Λεκλέρ: “Μακάρι να ξέραμε τι κάνει τη McLaren τόσο γρήγορη”

Λίγο πριν το ντεμπούτο της βαρέως ανανεωμένης Ferrari SF-26 στο GP Βελγίου αυτό το τριήμερο (25-27/7), ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι η Scuderia προσπαθεί ακόμα να αποκωδικοποιήσει τι είναι αυτό που κάνει ανίκητη τη φετινή McLaren MCL39 – και αποκάλυψε τον έναν γύρο του Όσκαρ Πιάστρι που τον άφησε άφωνο.
Λέγοντας ότι το άλμα απόδοσης που έκανε η McLaren με τη φετινή MCL39 είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα που έχει δει στο τέλος ενός πλαισίου κανονισμών, ο Σαρλ Λεκλέρ επιβεβαίωσε ότι η Ferrari και οι άλλες ομάδες είναι ακόμα στο “σκοτάδι” σχετικά με τους ακριβείς λόγους που κάνουν το μονοθέσιο του Ουόκινγκ τόσο γρήγορο.
“Μακάρι να ξέραμε τι κάνει τη McLaren τόσο γρήγορη φέτος”, είπε ο Μονεγάσκος. “Σίγουρα έχουν κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, κάτι που δεν νομίζω ότι πολλοί από εμάς περιμέναμε, γιατί όταν φτάνεις στην τελευταία χρονιά των κανονισμών, συνήθως τα πάντα τείνουν να συγκλίνουν.
Όμως φέτος, απλώς έκαναν ένα τεράστιο άλμα. Αμφιβάλλω ότι αυτό προέρχεται από ένα μόνο πράγμα. Ποτέ δεν είναι ένα μόνο στοιχείο. Πιστεύω πως είναι απλώς πολλές διαφορετικές παράμετροι που κάνουν καλύτερα από τους υπόλοιπους, και αυτό κάνει τη μεγάλη διαφορά στο τέλος”.
Μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις της McLaren είναι η ικανότητά της να εκμεταλλεύεται πλήρως την απόδοση των ελαστικών σε υψηλές θερμοκρασίες – κάτι που, όπως παραδέχτηκε ο Λεκλέρ, η Ferrari ακόμα προσπαθεί να κατανοήσει.
“Είναι αλήθεια πως ένα από τα χαρακτηριστικά που έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με πέρσι είναι οι υψηλές θερμοκρασίες. Ακόμα αναρωτιέμαι πώς κατάφερε ο Όσκαρ [Πιάστρι] να κάνει εκείνον τον γύρο στο FP3 του Μπαχρέιν φέτος, με τέτοια ζέστη. Ήταν πραγματικά εντυπωσιακό.
Υπάρχουν αυτοί οι γύροι που τους βλέπεις και μένεις άφωνος, δεν μπορείς πραγματικά να καταλάβεις από πού προέρχεται αυτή η απόδοση. Οπότε, έχουν βρει κάτι -ειδικά όταν κάνει ζέστη και σε ό,τι αφορά τα ελαστικά- που εμείς ακόμα προσπαθούμε να αποκωδικοποιήσουμε”, κατέληξε.
Η Ferrari είναι δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στο μέσον του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, όμως η τεράστια υστέρηση 238 βαθμών από τη McLaren στην ουσία εξανεμίζει κάθε ελπίδα των Ιταλών για τον τίτλο των ομάδων – ακόμα κι αν η Scuderia γυρίσει στις νίκες στο δεύτερο μισό της χρονιάς με τη “νέα” SF-25.