FORMULA 1

Λεκλέρ: "Αν είχα ένα slipstream, θα είχαμε κλειδώσει το 1-2"

Ferrari driver Carlos Sainz of Spain, right, celebrates his pole position with third placed Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco after the qualifying session ahead of Sunday's Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Saturday, Sept. 2, 2023. (AP Photo/Luca Bruno)
Ferrari driver Carlos Sainz of Spain, right, celebrates his pole position with third placed Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco after the qualifying session ahead of Sunday's Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Saturday, Sept. 2, 2023. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Ο Σαρλ Λεκλέρ εμφανίστηκε απογοητευμένος από την τρίτη θέση του στην στις δοκιμές κατάταξης του GP Ιταλίας, αν και με μόλις 67 χιλιοστά από τον poleman Κάρλος Σάινθ, και είπε πως θα είχε ανέβει στην πρώτη σειρά αν είχε τη βοήθεια ενός κενού αέρος από προπορευόμενο μονοθέσιο.

Στην τελική προσπάθεια της τρίτης περιόδου των κατατακτήριων (Q3) ο Κάρλος Σάινθ βρισκόταν στην πίστα πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν, και δέχθηκε τη βοήθεια του κενού αέρος (slipstream) πίσω από τη Red Bull RB19 του Ολλανδού.

Αντιθέτως, τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Λεκλέρ δεν είχαν αντίστοιχη βοήθεια, διότι δεν βρίσκονταν σε κοντινή απόσταση από προπορευόμενα μονοθέσια για να εκμεταλλευτούν ένα κενό αέρος. Ο Λεκλέρ, συγκεκριμένα, βρισκόταν σε αρκετά μεγάλη απόσταση από την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο, μπροστά του, για να εκμεταλλευτεί το οποιοδήποτε κενό αέρος.

Το slipstream παίζει μεγάλο ρόλο σε πίστες με μεγάλες ευθείες, όπως είναι η Μόντσα: το κενό αέρα που αφήνει πίσω του ένα μονοθέσιο μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση εκείνου που το ακολουθεί σε σχετικά κοντινή απόσταση, κι έτσι βελτιώνει την τελική ταχύτητα του δεύτερου.

"Από τη δική μου πλευρά είμαι λίγο απογοητευμένος» είπε ο Λεκλέρ στο τέλος των δοκιμών κατάταξης στη Μόντσα. «Προφανώς θα ήθελα να ήμουν πρώτος, αλλά η πρώτη θέση του Κάρλος είναι εκπληκτική για τη Ferrari. Έκανε εκπληκτική δουλειά όλο το διήμερο, εγώ πάσχιζα λίγο περισσότερο, αλλά μετά τις ελεύθερες δοκιμές στις κατατακτήριες κατάφερα να λύσω όλα τα προβλήματα και ήμουν πολύ ικανοποιημένος.

Δυστυχώς στο Q3 δεν είχα ένα slipstream. Αυτό πιθανότατα μας κόστισε τουλάχιστον μία θέση, αλλά έτσι είναι η ζωή. Πρέπει να είμαστε χαρούμενοι, ειδικά από τη δική μου πλευρά. Είχα πολλά προβλήματα [μέχρι τότε]", κατέληξε ο Μονεγάσκος.

Μιλώντας για το θέμα του κενού αέρος ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ είπε πως "είμαι πεπεισμένος ότι χωρίς το slipstream ήταν καλύτερα. Σίγουρα βλέπουμε το πλεονέκτημα του κενού αέρος τις ευθείες, αλλά είναι και μειονέκτημα [στις στροφές]. Ο Μαξ επίσης δεν είχε slipstream. Ήταν η σωστή απόφαση".

Σχολιάζοντας το θέμα για τη γερμανική τηλεόραση, ο πρωταθλητής του 2016 Νίκο Ρόσμπεργκ είπε, από τη δική του εξωτερική ματιά: "Θυμάμαι ότι ο Φρεντ ενίοτε έχει αυτές τις ιδιαίτερες απόψεις, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα έλεγα ότι δεν είναι καθόλου σωστή διότι ξέρουμε ότι το κενό αέρα βοηθάει πάρα πολύ σε αυτή την πίστα.

Νομίζω ότι ο Σαρλ Λεκλέρ πιθανότατα έκανε ένα λάθος στην εσωτερική πολιτική της ομάδας, θα έπρεπε να διασφαλίσει ότι θα είχε από μία ευκαιρία [με τον Σάινθ για το slipstream] στο Q3 σε μια πίστα σαν τη Μόντσα. Οπότε νομίζω πως έκανε ένα λάθος εκεί", πρόσθεσε ο Ρόσμπεργκ.

Ο Γερμανός πρώην οδηγός της Mercedes εξήρε την επίδοση του Σάινθ λέγοντας πως "ειδικά στον τελευταίο γύρο υπήρχε η απόλυτη πίεση. Είσαι σε μια Ferrari, είσαι κάτι σαν φαβορί μέχρι εκείνη τη στιγμή και ο τρόπος που τα πέτυχε όλα ήταν εντυπωσιακός".

Στο αυριανό GP Ιταλίας ο Σάινθ θα διεκδικήσει το πρώτο του φετινό βάθρο στη Formula 1, καθώς δεν έχει τερματίσει ψηλότερα από την 4η θέση φέτος. Ο Λεκλέρ έχει φέτος δύο θέσεις στο πόντιουμ, στο Αζερμπαϊτζάν και στο Βέλγιο - όπου επίσης είχε εκκινήσει από την πολ ποζίσιον.

TAGS FORMULA 1 ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ