FORMULA 1

O Λεκλέρ διαμηνύει στη Ferrari “τώρα ή ποτέ” για το 2026, με την Aston Martin στο φόντο για το 2027

Antonin Vincent / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

Ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε απολύτως σαφές ότι η απόδοση του ολοκαίνουριου μονοθεσίου της Ferrari για την επόμενη σεζόν της F1, στο πλαίσιο των νέων κανονισμών του 2026, θα κρίνει το μέλλον του στο Μαρανέλο – την ώρα που εντείνονται τα δημοσιεύματα για το “φλερτ” του Μονεγάσκου με την Aston Martin για το 2027.

Ο Λεκλέρ και η Ferrari έμειναν μακριά από τις νίκες τη σεζόν που μόλις τελείωσε, καθώς η SF-25 αποδείχθηκε προβληματική και μη ανταγωνιστική εκ γενετής. Όμως, οι ριζικά αλλαγμένοι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για το 2026 προσφέρουν στη Scuderia την ευκαιρία μιας νέας αρχής.

Σε κάθε νέο πλαίσιο κανονισμών, όπως το πλαίσιο της περιόδου 2026-’30 που ξεκινά από τον Ιανουάριο, τείνει να διακρίνεται αρχικά μία ομάδα που έχει κάνει την καλύτερη δουλειά, η οποία διατηρεί το προβάδισμα για δύο ή τρία χρόνια – μέχρι να υπάρξει σύγκλιση, μέχρι ο ανταγωνισμός να καταφέρει να κλείσει τη διαφορά. Έτσι έγινε με τη Red Bull στο πλαίσιο των κανονισμών του ground effect 2022-’25.

Με τις ολοκαίνουριες μονάδες ισχύος και την εκ βαθέων αεροδυναμική αναθεώρηση των μονοθεσίων, οποιοδήποτε λάθος στη σχεδιαστική φιλοσοφία του αυτοκινήτου μπορεί να αφήσει μια ομάδα πίσω και να τη κολλήσει για χρόνια σε ρόλο κομπάρσου στα GP.

Σε περίπτωση που η Ferrari δεν είναι κυρίαρχη ή ανταγωνιστική, λοιπόν, στο ξεκίνημα του 2026, ο Λεκλέρ κινδυνεύει να περάσει άλλα δύο ή τρία χρόνια στο περιθώριο, μέχρι η Scuderia να καταφέρει να κλείσει τη διαφορά. Κι αυτό πλέον φαίνεται να μην αποτελεί επιλογή του Μονεγάσκου, εμπρός στο όνειρό του να γίνει πρωταθλητής της Formula 1.

Scuderia Ferrari Press Office

Ο Λεκλέρ απάντησε κατηγορηματικά “ναι” σε ερώτηση του Τύπου στο Άμπου Ντάμπι αν μπορεί ακόμα να γίνει πρωταθλητής με τη Ferrari, αλλά πρόσθεσε πως “η επόμενη χρονιά θα είναι καθοριστική”.

Ο 27χρονος επιβεβαίωσε την άποψη πως η κατάταξη του 2026 θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό ποιοι θα κυριαρχήσουν στη Formula 1 μεσοπρόθεσμα. “Είναι δύσκολο, αλλά νομίζω πως όλη η ομάδα είναι τρομερά συγκεντρωμένη και αποφασισμένη για του χρόνου, γιατί πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή, μια τεράστια ευκαιρία να δείξουμε τι μπορεί να κάνει η Ferrari.

Είναι τώρα ή ποτέ. Ελπίζω πραγματικά να ξεκινήσουμε αυτή τη νέα εποχή με το δεξί, γιατί έχει σημασία για τα επόμενα τέσσερα χρόνια”, είπε συγκεκριμένα.

Ο Μονεγάσκος θεωρεί επίσης ότι η πραγματική εικόνα δεν θα φανεί άμεσα, ούτε στα πρώτα τεστ ούτε στους πρώτους αγώνες, αλλά μόνο μετά το έκτο ή έβδομο GP του 2026 θα γίνει ξεκάθαρο ποιοι θα κυριαρχήσουν μέχρι το 2030.

“Ναι, νομίζω πως θα είναι μακρύς δρόμος επιστροφής για όποιον δεν τα καταφέρει του χρόνου. Ίσως όχι στους πρώτους τρεις-τέσσερις αγώνες, αλλά μέχρι τον έκτο-έβδομο θα ξέρουμε ποιοι θα είναι μπροστά τα επόμενα χρόνια”, είπε.

Scuderia Ferrari Press Office

Τα λόγια αυτά του Λεκλέρ έρχονται ενώ πληθαίνουν τα δημοσιεύματα περί του ενδιαφέροντος της Aston Martin F1 να προσλκύσει τον Μονεγάσκο στο Σίλβερστοουν το 2027. Το καλοκαίρι, εξάλλου, αξιόπιστες πηγές ανέφεραν ότι υπήρξε συνάντηση των διοικητών της Aston με τον Νικολά Τοντ, μάνατζερ του 27χρονου οδηγού της Ferrari.

Καθώς ο Φερνάντο Αλόνσο βρίσκεται στη δύση της καριέρας του, εάν η πρώτη Aston του Άντριαν Νιούι αποδειχθεί ανταγωνιστική το 2026, τότε το Σίλβερστοουν θα γίνει πόλος έλξης για τους κορυφαίους οδηγούς της F1 το ‘27 – συμπεριλαμβανομένου, ίσως, και του Μαξ Φερστάπεν. Και μάλλον δεν ήταν καθόλου τυχαίο ότι ο Ολλανδός ευχαρίστησε στο τέλος του GP του Άμπου Ντάμπι τη Honda – η οποία από το 2026 αφήνει τη Red Bull για την Aston Martin.

Πρόσφατα ο Αλόνσο είπε δημοσίως ότι πιθανότατα το 2026 θα είναι η τελευταία του χρονιά στη F1 “αν το αυτοκίνητο της Aston Martin του 2026 είναι ανταγωνιστικό”, που σημαίνει ότι η ομάδα του Σίλβερστοουν θα θελήσει να χτίσει το μέλλον της πάνω σε έναν οδηγό που βρίσκεται σε πιο κατάλληλη ηλικία.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Corriere Della Sera η Aston Martin έχει δώσει εγγυήσεις στους χορηγούς της ότι θα διαθέτει “τουλάχιστον έναν κορυφαίο οδηγό” το 2027, ασχέτως των αποτελεσμάτων της το ‘26. Ο Λεκλέρ έχει πολυετές συμβόλαιο με τη Ferrari, μέχρι και το 2029, αλλά θεωρείται πως αυτό περιλαμβάνει όρους που του επιτρέπουν να το σπάσει στο τέλος του ‘26.

Πλην της Aston Martin, τον Νικολά Τοντ έχουν προσεγγίσει -αναφορικά με τον Λεκλέρ- κι άλλες κορυφαίες ομάδες – όπως η Red Bull και η Mercedes, οι οποίες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που ο Φερστάπεν δεν τις επιλέξει για το 2027.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ