Η Red Bull τα παίζει όλα για όλα εξελίσσοντας την RB21 για τον πέμπτο τίτλο του Φερστάπεν

O Μαξ Φερστάπεν απέχει 63 βαθμούς από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι, 6 GP πριν το φινάλε της φετινής σεζόν της Formula 1. Παρότι, όμως, ο Ολλανδός αμφιβάλλει ότι έχει σοβαρές ελπίδες να κατακτήσει φέτος τον 5ο διαδοχικό του τίτλο, η RBR ρίχνει το βάρος της στην εξέλιξη της φετινής RB21 -ρισκάροντας να μείνει πίσω με το ολοκαίνουριο μονοθέσιο του 2026.
Η ομάδα του Μίλτον Κινς παρουσίασε στη Μόντσα, αρχές του Σεπτεμβρίου, το βαρέως ανασχεδιασμένο νέο δάπεδο της RB21. Αυτό τη βοήθησε να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητα του φετινού της μονοθεσίου και σε πίστες που δεν ήταν ευνοϊκές για εκείνο – όπως ήταν η Σουζούκα και η Ίμολα, όπου ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε τις δύο του νίκες στο πρώτο μισό της φετινής σεζόν της Formula 1.
Έκτοτε, ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε κυριαρχώντας στη Μόντσα και στο Αζερμπαϊτζάν, και έπειτα -με τη βοήθεια και της νέας εμπρός πτέρυγας στη Μαρίνα Μπέι- κατάφερε να ανέβει και στο βάθρο της Σιγκαπούρης (δεύτερος πίσω από τον απρόσμενο νικητή Τζορτζ Ράσελ της Mercedes) -σε ένα σιρκουί που δεν ταίριαζε καθόλου τα τελευταία χρόνια (του ground effect) στα μονοθέσια της Red Bull.
Με τα αποτελέσματα αυτά, απόλυτα ενδεικτικά της ραγδαίας προόδου της Red Bull που την επανέφερε οριστικά στη μάχη των φετινών νικών, ο 28χρονος κατάφερε να ρίξει την τριψήφια υστέρησή του από τον Πιάστρι τον Αύγουστο, στους 63 βαθμούς αυτή τη στιγμή – και ενώ απομένουν 6 αγώνες (και επίσης 3 Sprint) για να κριθεί ο φετινός πρωταθλητής της F1.
Βάσει των παραπάνω, και καθώς οι δύο οδηγοί της McLaren (Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις) θα στερούν βαθμούς ο ένας από τον άλλον στη μάχη τους για τον τίτλο, η Red Bull εκτιμά ότι ο Μαξ Φερστάπεν έχει σοβαρές ελπίδες να κλείσει περαιτέρω τη διαφορά και να διεκδικήσει με αξιώσεις τον φετινό τίτλο.
Έτσι, ο διευθυντής της ομάδας Λοράν Μεκίς επιβεβαίωσε ότι η εξέλιξη της RB21 θα συνεχιστεί κανονικά και έντονα μέχρι το τέλος της σεζόν – παρακάμπτοντας τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η δέσμευση των πόρων και της προσοχής της ομάδας στο φετινό της αυτοκίνητο, σε μια εποχή που όλες οι άλλες ομάδες έχουν αφοσιωθεί πλήρως στα εν λευκώ σχεδιασμένα μονοθέσιά τους για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
“Κάναμε ένα καλό βήμα προόδου και έχουμε περισσότερα στο δρόμο, οπότε αυτό είναι καλό”, δήλωσε ο Μεκίς μετά τον αγώνα στη Σιγκαπούρη. “Ήταν κρίσιμο να καταλάβουμε αν το αυτοκίνητο έχει περισσότερη δυναμική, και πώς να την αντλήσουμε. Από τη σκοπιά της Red Bull Racing, ακόμη κι αν αφήσουμε στην άκρη το τι κάνουν οι υπόλοιποι, πιστεύω ότι ήταν η σωστή απόφαση.
Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε αν το πρόγραμμα [εξέλιξης της RB21] έχει ακόμα απόθεμα απόδοσης. Πρέπει να φτάσουμε στον πυρήνα του, γιατί με τα ίδια εργαλεία και τη ίδια μεθοδολογία θα σχεδιάσουμε και το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς, ακόμα κι αν οι κανονισμοί είναι εντελώς διαφορετικοί”, πρόσθεσε.
Για τον Γάλλο, το πρώτο βήμα είναι να διασφαλιστεί ότι τα εργαλεία και οι μέθοδοι που διαθέτει η ομάδα για την εξέλιξη του μονοθεσίου είναι απολύτως αξιόπιστα – κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί μόνο μέσω της φετινής RB21.
“Είναι ζωτικής σημασίας να επιβεβαιώσουμε, μέσα από τη φετινή μας δουλειά, ότι ο τρόπος με τον οποίο αναλύουμε τα δεδομένα και εξελίσσουμε το μονοθέσιο είναι σωστός. Αν καταφέρουμε να αποδώσουμε αυτό το επίπεδο απόδοσης, τότε θα έχουμε αυτοπεποίθηση ενόψει του χειμώνα και του προγράμματος για το 2026”, συνέχισε ο Μεκίς.
Ο ίδιος αποκάλυψε πως πρόκειται για μια στρατηγική απόφαση που ελήφθη εσωτερικά στη Red Bull: “Φυσικά, αυτή η επιλογή έχει κόστος για το πρόγραμμα του 2026, δεν υπάρχει αμφιβολία. Όμως θεωρούμε ότι είναι το σωστό ισοζύγιο για εμάς – χωρίς να κρίνουμε τι κάνουν οι άλλοι”.
Ο διευθυντής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, παραδέχθηκε ότι η Red Bull συνέχισε την εξέλιξη της RB21 περισσότερο από τους υπόλοιπους, κάτι που συνέβαλε στη μείωση της διαφοράς δυναμικότητας το τελευταίο διάστημα.
“Υπάρχει μια ξεκάθαρη τάση”, δήλωσε ο Ιταλός. “Εμείς έχουμε σταματήσει την εξέλιξη του μονοθεσίου εδώ και καιρό, καθώς έχουμε επικεντρωθεί πλήρως στο 2026. Μόνο κάποια μικρά μέρη φέραμε στη Μόντσα, αλλά κατά τα άλλα δουλεύουμε αποκλειστικά στο project του 2026. Την ίδια στιγμή, είδαμε ότι ορισμένοι αντίπαλοι συνέχισαν να φέρνουν αναβαθμίσεις στις πίστες – και η Red Bull είναι σίγουρα μία από αυτές τις ομάδες”, κατέληξε.
Πάντως, παρότι στα τρία τελευταία GP κέρδισε και τις δύο McLaren, σε ερώτηση για τις ελπίδες του για τον φετινό τίτλο μετά το GP Σιγκαπούρης ο ίδιος ο Φερστάπεν δεν εκφράστηκε με ιδιαίτερη αισιοδοξία – αλλά αυτό κάλλιστα μπορεί να είναι ένα ψυχολογικό “παιχνίδι” απέναντι στους δύο οδηγούς της McLaren.
Για να κερδίσει το πρωτάθλημα, είπε ο Ολλανδός, δεν θα πρέπει απλά να κερδίζει αλλά να κυριαρχεί απόλυτα στα τελευταία 6 GP. “Δεν το πετυχαίνουμε αυτό – ή, τουλάχιστον, δεν το πετύχαμε στη Σιγκαπούρη. Δεν τους πιάνουμε με αρκετά ταχύ ρυθμό. Για να το κάναμε έπρεπε να κερδίσουμε, και δεν κερδίσαμε. Έτσι είναι τα πράγματα.
Χάσαμε πάρα πολλούς βαθμούς στην αρχή της χρονιάς, αυτό είναι ξεκάθαρο. Αλλά το βλέπουμε αγώνα με αγώνα, προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό.
Η Σιγκαπούρη δεν είναι ακόμη από τις αγαπημένες μας πίστες, ούτε για εμένα ούτε για το μονοθέσιο, αλλά και πάλι η δεύτερη θέση είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Όμως πιστεύω ότι η ταχύτερη ομάδα [στον αγώνα της Σιγκαπούρης] ήταν ξανά η McLaren”, κατέληξε ο πρωταθλητής.