H Mercedes μπορεί και να “γύρισε τη σελίδα” στο μεγαλύτερο πρόβλημά της, στη Σιγκαπούρη

Θα χρειαστεί σίγουρα να αποδειχθεί και σε άλλους αγώνες της φετινής σεζόν της Formula 1, αλλά με τη νίκη του Τζορτζ Ράσελ στη Μαρίνα Μπέι η Mercedes παραδέχθηκε ότι μπορεί -επιτέλους- να απέδωσε η προσπάθειά της να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει από το 2022: την υπέρμετρη φθορά των ελαστικών -που έριχνε κατακόρυφα της απόδοσή της- στους αγώνες με πολλή ζέστη.
Η ομάδα του Μπράκλεϊ παραδέχθηκε μετά τη δεύτερη φετινή της νίκη, με τον Τζορτζ Ράσελ την περασμένη Κυριακή (5/10) στη Σιγκαπούρη, ότι το αποτέλεσμα αυτό δεν ήταν μικρότερος γρίφος για εκείνη από όσο ήταν για όλους εμάς τους εξωτερικούς παρατηρητές.
Η νίκη αυτή ήταν εντελώς απρόσμενη για έναν και κύριο λόγο: διότι από την πρώτη στιγμή αυτού του πλαισίου κανονισμών, της σύγχρονης εποχής του ground effect (που ξεκίνησε το 2022) όλα τα μονοθέσια της Mercedes είχαν το πρόβλημα της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών τους σε αγώνες με υψηλή ατμοσφαιρική θερμοκρασία. Και στη Σιγκαπούρη την Κυριακή είχε 30° Κελσίου.
Πέραν της διαφύλαξης της μέσης και της σκληρής γόμας στον αγώνα, δε, ο Τζορτζ Ράσελ κατάφερε να κρατήσει και τη μαλακή γόμα μέσα στο ιδανικό θερμικό παράθυρο λειτουργίας για τον έναν απολύτως γρήγορο γύρο των δοκιμών κατάταξης, που του χάρισε την πολ ποζίσιον.
Ακόμη και ο Ράσελ και ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, παραδέχθηκαν μετά τον αγώνα ότι δεν καταλάβαιναν πλήρως γιατί ξαφνικά το μονοθέσιο απέδιδε τόσο καλά.
Ο Άντριου Σόβλιν, διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας στην πίστα, εξήγησε ότι το αποτέλεσμα ήταν η κορύφωση μιας μακράς προσπάθειας στο εργοστάσιο του Μπράκλεϊ με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης των πίσω ελαστικών – ειδικά σε πίστες όπου αυτά καταπονούνται έντονα.
“Ο αέρας στη Σιγκαπούρη είναι πολύ ζεστός και υπάρχει τεράστια απαίτηση πρόσφυσης”, εξήγησε ο Βρετανός. “Πέρσι δυσκολευτήκαμε στον αγώνα, αλλά τώρα βλέπουμε τα οφέλη από τη δουλειά που έχει γίνει στην εξέλιξη του μονοθεσίου.
Ελπίζουμε ότι αυτό δείχνει μια προοδευτική βελτίωση – είτε όταν έχει έντονη ζέστη, είτε σε πίστες με μεγάλη πρόσφυση, να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί”, πρόσθεσε.
Ο Ράσελ και ο Αντονέλι επωφελήθηκαν επίσης από τη νέα εμπρός πτέρυγα της W16, η οποία, όπως διευκρίνισε ο Σόβλιν, ήταν “μια μικρή αλλά κρίσιμη παράμετρος” για τη βελτίωση της ισορροπίας του αυτοκινήτου. Η αλλαγή αυτή βελτίωσε την “οδηγησιμότητα” του μονοθεσίου.
“Προσπαθούμε να κάνουμε το μονοθέσιο πιο φιλικό, ώστε οι οδηγοί να μην χρειάζεται να χρησιμοποιούν τόσο το γκάζι για να στρίψουν το αυτοκίνητο στις εξόδους των στροφών.
Τώρα το μονοθέσιο έχει πολύ καλύτερη κατευθυντικότητα, κάτι που βοηθά σημαντικά. Παράλληλα, εργαζόμαστε στη θερμική μόνωση των ελαστικών από τη θερμότητα των φρένων, προσπαθώντας να δημιουργήσουμε καλύτερη ψύξη γύρω τους.
Είναι κάτι που όλες οι ομάδες προσπαθούν να βελτιώσουν, αλλά φαίνεται ότι εμείς κάναμε σημαντικά βήματα προόδου σε αυτόν τον τομέα”, κατέληξε ο Άντριου Σόβλιν.