Λεκλέρ: Τι πήγε στραβά για τη Ferrari στην τετραετία του ground effect

Ο Σαρλ Λεκλέρ πανηγύρισε μεν νίκες και βάθρα, αλλά όχι και τον πολυπόθητο πρώτο του τίτλο στη Formula 1 με τη Ferrari τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια – και στο τέλος του πλαισίου κανονισμών της περιόδου 2022-’25 εξήγησε -σε γενικές γραμμές- τι πήγε στραβά για τη Scuderia.
Αρχικά η Red Bull και έπειτα η McLaren ήταν οι δύο κυρίαρχες ομάδες της εποχής αυτής, της σύγχρονης εφαρμογής της παλιάς σχεδιαστικής φιλοσοφίας του ground effect – πανηγυρίζοντας από δύο τίτλους κατασκευαστές και αντίστοιχα τρεις τίτλους οδηγών με τον Μαξ Φερστάπεν (2022-’24) και έναν με τον Λάντο Νόρις (2025).
Κυρίως το 2022 και το ‘24 ο Σαρλ Λεκλέρ είχε στα χέρια του ένα μονοθέσιο ικανό να κερδίζει αγώνες, αλλά ποτέ σταθερά ανταγωνιστικό για να του επιτρέψει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα οδηγών – αν και στο ξεκίνημα του ‘22 φάνηκε να απειλεί τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ και πέρσι η Scuderia έφτασε πολύ κοντά στον τίτλο κατασκευαστών.
Παρά το δυνατό ξεκίνημα της Ferrari το 2022, τα επόμενα χρόνια αποδείχθηκαν γεμάτα δυσκολίες, με αποκορύφωμα τη φετινή σεζόν που πέρασε χωρίς ούτε μία νίκη. Κάνοντας τον απολογισμό αυτής της γενιάς μονοθεσίων, ο Μονεγάσκος εξήγησε πού χάθηκε ο δρόμος για τη Scuderia.
“Νομίζω ότι για εμάς δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που, σε διαφορετικές στιγμές, έπαιξαν τον ρόλο τους”, ανέφερε ο 27χρονος. “Στην αρχή του 2022 ξεκινήσαμε πραγματικά πολύ δυνατά, αλλά αντιμετωπίζαμε σοβαρό πρόβλημα με τις αναπηδήσεις [porpoising].
Την ίδια στιγμή η Red Bull είχε μια πολύ σταθερή πλατφόρμα. Ήταν επίσης αρκετά υπέρβαρη, οπότε μόλις αφαίρεσαν αυτό το βάρος, ξαφνικά έφτασαν στο επίπεδο στο οποίο βρίσκονται από τότε”.
Ο οδηγός της Ferrari τόνισε πως συνολικά επρόκειτο για μια γενιά μονοθεσίων εξαιρετικά δύσκολη στην κατανόηση: “Γενικά, ήταν μια γενιά αυτοκινήτων που ήταν πολύ, πολύ δύσκολο να κατανοηθεί.
Και αυτό που δούλευε στο εργοστάσιο… – νομίζω ότι όλοι έχουμε εκπλαγεί μία ή περισσότερες φορές φέρνοντας στην πίστα [το μονοθέσιο] και βλέποντας ότι δεν υφίσταται ακριβώς η απόδοση που περίμενες. Αυτή ήταν η μεγάλη πρόκληση. Και ναι, άλλες ομάδες τα πήγαν καλύτερα, ειδικά η McLaren και η Red Bull”, συμπλήρωσε.
Τέλος, ο Μονεγάσκος στάθηκε και στις επιλογές της Ferrari κατά τη σεζόν του 2025: “Τη χρονιά που πέρασε επικεντρωθήκαμε πολύ νωρίς στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς, κάτι που ελπίζω να αποδειχθεί ένα στοίχημα που θα μας βγει νικηφόρο.
Σίγουρα όμως αυτό είχε επίδραση στα τελευταία δύο τρίτα της σεζόν, όπου δυσκολευτήκαμε περισσότερο από άλλους, επειδή δεν φέραμε τόσες πολλές αναβαθμίσεις”, κατέληξε ο Σαρλ Λεκλέρ.