νέα της ανάρτηση, πριν το επόμενο GP στο Βέλγιο, η ιταλική ομάδα αξιοποίησε τη δεύτερη ημέρα “κινηματογράφησης” που επιτρέπει η FIA στις ομάδες για να βγουν στην πίστα με τα φετινά τους μονοθέσια (με την προϋπόθεση να μην καλύψουν πάνω από 200 χιλιόμετρα).
Έτσι, χθες (17/7) στην πίστα του Μουτζέλο της Ιταλίας ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Λιούις Χάμιλτον οδήγησαν τη βαρέως ανανεωμένη SF-25, τόσο με τη νέα ανάρτηση όσο και με το νέο δάπεδο, τον ανασχεδιασμένο διαχύτη και όλες τις αεροδυναμικές αλλαγές που εισήγαγε η ομάδα στο cavallino στο GP Αυστρίας στο τέλος του Ιουνίου.
Καθένας εκ των δύο οδηγών της ομάδας, ο Λεκλέρ το πρωί και ο Χάμιλτον το απόγευμα, συμπλήρωσαν από 19 γύρους στο σιρκουί της Τοσκάνης – υπό το βλέμμα του Λοϊκ Σερά.
Ο Μονεγάσκος δεν διαπίστωσε κάποια δραματική αλλαγή στη συμπεριφορά του μονοθεσίου, όμως η αίσθησή του μπορεί να μην ήταν απολύτως ενδεικτική διότι στις ημέρες “κινηματογράφησης” οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν ελαστικά επίδειξης που τους παρέχει η Pirelli, και όχι τα -πολύ αποδοτικότερα και πολύ διαφορετικά- ελαστικών των GP.
Το γεγονός αυτό δεν επέτρεψε, όπως γίνεται κατανοητό, στους Λεκλέρ και Χάμιλτον να δουλέψουν πάνω στη ρύθμιση της “νέας” SF-25 στις δικές τους προδιαγραφές. Εξάλλου, ο βασικός σκοπός της ομάδας με τη νέα ανάρτηση ήταν η δυνατότητα ρύθμισης του δαπέδου πιο κοντά στο έδαφος με βαρύ φορτίου καυσίμου, ώστε να αποδίδει βέλτιστα η αεροδυναμική του.
Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές του ιταλικού Τύπου, χθες στο Μουτζέλο οι μηχανικοί της Scuderia -μελετώντας εις βάθος τα δεδομένα της τηλεμετρίας- διαπίστωσαν τη βελτίωση της συμπεριφοράς της ανάρτησης υπό ισχυρό αεροδυναμικό φορτίο και μεγάλη ποσότητα καυσίμων, κι έτσι τη δυνατότητα ρύθμισης του δαπέδου χαμηλότερα.
Αυτό, σε συνδυασμό με την αρμονική λειτουργία της νέας ανάρτησης σε συνεργασία με το νέο αεροδυναμικό ‘πακέτο” της Αυστρίας (που αποδείχθηκε επιτυχημένο) οδήγησε τη Scuderia στην απόφαση να προσαρμόσει τη νέα αυτή ανάρτηση στις δύο SF-25 από το επερχόμενο GP στο Σπα.
Το μόνο μειονέκτημα της απόφασης αυτής είναι ότι ο βελγικός αγώνας περιλαμβάνει και Sprint, που σημαίνει ότι η ιταλική ομάδα θα έχει μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για να ρυθμίσει την SF-25 με τα νέα της δεδομένα, στα οδηγικά μέτρα κάθε οδηγού της.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, στο Σπα και το αμέσως επόμενο τριήμερο στη Βουδαπέστη θα φανεί αν η Ferrari θα είναι σε θέση να διεκδικεί νίκες στα GP στο δεύτερο μισό της φετινής σεζόν της F1. Κάτι που έχει ανάγκη όχι για βαθμολογικούς λόγους, πλέον, αλλά κυρίως για ψυχολογικούς – πριν στρέψει την προσοχή της αποκλειστικά στο ολοκαίνουριο μονοθέσιο του 2026.
Μετά από τον εκτεταμένο αεροδυναμικό και μηχανικό ανασχεδιασμό της SF-25, πλέον όποιες αλλαγές δούμε από τη Scuderia στο δεύτερο μισό της σεζόν θα αφορούν στη βελτίωση της ισορροπίας του μονοθεσίου.
Αυτή η διαδικασία, είπε ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας Ζερόμ Ντ’Αμπρόζιο, είναι πολύπλοκη αλλά κρίσιμη για τη συνολική απόδοση, που συνυπολογίζει τις προσωπικές προτιμήσεις των οδηγών αλλά έχει στόχο το βέλτιστο ‘παράθυρο’ απόδοσης βασισμένο σε αντικειμενικά μετρήσιμα δεδομένα και όχι στην προσαρμογή του αποκλειστικά σε ένα οδηγικό στυλ.