O Χάμιλτον υπαινίσσεται ότι θα μείνει στη Ferrari τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2027

Εμμέσως πλην σαφώς ο Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσε ότι το συμβόλαιό του με τη Scuderia μπορεί να τον κρατήσει στο Μαρανέλο για τουλάχιστον δύο σεζόν ακόμα – βάζοντας “στον πάγο” τα συνεχιζόμενα δημοσιεύματα ότι η θέση του απειλείται από τον εντυπωσιακό ρούκι Όλιβερ Μπέρμαν (οδηγό της Ακαδημίας της Ferrari).
Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ενημέρωση για τη διάρκεια του συμβολαίου του Χάμιλτον με τη Ferrari, αλλά αξιόπιστες πηγές του ιταλικού Τύπου έχουν εξ αρχής αναφέρει ότι είναι για 2+1 χρόνια, με το δικαίωμα ανανέωσης για το 2027 στα χέρια του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή.
Ωστόσο, τα συνεχιζόμενα φτωχά αποτελέσματα της πολύ δύσκολης πρώτης του σεζόν στο Μαρανέλο έβγαλαν στην επιφάνεια, όπως ήταν αναμενόμενο, εικασίες του ευρωπαϊκού Τύπου ότι μπορεί να υπάρξει πρόωρο τέλος τη συνεργασία των δύο πλευρών – καθώς πολλοί ειδικοί του σπορ παρότρυναν τη Ferrari να τον αντικαταστήσει με τον Όλιβερ Μπέρμαν, ο οποίος κάνει μια εξαιρετική πρώτη σεζόν στη F1 φέτος με την ομάδα της Haas.
Όμως, τώρα ο Χάμιλτον έβαλε όλα τα παραπάνω “στον πάγο” λέγοντας ότι θα μείνει για τουλάχιστον δύο ακόμη χρονιές στο Μαρανέλο. “Έχω αρκετά μεγάλης διάρκειας συμβόλαιο”, είπε.
“Φυσιολογικά, όταν κάθεσαι να φτιάξεις ένα συμβόλαιο, συνήθως ξεκινάς να συζητάς για αυτό από την προηγούμενη χρονιά. Αυτή τη στιγμή απέχω λιγάκι από αυτό”, πρόσθεσε. Και σε ερώτηση αν αυτές οι συζητήσεις μπορεί να ξεκινήσουν του χρόνου, αποκρίθηκε μονολεκτικά “όχι”.
Τα λόγια αυτά του 40χρονου έρχονται έπειτα από τη δημόσια κριτική του προέδρου της Ferrari, Τζον Έλκαν, προς τον Λιούις και τον Σαρλ Λεκλέρ. “Πρέπει να επικεντρωθούν στην οδήγηση και να μιλούν λιγότερο”, είπε ο Ιταλός πρόσφατα, προκαλώντας έναν πολιτικό “σεισμό” στο Μαρανέλο.
Η κριτική αυτή του Έλκαν πιστεύεται ότι απευθύνεται κυρίως στον Χάμιλτον και ενδεχομένως να κρύβει τη δυσαρέσκεια συγκεκριμένων στελεχών της Ferrari για τα σχόλια του Βρετανού περί της ανάγκης αναδιοργάνωσης ορισμένων τομέων στο Μαρανέλο ενόψει του 2026.
Επιπλέον, πρόσφατα ο σχολιαστής της γερμανικής τηλεόρασης και πρώην οδηγός της F1, Ραλφ Σουμάχερ, είπε ότι μπορεί ο Έλκαν να σκέφτεται την περικοπή των περίπου 60 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο των απολαβών του Χάμιλτον, βάσει και των φετινών αποτελεσμάτων του Λιούις, με την επιλογή του -φυσικά- πολύ πιο οικονομικού Μπέρμαν.
Την προοπτική αυτή βλέπει και ο Τεντ Κράβιτς, Βρετανός δημοσιογράφος του Sky Sports F1: “Είναι τόσο σίγουρο όσο και η ανατολή του ήλιου πως ο Όλιβερ Μπέρμαν θα αντικαταστήσει τον Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari. Νομίζω ότι αυτό είναι ξεκάθαρο.
Δεν γνωρίζουμε ακόμη αν ο Σαρλ Λεκλέρ θα μείνει μακροπρόθεσμα. Αλλά το στιλ της Ferrari είναι να αφήνει τα ταλέντα της να ωριμάσουν σε μικρότερες ομάδες και μετά να τα προωθεί, ακριβώς όπως έγινε με τον Λεκλέρ”, πρόσθεσε ο Κράβιτς.
Ο πρώην διευθυντής της Haas F1, Γκούντερ Στάινερ, συμφωνεί – αλλά με τον αστερίσκο της απόδοσης του Χάμιλτον με τους νέους κανονισμούς της F1 το 2026: “Αν ο Χάμιλτον δεν μπορέσει να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό του χρόνου, τότε θα πρέπει να αντικατασταθεί.
Ο Όλι κάνει απίστευτη δουλειά, δείχνει την πραγματική του αξία. Έκανε λάθη στην αρχή της σεζόν, αλλά τώρα είναι σχεδόν αλάνθαστος. Είναι ταχύτερος από τον Εστεμπάν Οκόν, που είναι πολύ πιο έμπειρος και ακριβοπληρωμένος οδηγός. Τον αφήνει πίσω.
Αν η Ferrari δεν του προσφέρει θέση το 2027, είμαι σίγουρος πως θα βρει θέση σε άλλη κορυφαία ομάδα. Δεν θα μείνει για πολύ εκεί που βρίσκεται – είναι ξεκάθαρο τι μπορεί να κάνει. Είναι φανταστικό να τον βλέπεις στην πίστα”, πρόσθεσε ο Στάινερ.
Πάντως, ο Λιούις εξήρε τον Μπέρμαν για την απόδοσή του στην πρώτη του σεζόν στη F1, ειδικά μετά τους 4 τελευταίους αγώνες στους οποίους ο νεαρός συμπατριώτης του έχει κερδίσει τους 24 από τους 40 φετινούς του βαθμούς και διεκδικεί με τη Haas μια θέση στη δεκάδα του πρωταθλήματος.
Ο Χάμιλτον είπε ότι η 4η θέση του Μπέρμαν στο Μεξικό ήταν “εκπληκτική” και συνέχισε: “Είμαι τόσο χαρούμενος για εκείνον. Έχει κάνει σπουδαία πρόοδο, είναι αληθινά καλό παιδί, έχει σπουδαία προσέγγιση και είναι πολύ προσβάσιμος.
Με το αυτοκίνητό του, νομίζω ότι [η Haas] έχει κάνει σπουδαία δουλειά στην πορεία της χρονιάς. Προφανώς το εξέλιξαν καλά και είμαι πολύ ενθουσιασμένος βλέποντας το μέλλον που τον περιμένει”, κατέληξε ο Λιούις Χάμιλτον.