Iδιαίτερα αισιόδοξη η Ferrari για τη Μόντσα, αλλά δεν τολμά να το πει

Μπορεί η Scuderia να το κάνει όπως το ‘88 – να κερδίσει μέσα στη Μόντσα την πρώτη της νίκη στη σεζόν απέναντι στην κυρίαρχη McLaren; Τα μέλη της ομάδας του Μαρανέλο αισιοδοξούν ότι ο “ναός της ταχύτητας” ταιριάζει ιδιαίτερα στη Ferrari SF-25, αλλά διστάζουν να μιλήσουν ανοιχτά για το ενδεχόμενο νίκης υπό το βάρος της αφόρητης ιταλικής πίεσης σε μια αποτυχημένη χρονιά.
Τι μπορεί να έχει αλλάξει από την απογοητευτική και μη ανταγωνιστική εμφάνιση του Ζάντβορτ, μέσα σε πέντε ημέρες, ώστε η Scuderia να αισιοδοξεί για μια ανταγωνιστική εμφάνιση στο Ιταλικό GP της Μόντσα το προσεχές τριήμερο (5-7 Σεπτεμβρίου);
Η απάντηση είναι η πίστα. Η Μόντσα, εντελώς αντιδιαμετρική από το Ζάντβορτ, ταιριάζει στη Ferrari SF-25 σε δύο παραμέτρους. Η πρώτη είναι ότι το cavallino αποδίδει καλά φέτος σε πίστες πολύ χαμηλής άντωσης – δηλαδή σε εκείνες που οι μεγάλες ευθείες, ανάμεσα σε αργά σικέιν, επιτρέπουν τις ομάδες να ρυθμίζουν τις πτέρυγες για την ελάχιστη αντίσταση στον αέρα (χωρίς την σχετική ανάγκη παραγωγής υψηλής “κάθετης δύναμης”).
Η δεύτερη παράμετρος είναι η ομαλότητα της ασφάλτου, η οποία επιτρέπει στη Scuderia να ρυθμίσει την SF-25 πιο χαμηλά προς το έδαφος (χωρίς να κινδυνεύει να βρεθεί παράνομη λόγω υπέρμετρης φθορά του ξύλινου τμήματος του δαπέδου) – και κρύβοντας έτσι αυτό το μεγάλο της μειονέκτημα της φετινής σεζόν να εκμεταλλευτεί την βέλτιστη αεροδυναμική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου.
Σε αυτή ακριβώς την παράμετρο, οι πληροφορίες από την Ιταλία αναφέρουν ότι -παρά την απογοητευτική απόδοση και τη διπλή εγκατάλειψη στην Ολλανδία την Κυριακή- οι μηχανικοί της ομάδας συγκέντρωσαν κρίσιμα δεδομένα από το Ζάντβορτ σχετικά με τη ρύθμιση του ύψους από το έδαφος χωρίς το ρίσκο τριβής του ξύλινου υπογαστρίου του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.
Το χαμηλό ύψος του δαπέδου είναι κρίσιμο για την άντληση της βέλτιστης αποδοτικότητας της SF-25, διότι με τον τρόπο αυτό το cavallino μπορεί να παράγει την άντωση που χρειάζεται (για τις στροφές) από το δάπεδο και να μειώσει τις κλίσεις των πτερυγών, για να πετύχει χαμηλότερη αντίστασή τους στον αέρα για ακόμα υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες.
Οι μηχανικοί στο Μαρανέλο εργάστηκαν πυρετωδώς στον προσομοιωτή – εξελίσσοντας παράλληλα και τις όσο το δυνατόν αποδοτικότερες εμπρός και πίσω πτέρυγες χαμηλής άντωσης.
Στο ίδιο θέμα, κατά τη διάρκεια των πρόσφατων δοκιμών εξέλιξης ελαστικών της Pirelli -πρώτα στη Φιοράνο με βρόχινα ελαστικά και στη συνέχεια στο Χανγκαρόρινγκ αμέσως μετά το Ουγγρικό GP- η Ferrari χρησιμοποίησε ήδη πειραματικά αεροδυναμικά εξαρτήματα χαμηλής άντωσης. Ανάμεσά τους ήταν η πίσω αεροτομή με πολύ μικρή κλίση του κυρίως οριζόντιου στοιχείου.
Αν και επίσημα οι δοκιμές συνδέονταν με την προετοιμασία για τους κανονισμούς του 2026, που θα μειώσουν την άντωση (κάθετη δύναμη) κατά περίπου 20%, η Ferrari -υπό τον τεχνικό διευθυντή Λοΐκ Σερά- εκμεταλλεύτηκε έξυπνα την ευκαιρία για να πειραματιστεί με ακραίες λύσεις χαμηλής αντίστασης ενόψει της Μόντσα.
Με λίγα λόγια, η Μόντσα είναι η πίστα της απόλυτης ταχύτητας, με τις μεγάλες της ευθείες και τα σημεία πολύ ισχυρού φρεναρίσματος. Ένα σιρκουί που επιβραβεύει τα μονοθέσια με υψηλή τελική ταχύτητα κρύβοντας τις αδυναμίες αυτοκινήτων που πασχίζουν σε αργές στροφές, ελλιπή σε μηχανική πρόσφυση.
Η Μόντσα λοιπόν μπορεί να κρύψει τις φετινές αδυναμίες της Ferrari SF-25, όπως και του σιρκουί του Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν δύο εβδομάδες μετά – κι αν υπάρχουν ρεαλιστικές ελπίδες για μία νίκη της Scuderia φέτος, είναι στις δύο αυτές πίστες. Σε αυτά θα δράσει συμπληρωματικά και η εξαίρετη διαχείριση των ελαστικών της SF-25 σε ρυθμό αγώνα, μία αρετή που διατήρησε από πέρσι και είχε βοηθήσει τον Λεκλέρ να κερδίσει τις McLaren πριν από έναν χρόνο στη Μόντσα.
Τα δεδομένα αυτά χαρίζουν αισιοδοξία στα μέλη της ομάδας του Μαρανέλο για μια ανταγωνιστική εμφάνιση στο Ιταλικό GP. Το αν αυτά θα είναι αρκετά για να επαναλάβει την περσινή της νίκη στη Μόντσα (με τον Σαρλ Λεκλέρ, τότε) και την 21η της μέσα στο “ναό της ταχύτητας” και μπροστά τους παθιασμένους της τιφόζι, απέναντι σε μία McLaren που έχει κερδίσει τα 12 από τα 15 GP της σεζόν, απομένει να φανεί.
Σε κανέναν βαθμό η σχετική αισιοδοξία στο Μαρανέλο για τη Μόντσα, πάντως, δεν βγαίνει δημοσίως από τις δηλώσεις των μελών της ομάδας. Τα λόγια του Σαρλ Λεκλέρ είναι ενδεικτικά: “[Το Ζάντβορτ] είχε όλα όσα μισεί το μονοθέσιό μας, οπότε πιστεύω ότι η Μόντσα θα είναι πιο θετική για εμάς. Αλλά το αν μπορούμε να στοχεύσουμε σε νίκη, δεν το νομίζω, γιατί η McLaren θα είναι τρομερά δυνατή εκεί”, τόνισε ο Μονεγάσκος.
Πάντως, ένας εξωτερικός παρατηρητής, όπως ο Ζακ Βιλνέβ, διαφωνεί ότι η Scuderia έχει ρεαλιστικές ελπίδες νίκης στη Μόντσα. Η Scuderia, είπε ο Καναδός, “είναι πολύ μακριά. Το μονοθέσιο δεν δουλεύει. Συνήθως, το αυτοκίνητο αποδίδει σε ικανοποιητικό επίπεδο και είναι ανταγωνιστικό, και μετά στη Μόντσα παίρνουν μια επιπλέον ώθηση. Όμως τώρα, μια μικρή ώθηση δεν θα είναι αρκετή”.