FORMULA 1

Η αποκάλυψη του Σάινθ για ένα ασύλληπτο πλεονέκτημα της Red Bull RB20

scuderia ferrari press office
SAINZ Carlos (spa), Scuderia Ferrari SF-24, starting grid during the Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2024, 1st round of the 2024 FIA Formula One World Championship from February 29 to March 2, 2024 on the Bahrain International Circuit, in Sakhir, Bahrain - Photo Florent Gooden / DPPI SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari εξέφρασε μεν την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι μπορούσε να μένει κοντά στη Red Bull του Σέρτζιο Πέρεζ στο GP του Μπαχρέιν, όμως αποκάλυψε μια πολύ άβολη αλήθεια σχετικά με την αληθινή δυναμική της RB20.

Όλοι οι οδηγοί έκαναν δύο πιτ-στοπς στο GP του Μπαχρέιν, που σημαίνει ότι χρησιμοποίησαν τρία σετ ελαστικών. Εκκίνησαν με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα, έβαλαν τη σκληρή, αλλά στο δεύτερο πιτ-στοπ η Red Bull ήταν η μοναδική ομάδα που διέθετε δύο σετ φρέσκιας μαλακής γόμας για τους Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ - καθώς είχε περισώσει ένα σετ από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Ο Κάρλος Σάινθ, όπως και οι άλλοι πρωταγωνιστές, αναγκάστηκε να βάλει για το τέλος ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας, όμως ήλπιζε ότι στους 20 γύρους που έπρεπε να καλύψει ο Πέρεζ μπροστά του με ένα σετ μαλακής γόμας, τα ελαστικά του Μεξικανού προς το τέλος θα άρχιζαν να φθείρονται και θα καθιστούσαν τον Πέρεζ ευάλωτο στην επίθεση του Ισπανού της Ferrari.

Τίποτα από τα δύο δεν έγινε, και ο Μεξικανός της RBR κατάφερε με απόλυτη άνεση να κάνει 20 γύρους με τη μαλακή γόμα χωρίς καμία σοβαρή φθορά, και να κρατήσει διαφορά ασφαλείας από τον Σάινθ μέχρι τον τερματισμό.

Πρέπει να σκεφτείτε ότι κάναμε δοκιμές για τρεις μέρες εδώ [πριν το τριήμερο του GP του Μπαχρέιν] και είδαμε τη φθορά της μαλακής γόμας από τη Red Bull. Είναι ίδια με τη φθορά που έχουμε εμείς στη σκληρή”, εξήγησε ο Σάινθ.

Αυτή είναι, από μόνη της, μια εξαιρετικά σημαντική παράμετρος για την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων στη φετινή Formula 1. Η διαχείριση των ελαστικών από την RB20 είναι αδιανόητη, παρότι η Ferrari βελτιώθηκε σημαντικά σε αυτόν τον τομέα, και κάνει το μονοθέσιο της πρωταθλήτριας παντελώς ασυναγώνιστο σε ρυθμό αγώνα.

Οπότε”, συνέχισε ο Σάινθ, “όταν έμαθα ότι η Red Bull είχε ένα σετ φρέσκιας μαλακής γόμας για το τελευταίο πιτ-στοπ και ο Τσέκο το χρησιμοποίησε, δεν είναι ότι σκέφτηκα πως 'εντάξει, αυτή είναι η ευκαιρία μου'.

Είδα τις συστοιχίες γύρων που έκαναν με τη γόμα C3 (σ.σ.: τη μαλακή στο Μπαχρέιν) και μπορείς να δεις ότι έχουν την ίδια φθορά στη μαλακή με τη φθορά που έχουμε όλοι οι άλλοι με τη σκληρή. Οπότε δεν ενθουσιάστηκα και τόσο.

Επίσης, βρισκόμουν σε λίγο άβολη κατάσταση διότι ήμουν σε απόσταση 2-3 δευτερολέπτων και εκεί δεχόμουν όλο τον 'βρώμικο' αέρα [της Red Bull του Τσέκο], δεν είχα το πλεονέκτημα του DRS ή του slipstream, κι έτσι γλιστρούσα περισσότερο.

Αν ήμουν σε θέση να μένω μέσα στο δευτερόλεπτο ή αν ήμουν πέντε δευτερόλεπτα πίσω του, νομίζω ότι με τη σκληρή γόμα θα μπορούσα ίσως να δείξω λίγο καλύτερα την αληθινή ταχύτητα και το ρυθμό μου. Αλλά αυτό το 'παράθυρο' των 2-3 δευτερολέπτων είναι το χειρότερο για να βρίσκεσαι και δεν θα μπορούσα ποτέ να ανταγωνιστώ τον Τσέκο”, πρόσθεσε ο Σάινθ.

scuderia ferrari press office
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-24 στο GP του Μπαχρέιν 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Παρότι ο ίδιος ο Σάινθ την Πέμπτη 22/02 είχε κάνει μια εκπληκτική συστοιχία γύρων, πολύ ταχύτερη σε γυρολόγιο σε σχέση με τον Πέρεζ, ο 29χρονος οδηγός της Ferrari γνώριζε από τότε ότι η RB20 διέθετε σημαντικό πλεονέκτημα στις συστοιχίες γύρων και στο ρυθμό αγώνα. Που σημαίνει ότι εκείνη την Πέμπτη η RBR έκρυβε τη δυναμική της, έχοντας τη μονάδα ισχύος της ρυθμισμένη σε αρκετά χαμηλότερο mode απόδοσης.

Όμως, το γεγονός ότι έμεινε σε αυτή την απόσταση των 2-3 δευτερολέπτων από τη Red Bull στο GP του Μπαχρέιν, ειδικά σε μια πίστα που ταιριάζει τόσο στην πρωταθλήτρια, έδωσε μια θετική νότα στον Ισπανό και τη Ferrari. Που σημαίνει πως σε πίστες όπου η φθορά των ελαστικών δεν είναι τόσο μεγάλο θέμα όσο στο Σακίρ, ίσως η Scuderia να μπορέσει να απειλήσει την RBR για τις νίκες.

Ήξερα ότι είχαν ένα πλεονέκτημα τριών, τεσσάρων δεκάτων του δευτερολέπτου [στο γύρο],ίσως όχι του μισού δευτερολέπτου που έλεγε ο Τζορτζ [Ράσελ], και συνεπώς ήξερα ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να κερδίσουμε τις Red Bull”, συνέχισε ο Κάρλος.

Επίσης, κράτησαν ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας, που μου έδειξε ποιοί ήταν οι σκοποί και τα πλάνα τους, οπότε ήξερα πως θα ήταν πολύ, πολύ δύσκολο να κερδίσουμε τις Red Bull. Έτσι, το ότι έμεινα κοντά σε ένα από τα δύο μονοθέσιά της και είχα την ευκαιρία για μια μάχη είναι από μόνη της μια καλή έκπληξη.

Νομίζω ότι [το Μπαχρέιν] είναι μία από τις πιο δυνατές τους πίστες σε όλη τη σεζόν λόγω του πολύ υψηλού ρυθμού φθοράς των πίσω ελαστικών. Ελπίζω πως όταν πάμε σε μια πίστα με περισσότερη έμφαση στα εμπρός ελαστικά, και με καλύτερη άσφαλτο, το αυτοκίνητό μας θα ζωντανέψει και θα είμαστε σε θέση να χτίσουμε μια καλύτερη επίθεση στον Μαξ για τη νίκη”, κατέληξε ο Κάρλος Σάινθ.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL RED BULL RB20 SCUDERIA FERRARI ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ