Honda: “Αδύνατον να δώσουμε κινητήρες στη Red Bull το 2026”

Η παραφιλολογία ότι η πρώτη μονάδα ισχύος της ιστορίας της Red Bull -για το 2026- ήδη υστερεί σε απόδοση έφτασε μέχρι και τον πρόεδρο του HRC, Κότζι Ουατανάμπε, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δεν θα ήταν τεχνικά εφικτό για τους Ιάπωνες να συνεχίζουν να προμηθεύουν με κινητήρες την RBR το 2026 – ακόμα κι αν οι Αυστριακοί τους το ζητούσαν.
Ως γνωστόν, η Red Bull αποφάσισε το 2022 να ιδρύσει τον δικό της τομέα κινητήρων, τη Red Bull Powertrains, στην έδρα της -στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας- με στόχο να κατασκευάσει την πρώτη μονάδα ισχύος της Ιστορίας της στη Formula 1 το 2026 (με βάση τη ριζική αλλαγή των τεχνικών κανονισμών).
Παρότι υπήρξαν συζητήσεις περί συνεργασίας με τη Honda για το σκοπό αυτό, κάτι τέτοιο δεν τελεσφόρησε και στην πορεία η Red Bull προχώρησε σε χορηγική (και σε μικρό βαθμό τεχνική) συνεργασία με τη Ford, ενώ η Honda συμφώνησε να προμηθεύει επίσημα με τις εργοστασιακές της μονάδες ισχύος την Aston Martin F1 από το ‘26.
Ωστόσο, με αφορμή και την προσπάθεια του πρώην διευθυντή της RBR Κρίστιαν Χόρνερ να γυρίσει η F1 στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες V8 ή V10, πολλοί πιστεύουν ότι ήδη η πρώτη μονάδα ισχύος της Red Bull Ford Powertrains υστερεί σημαντικά σε απόδοση σε σχέση με τον ανταγωνισμό – καθώς η Mercedes HPP θεωρείται ότι είναι ήδη ένα βήμα μπροστά.
Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύχθηκε η φημολογία πως η Red Bull μπορεί να ζητήσει από τη Honda τη συνέχεια της συνεργασίας και της προμήθειας κινητήρων για το 2026 – και οι εικασίες αυτές έφτασαν μέχρι και τον Κότζι Ουατανάμπε.
“Αυτό δεν είναι πιθανό σε καμία περίπτωση”, ξεκαθάρισε ο πρόεδρος του HRC. “Ακόμα κι αν μας ζητούσαν κάτι τέτοιο τώρα, θα ήταν πολύ αργά για να προλάβουμε για το 2026. Οι πιθανότητες είναι μηδέν”, κατέληξε ο Ιάπωνας.
Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, διέψευσε -όπως είναι αναμενόμενο- τις εικασίες ότι το πρόγραμμα του κινητήρα της Red Bull πάει στραβά. “Είναι αδύνατον να κοιτάξεις μέσα από μια γυάλινη σφαίρα”, είπε ο Αυστριακός.
“Τέσσερις τομείς είναι κρίσιμοι σε αυτό το νέο κινητήρα: το κύκλωμα της μπαταρίας, ο θερμικός κινητήρας, το λογισμικό και -ας μην τα υποτιμούμε- τα υποχρεωτικά βιοκαύσιμα. Εμπιστεύομαι τους μηχανικούς μας και λαμβάνω θετικά μηνύματα”, τόνισε ο Μάρκο.
Όσο για την ανταγωνιστικότητα της μονάδας ισχύος της Honda, ο Ουατανάμπε δήλωσε αισιόδοξος και είπε ότι ήδη η Aston Martin F1 έχει κάνει αρκετά αιτήματα για τη συγχώνευση του υβριδικού κινητήρα στο σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2026.
“Δεν γνωρίζουμε αν αυτά προέρχονται από τον [Άντριαν] Νιούι, αλλά γνωρίζουμε ότι ο Άντι [Κάουελ] στο παρελθόν ηγούνταν του τομέα μονάδων ισχύος της Mercedes, οπότε έχει βαθύτερη κατανόηση όσων αφορούν σε αυτή την πλευρά των πραγμάτων”, πρόσθεσε ο Ουατανάμπε.
Και κατέληξε: “Είναι πλεονέκτημα για εμάς να έχουμε έναν τέτοιον άνθρωπο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου και να είμαστε σε θέση να προχωρούμε με τις συζητήσεις”.