FORMULA 1

O Χάμιλτον απαντά στην κριτική και στα σχόλια περί αποχώρησης το 2026: “Κανείς τους δεν έχει πετύχει ό,τι εγώ”

Scuderia Ferrari Press Office

Η αποκαρδιωτή πρώτη σεζόν του Λιούις Χάμιλτον στη Formula 1 με τη Scuderia Ferrari δεν έφερε ούτε ένα βάθρο, αλλά ο Βρετανός εναποθέτει τις ελπίδες του στα ολοκαίνουρια μονοθέσια των νέων τεχνικών κανονισμών του 2026 – και αντιδρά έντονα σε όσους ήδη ισχυρίστηκαν ότι θα πρέπει να εξετάζει πλέον το ενδεχόμενο να “κρεμάσει τα γάντια” του.

Ο Βρετανός επτάκις πρωταθλητής της F1 φάνηκε έκλεισε την πρώτη του σεζόν με τη Ferrari με μια πεισματική αντεπίθεση στο GP του Άμπου Ντάμπι από την 16η θέση της εκκίνησης στην 8η στον τερματισμό, με αρκετά καλό αγωνιστικό ρυθμό και στρατηγική.

Ωστόσο, αυτή η επίδοση ήταν “σταγόνα στον ωκεανό” στο φινάλε της εξαιρετικά δύσκολης, αγωνιστικά, φετινής σεζόν του, κατά την οποία η μόνη στιγμή χαράς ήταν η νίκη του στον αγώνα Sprint της Κίνας, νωρίς στη χρονιά. Στα κυρίως GP δεν ήρθε ούτε μία παρουσία στο βάθρο, σε μια σεζόν που η SF-25 επίσης δεν ήταν ικανή να κερδίσει ούτε έναν αγώνα.

Ομως δεν είναι επίσης μυστικό ότι τα μονοθέσια του ground effect (του πλαισίου κανονισμών 2022-’25) δεν ταίριαξαν ποτέ, ούτε στις μέρες του στη Mercedes, στο οδηγικό στιλ του Λιούις. Το ground effect δεν θα συνεχιστεί του χρόνου, και η επιστροφή στο επίπεδο δάπεδο των μονοθεσίων είναι μια πηγή αισιοδοξίας για τον 40χρονο.

Όμως, προς το παρόν ο επτάκις πρωταθλητής χρειάζεται μόνο ξεκούραση, όπως είπε, διότι εδώ και πολλούς αγώνες δείχνει -κυρίως πνευματικά- εξαντλημένος. “Μετά τις δοκιμές εδώ, ανυπομονώ να περάσω λίγο χρόνο μακριά, με την οικογένεια και τους φίλους μου και να επιστρέψω τον Ιανουάριο πιο ξεκούραστος και πιο δυνατός.

Θα κοιμηθώ πολύ, θα πάρω αγκαλιές τα ανίψια μου, θα είμαι με την οικογένεια και θα επικεντρωθώ στην υγεία μου και στον ύπνο μου”, είπε ο Βρετανός.

Ο Λιούις δείχνει να ετοιμάζεται για έναν χειμώνα παρόμοιο με αυτόν του 2021–‘22, όταν είχε εξαφανιστεί πλήρως από τα social media μετά την οδυνηρή και άδικη απώλεια του τίτλου στο Άμπου Ντάμπι.

“Δεν έχω κάποιο πλάνο για την επόμενη χρονιά. Δεν το σκέφτομαι καν. Το 2026 δεν είναι στα πλάνα μου αυτή τη στιγμή. Τώρα σκέφτομαι τα Χριστούγεννα, τον χρόνο με την οικογένειά μου, να είμαι παρών, να αναρρώσω.

Θέλω να κλείσω τον διακόπτη, να μη μιλήσω σε κανέναν. Κανείς δεν θα με βρίσκει αυτόν τον χειμώνα. Δεν θα έχω καν το κινητό μου. Ανυπομονώ να αποσυνδεθώ από όλα – από τις εβδομαδιαίες φωτογραφίσεις και τα πάντα. Αυτό περιμένω: να μην χρειάζεται να τα κάνω όλα αυτά”, δήλωσε.

Scuderia Ferrari Press Office

Παρόλα αυτά, ενόψει μιας καινούριας αρχής το 2026, ο Χάμιλτον απάντησε με αρκετά δυναμικό τρόπο σε διάφορα σχόλια ειδικών της F1 περί ενδεχόμενης πρόωρης αποχώρησής του από τη F1. Θυμίζουμε ότι ο Βρετανός έχει την οψιόν να ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Ferrari και για το 2027.

“Αυτό που με κινητοποιεί περισσότερο είναι η αγάπη μου γι’ αυτό που κάνω, η αγάπη μου για τους αγώνες”, είπε. “Έχω απίστευτη στήριξη από τους ανθρώπους μου, από τους φιλάθλους μου. Είναι θέμα να κρατάς το όνειρο ζωντανό. Έχω ακόμα ένα όνειρο μέσα μου, κι αυτός είναι ο λόγος που δουλεύω.

Δεν σκέφτομαι το 2026, δεν είναι στα πλάνα μου αυτή τη στιγμή. Τώρα σκέφτομαι μόνο τα Χριστούγεννα, τον χρόνο με την οικογένειά μου, να είμαι παρών και να ανακάμψω. Σε όλους όσους συζητούν για την απόσυρσή μου, δεν έχω τίποτα να πω. Κανένας τους δεν έχει κάνει ό,τι έχω κάνει εγώ. Δεν βρίσκονται ούτε στο επίπεδό μου”.

Πολλοί πιστεύουν ότι τα σχόλια αυτά του Χάμιλτον κατευθύνονται στον πρώην ομόλογό του στη Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ, που δήλωσε πρόσφατα στο βρετανικό κανάλι Sky Sports F1: “Νομίζω ότι πρέπει να συνεχίσει. Το να φύγει τώρα δεν θα ήταν σωστό. Μόλις ξεκίνησε αυτό το πρόγραμμα με τη Ferrari. Δεν γίνεται να τα παρατήσει μετά από μία σεζόν.

Πρέπει να συνεχίσει, να δοκιμάσει ξανά και να ελπίζει ότι θα νιώσει πιο άνετα με το επόμενο μονοθέσιο. Το φετινό δεν ήταν κάτι εξαιρετικό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ο ρυθμός στις κατατακτήριες.

Στους αγώνες είδαμε στιγμές λάμψης. Είναι θέμα κατατακτήριων και με την τόσο διαφορετική φιλοσοφία του αυτοκινήτου για του χρόνου, μπορεί να ξαναβρεί λίγη από τη μαγεία του στις κατατακτήριες”, κατέληξε ο Ρόσμπεργκ.

Δεν ήταν μόνο ο Ρόσμπεργκ, πάντως. Πολλοί τηλεσχολιαστές εξέφρασαν φέτος την εκτίμηση ότι η θέση του Λιούις μπορεί να κινδυνεύει στο άμεσο μέλλον από τον Όλιβερ Μπέρμαν – τον 19χρονο Βρετανό που έκανε φέτος μια εντυπωσιακή πρώτη σεζόν με τη Haas και ανήκει στην Ακαδημία της Ferrari. Από την άλλη, βεβαίως, υπάρχουν και σαφείς ενδείξεις ότι μπορεί να είναι ο Σαρλ Λεκλέρ εκείνος που θα φύγει από το Μαρανέλο, το 2027, αν η Ferrari του ‘26 δεν είναι ανταγωνιστική.

Πέραν αυτού, τέλος, ο Λιούις είχε και ορισμένα πολύ θερμά λόγια να πει για τον νέο πρωταθλητή της Formula 1, Λάντο Νόρις. Ο Χάμιλτον, μετά από 17 χρόνια, δεν είναι πλέον ο τελευταίος πρωταθλητής της McLaren.

“Νόμιζα πως δεν θα έλεγα πολλά, μόνο ότι είμαι πραγματικά χαρούμενος για εκείνον” είπε ο Λιούις για τον Λάντο. “Το να κατακτάς το πρώτο σου πρωτάθλημα είναι κάτι ξεχωριστό και το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βγάζει σπουδαίους οδηγούς. Ξέρω πολύ καλά πώς είναι να παλεύεις για τον πρώτο τίτλο – είναι αγχωτικό, και ναι, είμαι πολύ περήφανος για εκείνον”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ