O Χάτζαρ έβαλε τον εαυτό του στην πολ ποζίσιον για τη δεύτερη θέση στη Red Bull το 2026

Η απρόσμενη επιτυχία του πρώτου βάθρου της καριέρας του, στο GP Ολλανδίας, στο απόγειο της εντυπωσιακής του παρθενικής σεζόν στη Formula 1, εκτόξευσε τις ελπίδες του Ισάκ Χάτζαρ να βρεθεί στο γκαράζ της Red Bull Racing δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν τη νέα σεζόν.
H RBR και ο Μαξ Φερστάπεν έχουν ήδη δηλώσει επίσημα -βάζοντας τέλος στη φημολογία- ότι η συνεργασία τους θα συνεχιστεί κανονικά το 2026, αλλά ακόμα η θέση στο διπλανό γκαράζ του Ολλανδού δεν έχει επιβεβαιωθεί.
Η ομάδα του Μίλτον Κινς αποφάσισε φέτος να λήξει τη συνεργασία της με τον Σέρτζιο Πέρεζ, με πολύ σημαντικό κόστος από ακυρωμένες χορηγικές συμφωνίες. Όμως, ούτε ο Λίαμ Λόσον ούτε ο Γιούκι Τσουνόντα, που πέρασαν στο κόκπιτ της δεύτερης RB21 φέτος, κατάφεραν να προσαρμοστούν σε ένα μονοθέσιο που φαίνεται να μπορεί να οδηγηθεί μόνο από τον Μαξ Φερστάπεν με το πολύ ιδιαίτερο οδηγικό του στιλ.
Οι εμφανίσεις του Νεοζηλανδού και του Ιάπωνα ήταν φέτος απογοητευτικές με την RBR, παρότι τόσο πέρσι όσο και φέτος με τη δεύτερη ομάδα των Αυστριακών (τη Racing Bulls) έκαναν ορισμένες πολύ θετικές εμφανίσεις.
Ο Τσουνόντα φαίνεται ότι θα βγάλει τη φετινή χρονιά με τη RBR, αλλά μετέπειτα το μέλλον του είναι αβέβαιο – καθώς, εκτός των άλλων, θα χάσει και την υποστήριξη της Honda στον οργανισμό της Red Bull καθώς στο τέλος αυτής της σεζόν λήγει η συνεργασία των Ιαπώνων με την ομάδα του Μίλτον Κινς (που θα έχει τις δικές της μονάδες ισχύος το 2026, με τη συνεργασία της Ford).
Έτσι, όταν η Red Bull κληθεί να αποφασίσει τον δεύτερο οδηγό δίπλα στον Φερστάπεν για το 2026, είναι το αναμενόμενο να τον βρει στη “δεξαμενή” των νέων οδηγών της. Και δεδομένης της εντυπωσιακής πρώτης φετινής σεζόν του Χάτζαρ στο σπορ, ο νεαρός Γαλλο-Αλγερινός φαίνεται -ειδικά μετά το πρώτο του βάθρο, στο Ζάντβορτ- να βρίσκεται στην πολ ποζίσιον.
Ο Χάτζαρ έγινε ο 5ος νεαρότερος σε ηλικία οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο και ο νεαρότερος Γάλλος της Ιστορίας που το κατάφερε, και το επίτευγμα αυτό έφερε στο κινητό του τηλέφωνο αμέσως μετά το GP Ολλανδίας ένα sms από έναν άλλο Γάλλο θρύλο της F1.
“Ο Αλέν Προστ μόλις μου έγραψε και μου είπε ότι είναι εντυπωσιακό που έσπασα τέτοια ρεκόρ”, είπε ο νεαρός οδηγός της RB, λίγη ώρα αφότου έσπασε κατά τους πανηγυρισμούς του το πρώτο τρόπαιο που κατέκτησε ποτέ στη F1.
Τις ελπίδες του Χάτζαρ για αναβάθμιση στη Red Bull εκτόξευσε και ο σύμβουλος της Red Bull και υπεύθυνος της Ακαδημίας οδηγών της ομάδας, Χέλμουτ Μάρκο, πλέκοντας το εγκώμιο του νεαρού Γάλλου.
“Διαλέξαμε τον Χάτζαρ διότι γνωρίζαμε ότι έχει κάτι ξεχωριστό” είπε ο Αυστριακός. “Εγώ τον αποκαλώ μικρό Προστ, τον νέο Προστ. Ο κόσμος γέλασε όταν το είπα, αλλά τώρα φέρνει τα αποτελέσματα. Όταν πάει σε μια καινούρια πίστα, τρεις γύροι του είναι αρκετοί. Τίποτα δεν τον επηρεάζει”.
Την ίδια ώρα, ο νέος διευθυντής της RBR Λορέν Μεκίς παραδέχθηκε ότι ο Χάτζαρ αξίζει την αναβάθμιση στη μεγάλη ομάδα της Red Bull: “Σημειώνει πρόοδο διαρκώς, και η τροχιά είναι προς τη σωστή κατεύθυνση” είπε στο Sky Sports F1 ο Γάλλος, που ήταν διευθυντής του συμπατριώτη του στην RB μέχρι τον περασμένο Ιούλιο.
Και όταν ρωτήθηκε, ο Μεκίς, αν ο νεαρός συμπατριώτης του αξίζει μια θέση σε κορυφαία ομάδα της Formula 1, όπως η Red Bull, απάντησε μονολεκτικά και χωρίς δισταγμό “ναι”.
Πάντως, ο Μάρκο ξεκαθάρισε ότι προς το παρόν η Red Bull δεν έχει λάβει την απόφασή της για τον οδηγό που θα βρίσκεται δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν του χρόνου. “Θα αποφασίσουμε αργότερα. Η πρόοδός του είναι εντυπωσιακή, όμως όλα έχουν να κάνουν με την απόδοση”. Ο Μάρκο εννοεί με αυτό ότι δίνει ακόμα ευκαιρίες στον Τσουνόντα να βελτιώσει την απόδοσή του.
Έτσι, πολλοί εκτιμούν ότι οι αποφάσεις της Red Bull θα ληφθούν τον Οκτώβριο. Σε περίπτωση ανέλιξης του Χάτζαρ στην RBR, τη θέση του στην RB φέρεται ότι θα πάρει ο νέος εντυπωσιακός αστέρας του γαλαξία οδηγών της Red Bull, ο Άρβιντ Λίντμπλαντ, που αγωνίζεται στη F2.