O Χάμιλτον μπορεί να μείνει στη Ferrari μέχρι και το 2028 -Ποιές ήταν οι απολαβές του για το ’25

Σύμφωνα με νέες πληροφορίες, που έφερε στο φως η γερμανική εφημερίδα Bild, το συμβόλαιο του Λιούις Χάμιλτον με τη Ferrari είναι πιο περίπλοκο από όσο πιστευόταν αρχικά – και οι ρήτρες του προσφέρουν στο Βρετανό τη δυνατότητα να παραμείνει στο Μαρανέλο και πέραν του 2027.
Η επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας των δύο πλευρών, την 1η Φεβρουαρίου του 2024, ανέφερε ότι ο Χάμιλτον και η Ferrari υπέγραψαν “πολυετές” συμβόλαιο, από το 2025. Αργότερα, ο ιταλικός Τύπος έγραψε ότι η συμφωνία είναι για 2+1 χρόνια, με την οψιόν ανανέωσης για το ‘27 στα χέρια του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή.
Τώρα η γερμανική εφημερίδα Bild παραθέτει διαφορετικές πληροφορίες αναφέροντας ότι το συμβόλαιο του Λιούις με τη Scuderia είναι πιο σύνθετο απ’ όσο είχε αρχικά γνωστοποιηθεί. Συγκεκριμένα, πηγές της εφημερίδας αναφέρουν ότι η συμφωνία είναι “κλειδωμένη” έως το τέλος της σεζόν του 2027.
Το κρίσιμο στοιχείο είναι ότι φέρεται να περιλαμβάνει μονομερή οψιόν, η οποία επιτρέπει στον Χάμιλτον να επεκτείνει τη συνεργασία του με την ομάδα του Μαρανέλο έως και τη σεζόν 2028, εφόσον το επιθυμεί.
Σε οικονομικό επίπεδο, η κατάσταση περιπλέκεται περαιτέρω: εκτιμάται ότι ο 40χρονος οδηγός κέρδισε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ το 2025, με περίπου το μισό ποσό να προέρχεται απευθείας από το συμβόλαιό του με τη Ferrari και το υπόλοιπο από χορηγίες, δικαιώματα και εμπορικές συνεργασίες.
Εσωτερικά, γράφουν οι Ιταλοί, η Ferrari φέρεται να αντιμετωπίζει αυτή τη ρήτρα ως ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα, ειδικά υπό το πρίσμα των δυσκολιών που αντιμετώπισε ο Λιούις το 2025 σε σύγκριση με τον Σαρλ Λεκλέρ.
Οι άνθρωποι της Scuderia αναγνωρίζουν μεν ότι τις δυσκολίες στο ευρύτερο πλαίσιο της προσαρμογής και των περιορισμών του μονοθεσίου το 2025 για τον Χάμιλτον, αλλά ενώ ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, στήριξε απόλυτα την απόφαση της συμφωνίας με τον Λιούις, ο πρόεδρος της Ferrari Τζον Έλκαν φέρεται να είναι λιγότερο πεπεισμένος ότι η επένδυση έχει αποδώσει μέχρι στιγμής.
Ο Βασέρ δύο φορές έχει δηλώσει δημοσίως ότι η πρόκληση της προσαρμογής του Χάμιλτον στη Scuderia υποτιμήθηκε από τον ίδιο. Μετά από 12 χρόνια στη Mercedes, όπου ο Βρετανός είχε διαμορφώσει στα μέτρα του τα μονοθέσια, τα συστήματα και τους τρόπους εργασίας, η ανάγκη να μάθει ξανά τα πάντα -από τη συμπεριφορά της μονάδας ισχύος και την ισορροπία του αυτοκινήτου, μέχρι τις εσωτερικές διαδικασίες και τη φιλοσοφία μηχανολογίας στη Ferrari- αποτέλεσε έναν πολύ δύσκολο γρίφο και για τον ίδιο και για την ομάδα.
Εκτός των μονοθεσίων του ground effect γενικώς, ακόμα περισσότερο και η φετινή Ferrari SF-25 δεν ταίριαζε καθόλου στο πηγαίο του οδηγικό στιλ. Έτσι, ο 40χρονος περιορίστηκε σε μια παρατεταμένη περίοδο προσαρμογής, που δεν του επέτρεψε να αποδίδει στο επίπεδο που ανέκαθεν τον χαρακτήριζε. Για πρώτη φορά στην καριέρα του πέρασε μία σεζόν στη F1 χωρίς ούτε μία θέση στο βάθρο των GP.
Στο παρασκήνιο, η ηγεσία της Ferrari δεν φαίνεται να έχει ομόφωνη άποψη για την κατάσταση. Ο Έλκαν εξέφρασε δημόσια τη δυσαρέσκειά του για τα σχόλια τόσο του Λιούις Χάμιλτον όσο και του Σαρλ Λεκλέρ σχετικά με την SF-25, την ώρα που ο Βασέρ έσπευσε να προστατεύσει τους οδηγούς του από την εξωτερική πίεση. Αυτή η προστατευτική στάση ενδέχεται να εξηγείται εν μέρει από νέες λεπτομέρειες που αφορούν στο συμβόλαιο.
Όλα αυτά αφήνουν τη Ferrari μπροστά σε μια λεπτή ισορροπία ενόψει του 2026. Αν ο Χάμιλτον δεν καταφέρει να κάνει ένα καθοριστικό βήμα προόδου με τους νέους κανονισμούς, με την αφαίρεση του ground effect και με τη ριζικά αλλαγμένη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων του χρόνου, η Scuderia ενδέχεται να βρεθεί δεσμευμένη σε μια ακριβή μακροπρόθεσμη συμφωνία, ενώ τα αποτελέσματα συνεχίζουν να υπολείπονται των προσδοκιών.
Η Ferrari γνωρίζει ότι οι ολοκαίνουριοι κανονισμοί της F1 για το 2026 ενδέχεται να αποτελέσουν τη μεγαλύτερη ευκαιρία του Λιούις για να επιστρέψει στο αγωνιστικό του επίπεδο. Με τα νέα δεδομένα, η ποιότητα του οδηγού, η προσαρμοστικότητα και η αγωνιστική ευφυΐα μπορεί να αποδειχθούν και πάλι καθοριστικοί παράγοντες.
Η Scuderia έχει ήδη ξεκινήσει κινήσεις με στόχο τη μεγιστοποίηση των πιθανοτήτων επιτυχίας του Βρετανού. Δεν αποκλείει να του αναθέσει νέο μηχανικό από το 2026, μιας και η σχέση του με τον Ρικάρντο Αντάμι δεν δούλεψε και τόσο αρμονικά φέτος, ενώ ετοιμάζει και αλλαγές στο κόκπιτ και στο τιμόνι για το 2026, ώστε να προσεγγίζουν περισσότερο τις διατάξεις που χρησιμοποιούσε ο Χάμιλτον στις πιο επιτυχημένες του χρονιές με τη Mercedes – με στόχο τη μείωση του γνωστικού φόρτου και τη βελτίωση της ενστικτώδους λήψης αποφάσεων.
Αν αυτές οι αλλαγές βοηθήσουν τον Βρετανό να βρει τη φόρμα του ξανά και τη συνέπεια που χαρακτήριζαν τα πρωταθληματικά του χρόνια, η Ferrari θεωρητικά θα καλωσόριζε την ενεργοποίηση της ρήτρας επέκτασης έως το 2028. Σε ένα τέτοιο σενάριο, η διατήρηση ενός ανανεωμένου επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή θα μπορούσε να αποδειχθεί ανεκτίμητη στην πρώιμη φάση της νέας τεχνικής εποχής.
Αν όμως η πρόοδος παραμείνει περιορισμένη, η συγκεκριμένη ρήτρα θα μπορούσε να θεωρηθεί εσωτερικά ως στρατηγικό λάθος. Η σεζόν του 2026, επομένως, ενδέχεται να καθορίσει όχι μόνο την άμεση ανταγωνιστικότητα της Ferrari, αλλά και το μακροπρόθεσμο μέλλον του Λιούις Χάμιλτον, του Σαρλ Λεκλέρ και της ηγετικής δομής που θα οδηγήσει τη Scuderia στη νέα εποχή της Formula 1.