Μάρκο: “Ο Χόρνερ ήθελε τον έλεγχο της Red Bull -Αν είχε φύγει νωρίτερα, ο Μαξ θα είχε πάρει το πρωτάθλημα”

Λίγες μέρες μετά την απρόσμενη, πρόωρη λήξη της συνεργασίας του με τη Red Bull Racing, ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο μίλησε ανοιχτά με σκληρά λόγια για τον επί 20ετία συνεργάτη του και πρώην διευθυντή της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ. “Τα τελευταία χρόνια ήταν άσχημα, παίζονταν βρώμικα παιχνίδια”, είπε μεταξύ άλλων ο Αυστριακός.
Η Red Bull τερμάτισε πρόωρα τα συμβόλαιά της με τον Χόρνερ (τον Ιούλιο) και με τον Μάρκο (την περασμένη εβδομάδα) και πλέον, έπειτα από την αποχώρηση και των Άντριαν Νιούι, Τζόναθαν Ουίτλι και άλλων στελεχών μόνο ο Μαξ Φερστάπεν και ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ έχουν απομείνει για να θυμίζουν την ομάδα που κατακτούσε τους τίτλους τα προηγούμενα χρόνια.
Μετά την αποχώρηση του Χόρνερ, ο Ολλανδός και η RBR έκαναν -υπό την καθοδήγηση του νέου διευθυντή της ομάδας, Λοράν Μεκίς- μια απρόσμενη και εντυπωσιακή αντεπίθεση από το Σεπτέμβριο για να μπουν και πάλι στη μάχη του τίτλου.
Με τις μεγάλες και αποτελεσματικές βελτιώσεις του μονοθεσίου RB21 ο Μαξ κάλυψε τη διαφορά 104 βαθμών που είχε από την κορυφή στο τέλος Αυγούστου, αλλά έχασε τον πέμπτο διαδοχικό του τίτλο για μόλις 2 βαθμούς από τον Λάντο Νόρις.
Ο Μάρκο, ωστόσο, θεωρεί πως ο οδηγός της Red Bull θα είχε στεφθεί πρωταθλητής αν ο Χόρνερ είχε αποχωρήσει από την ομάδα νωρίτερα: “Έπρεπε να δράσουμε, γιατί η απόδοση στην πίστα είχε αρχίσει να πέφτει. Και αν το είχαμε κάνει νωρίτερα, θα είχαμε επαναφέρει την κατάσταση πιο γρήγορα και ο Μαξ Φερστάπεν θα ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής φέτος. Είμαι απολύτως πεπεισμένος γι’ αυτό”, είπε ο Αυστριακός.
Η απομάκρυνση του Χόρνερ το περασμένο καλοκαίρι φάνηκε να βάζει τέλος σε μια εσωτερική διαμάχη εξουσίας στη Red Bull, αν και ο Μάρκο υποβάθμισε αυτόν τον χαρακτηρισμό. “Έτσι το περιέγραφαν πάντα τα ΜΜΕ, αλλά δεν ήταν κάτι προσωπικό”, δήλωσε ο 82χρονος στην εφημερίδα De Limburger.
“Μαζί με τον Ντίτι [τον εκλιπόντα ιδρυτή της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτς], ιδρύσαμε τη Red Bull Racing το 2005. Ορίσαμε τον Χόρνερ ως επικεφαλής της ομάδας και εγώ βρισκόμουν εκεί ως επόπτης. Σε γενικές γραμμές, η εξουσία ήταν πάντα στην Αυστρία- εμείς παίρναμε τις αποφάσεις”.
Ο Μάτεσιτς απεβίωσε τον Οκτώβριο του 2022. “Θυμάμαι ένα πάρτι νωρίτερα εκείνη τη χρονιά, πριν από το GP Αυστρίας. Ο Ντίτι ήταν εκεί, αλλά δεν ήταν καλά στην υγεία του. Ο Κρίστιαν ήρθε σε μένα και μου είπε ‘δεν θα τα καταφέρει μέχρι το τέλος της χρονιάς’. Από εκείνη τη στιγμή, ο Κρίστιαν άρχισε να προσεγγίζει τον Σαλέρμ Γιουβιντία”, ανέφερε ο Μάρκο, αναφερόμενος στον Ταϊλανδό συνιδιοκτήτη της Red Bull.
“Όταν ο Ντίτι έφυγε από τη ζωή αργότερα εκείνη τη χρονιά, ο Κρίστιαν έκανε ό,τι μπορούσε για να πάρει τον έλεγχο της εταιρείας με τη στήριξη του Γιουβιντία. Εκ μέρους της ‘Αυστρίας’, έκανα ό,τι ήταν δυνατό για να το αποτρέψω”, πρόσθεσε ο Μάρκο.
Μετά την αποχώρηση του Χόρνερ, ο Μάρκο είχε ήδη αφήσει να εννοηθεί ότι το κλίμα εντός της ομάδας είχε αλλάξει.
Αναφερόμενος στην ανάληψη της ηγεσίας από τον Μεκίς, ο 82χρονος δεν έχασε την ευκαιρία να ρίξει μια αιχμή προς τον πρώην στενό του συνεργάτη: “[Ο Μεκίς] τα πηγαίνει καλά με τους ανθρώπους, υπάρχει μια εντελώς διαφορετική ατμόσφαιρα σε σχέση με πριν”, είχε δηλώσει στην OE24 τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Τώρα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, μιλώντας ανοιχτά για τα τελευταία χρόνια της συνεργασίας του με τον Χόρνερ και για το πώς ο Βρετανός χρησιμοποίησε “βρώμικα παιχνίδια” προκειμένου να τον οδηγήσει εκτός ομάδας.
Συγκεκριμένα, ο Μάρκο κατηγόρησε τον Χόρνερ ότι κατασκεύαζε και διαστρέβλωνε δηλώσεις που ο ίδιος είχε κάνει στο εσωτερικό κανάλι της Red Bull, το ServusTV, αλλά και στα μέσα ενημέρωσης, με στόχο την αναστολή των καθηκόντων του.
Είπε ο Μάρκο: “Τα τελευταία χρόνια με τον Χόρνερ δεν ήταν ευχάριστα. Παίζονταν βρώμικα παιχνίδια. Θυμάστε που είχα πει, την περίοδο του Σέρτζιο Πέρεζ, ότι οι Μεξικανοί είναι λιγότερο συγκεντρωμένοι από τους Ολλανδούς ή τους Γερμανούς; Αυτό ήταν κατασκευασμένο, πιθανότατα από εκείνους.
Όπως και το ότι δήθεν διέδωσα το 2024 τη φήμη ότι η εξέλιξη του κινητήρα μας είχε καθυστερήσει και ότι γι’ αυτό θα χάναμε τη Ford ως χορηγό. Δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο, αλλά ο Χόρνερ ήθελε να το χρησιμοποιήσει για να με θέσει σε αναστολή. Επειδή ο Μαξ παρενέβη στη Τζέντα, αυτό δεν συνέβη”, κατέληξε ο Αυστριακός. Ο οποίος φέρεται να έλαβε αποζημίωση ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων για την πρόωρη διακοπή του συμβολαίο του -που θα έληγε στο τέλος του 2026- από τη Red Bull.