Η Ferrari παρουσίασε την SF-25 του 2025, το πρώτο cavallino του Λιούις Χάμιλτον

Τη Ferrari SF-25 που θα οδηγούν στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον παρουσίασε η Scuderia, την ίδια ώρα με την γιορτή της F1 στην O2 Arena του Λονδίνου. Ποιές είναι οι βασικές αλλαγές του μονοθεσίου με το οποίο οι Ιταλοί ελπίζουν στο φετινό νταμπλ.
Με τη νέα SF-25 η Scuderia στοχεύει να κερδίσει φέτος τον πρώτο της τίτλο οδηγών μετά τον Κίμι Ράικονεν το 2007 και το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το 2008 – σε μια απρόβλεπτη χρονιά κατά την οποία ο ανταγωνισμός με τις McLaren, RBR και Mercedes αναμένεται οριακός.
Μετά τη χθεσινοβραδινή διαδικτυακή αποκάλυψή της, η SF-25 θα κάνει σήμερα (19/2) τα πρώτα της χιλιόμετρα στο Φιοράνο, κατά τη διάρκεια του shakedown για τον έλεγχο της καλής λειτουργίας των συστημάτων της. Στο πλαίσιο των “ημερών κινηματογράφησης” οι Λεκλέρ και Χάμιλτον δεν μπορούν να κάνουν (μαζί) πάνω από 200 χιλιόμετρα.
Το 71ο μονοθέσιο στην ιστορία της Ferrari στη Formula 1, και τέταρτο διαδοχικό στην εξελικτική διαδικασία της δεύτερης εποχής του ground effect του σπορ (που ξεκίνησε το 2022), έχει πολλές και σημαντικές αλλαγές από την ομάδα του νέου τεχνικού διευθυντή Λοΐκ Σερά.
Η βασικότερη είναι η τροποποίηση της γεωμετρίας της εμπρός ανάρτησης από push-rod σε pull-rod, κάτι που έχει θεμελιώδη επίδραση τόσο στη διαχείριση των ελαστικών όσο και στην κρίσιμη αεροδυναμική στο χώρο εσωτερικά των εμπρός τροχών.
Ο σκοπός της αλλαγής αυτής είναι να επιταχυνθεί η ροή του αέρα που διασχίζει τα σημεία αυτά και οδεύει προς το δάπεδο και τους πλευρικούς αεραγωγούς. Επίσης, η νέα γεωμετρία της ανάρτησης, σύμφωνα με τη Ferrari, προσφέρει μεγαλύτερο περιθώριο εξέλιξης του μονοθεσίου – εξέλιξη που είχε φτάσει κοντά στα όριά της με την SF-24.
Όλες οι αλλαγές του νέου cavallino σχεδιάστηκαν με γνώμονα τη διεύρυνση του “παραθύρου” εξέλιξης του αυτοκινήτου, σε μια σεζόν που η εξέλιξη των μονοθεσίων -μιας και είναι η τέταρτη σεζόν των τεχνικών κανονισμών, και έχει υπάρξει σύγκλιση της απόδοσης των κορυφαίων αυτοκινήτων- θα κρίνει τους φετινούς πρωταθλητές.
“Η SF-25 είναι μια εξέλιξη της SF-24, η οποία μας έδωσε μια εξαιρετική βάση για να δουλέψουμε”, τόνισε ο Λοΐκ Σερά. “Παρόλα αυτά, έχουμε εργαστεί σκληρά, αλλάζοντας το 99% του μονοθεσίου, εξελίσσοντας την αρχιτεκτονική του για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση.
Η εμπρός ανάρτηση pull-rod είναι μόνο η πιο εμφανής από τις πολλές σημαντικές αλλαγές. Αναμένουμε ότι η νέα σεζόν θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική, με αποτελέσματα που θα κρίνονται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Είμαστε έτοιμοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να βρούμε εκείνα τα κέρδη, ακόμα και τα πιο οριακά, που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Στόχος μας είναι να είμαστε ανταγωνιστικοί από τον πρώτο κιόλας αγώνα”, κατέληξε ο Γάλλος.
Όσον αφορά στη μονάδα ισχύος, η εξέλιξή τους έχει μεν “παγώσει” από το 2022, όμως η Ferrari έχει βελτιστοποιήσει τομείς που επιτρέπεται η παρέμβαση – όπως η ρύθμιση του κινητήρα για αντλείται το μέγιστο της δυναμικής του στις διαφορετικές απαιτήσεις ενός αγωνιστικού τριημέρου.
“Η μονάδα ισχύος του 2025 έχει εξελιχθεί στο πλαίσιο κανονισμών που είναι “παγωμένοι” από το 2022, αλλά παραμένουμε απόλυτα αφοσιωμένοι στο να εξάγουμε το μέγιστο από κάθε της εξάρτημα”, εξήγησε ο Ενρίκο Γκουαλτιέρι, Τεχνικός Διευθυντής Κινητήρων στο Μαρανέλο.
“Δουλέψαμε σκληρά σε όλες τις στρατηγικές και διαδικασίες ελέγχου, ώστε να διασφαλίσουμε ότι κάθε στοιχείο μπορεί να αποδώσει στο έπακρο σε κάθε πίστα και κάθε αγώνα. Η αξιοπιστία παραμένει απόλυτη προτεραιότητά μας, γι’ αυτό συνεχίσαμε να δίνουμε έμφαση στην προετοιμασία, την ποιότητα και τη συνέπεια, ώστε να αγωνιζόμαστε στο υψηλότερο επίπεδο”, πρόσθεσε ο Ιταλός.
Όσο για το χρωματισμό της SF-25, η Ferrari εξήγησε ότι επέλεξε τη λίγο πιο σκούρα ματ κόκκινη απόχρωση του μονοθεσίου της με βάση την απόχρωση που είχαν τα αυτοκίνητα του Μαρανέλο στα βάθη των δεκαετιών. Επίσης, προστέθηκε σε μεγάλο βαθμό το λευκό και μπλε χρώμα του ονομαστικού χορηγού της ομάδας.
Μετά το σημερινό shakedown της SF-25 στο Φιοράνο, η Ferrari θα ταξιδέψει στο Μπαχρέιν για το τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης των νέων μονοθεσίων στις 26-28 Φεβρουαρίου. Η νέα σεζόν της Formula 1 θα ξεκινήσει στις 14-16 Μαρτίου με το GP Αυστραλίας.
“Η λέξη που σκέφτομαι είναι ‘αναζωογονημένος’, διότι νιώθω γεμάτος ζωή, με τόση πολλή ενέργεια γιατί όλα είναι καινούρια και είμαι αφοσιωμένος σε όσα έρχονται. Είμαι τόσο περήφανος που είμαι μέλος της ομάδας, είναι κάτι νέο και συναρπαστικό” είπε ο Λιούις Χάμιλτον μιλώντας στη χθεσινή εκδήλωση F1 75 στο Λονδίνο.
Και στο δελτίο Τύπου της Scuderia, πρόσθεσε: “Οι πρώτες μου εβδομάδες εδώ ήταν απίστευτες. Έχω δει από πρώτο χέρι το πάθος και την αφοσίωση ολόκληρης της ομάδας, οπότε η σημερινή παρουσίαση του πρώτου μου μονοθεσίου ως οδηγός της Scuderia Ferrari HP είναι πραγματικά συναρπαστική.
Έχει γίνει τρομερή δουλειά στην προετοιμασία για τη σεζόν που έρχεται και είμαστε πιο διψασμένοι και αποφασισμένοι από ποτέ να πετύχουμε. Μπήκα στη χρονιά γεμάτος ανυπομονησία για αυτό το νέο κεφάλαιο και τώρα, βλέποντας το πνεύμα και την πίστη όλων στην ομάδα, έχω ακόμη μεγαλύτερη ενέργεια.
Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο περήφανος που βρίσκομαι σε αυτό το ταξίδι μαζί τους. Ανυπομονώ να βγω στην πίστα μαζί με τον Σαρλ, να πιέσουμε ο ένας τον άλλον και να κάνουμε τα πάντα για να φέρουμε την ομάδα στην κορυφή”, κατέληξε ο Χάμιλτον.
Ο Σαρλ Λεκλέρ τόνισε: “Είμαι αληθινά ενθουσιασμένος με την παρουσίαση της SF-25. Κάθε χρόνο πιέζουμε για βελτίωση και όλη η ομάδα έχει δουλέψει ακατάπαυστα εδώ και μήνες.
Την περασμένη σεζόν δώσαμε μια τρομερή μάχη και φτάσαμε πολύ κοντά στην κατάκτηση του τίτλου. Φέτος, ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: θέλουμε να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, και προσωπικά, θέλω να κατακτήσω το Πρωτάθλημα Οδηγών.
Από τη στιγμή που ο Λούις εντάχθηκε στην ομάδα, δουλεύουμε ήδη πολύ στενά μαζί και πιστεύω ότι η εμπειρία και η προσέγγισή του θα είναι για μένα πηγή έμπνευσης.
Είμαι σωματικά και πνευματικά απόλυτα έτοιμος να αντιμετωπίσω αυτή τη νέα σεζόν και ανυπομονώ να βγω στην πίστα και να κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να επαναφέρουμε τη Scuderia Ferrari HP στην κορυφή”.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, τόνισε από την πλευρά του: “Την περασμένη σεζόν διεκδικήσαμε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μέχρι την τελευταία στροφή και τώρα είμαστε αποφασισμένοι να χτίσουμε πάνω σε αυτή τη δυνατή βάση, με στόχο να κατακτήσουμε και τους δύο τίτλους.
Έχουμε ένα νέο οδηγικό δίδυμο, με τον Λούις να πλαισιώνει τον Σαρλ, και αισθανόμαστε έτοιμοι ως ομάδα να κάνουμε το επιπλέον βήμα που απαιτείται για να βρεθούμε στην κορυφή.
Γνωρίζουμε τις προκλήσεις που μας περιμένουν, αλλά είμαστε έτοιμοι να δώσουμε το 100% για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στο υψηλότερο επίπεδο. Τώρα, ήρθε η ώρα να επικεντρωθούμε στη δουλειά και να αφήσουμε την πίστα να μιλήσει. Ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν”, κατέληξε ο Γάλλος.