FORMULA 1

Πότε και πού θα παρουσιαστεί η νέα Ferrari του 2026

Scuderia Ferrari Press Office

Η Scuderia θα αποκαλύψει το νέο της cavallino, για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2026, στις 23 Ιανουαρίου στην πίστα του Φιοράνο – την ίδια μέρα που θα κάνει το πρώτο του shakedown με τους Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον.

Η ιταλική ομάδα θα κρατήσει χαμηλούς τόνους στην παρουσίαση του ολοκαίνουριού της μονοθεσίου, που σχεδιάστηκε εν λευκώ βάσει των ριζικών αλλαγών του τεχνικών κανονισμών για την επόμενη σεζόν της Formula 1. Προς το παρόν δεν είναι γνωστή η ονομασία του νέου cavallino.

Σύμφωνα με όσα είπε ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, η αποκάλυψη του αληθινού μονοθεσίου (και όχι απλώς των νέων χρωμάτων, όπως προγραμματίζουν πολλές άλλες ομάδες) θα λάβει χώρα στην πίστα της Ferrari, στο Φιοράνο της Ιταλίας, στις 23 Ιανουαρίου 2026.

Τρεις μέρες μετά θα ξεκινήσει η πρώτη από τις συνολικά συνεδρίες δοκιμών εξέλιξης του χειμώνα, κεκλεισμένων των θυρών στην πίστα της Βαρκελώνης στις 26-30 Ιανουαρίου. Θα ακολουθήσουν δύο τριήμερα δοκιμών στο Μπαρχέιν μέσα στο Φεβρουάριο, πριν το πρώτο GP της νέας σεζόν στην Αυστραλία στις 6 Μαρτίου.

Αμέσως μετά την παρουσίαση του ιταλικού μονοθεσίου, οι δύο οδηγοί της ομάδας, Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον, θα κάνουν τα πρώτα του χιλιόμετρα στην πίστα του Φιοράνο για τον έλεγχο της καλής λειτουργίας των συστημάτων του.

O Βασέρ, ο οποίος πρόσφατα παραδέχθηκε ότι η Scuderia έχει στρέψει την πλήρη της προσοχή στο μονοθέσιο του 2026 από τον περασμένο Απρίλιο, τόνισε για το πρόγραμμα της παρουσίασης του νέου cavallino: “Σίγουρα θα είναι επιθετικό, γιατί θα ολοκληρώσουμε τη συναρμολόγηση του μονοθεσίου την ημέρα πριν από την παρουσίαση.

Η παρουσίαση θα γίνει στις 23 Ιανουαρίου στο Μαρανέλο. Αυτό σημαίνει ότι θα τελειώσουμε το αυτοκίνητο στις 22. Είναι μια επιθετική προσέγγιση, αλλά όλοι το ίδιο θα κάνουν”.

Αναλύοντας τη στρατηγική της Ferrari για την προετοιμασία πριν από τη σεζόν, ο Γάλλος ξεκαθάρισε ότι η προτεραιότητα της ομάδας είναι να διανύσει όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα στις δοκιμές της Βαρκελώνης στα τέλη Ιανουαρίου, αφήνοντας τα θέματα απόδοσης για τις δοκιμές στο Μπαχρέιν.

“Πιστεύω ότι όλοι θα το κάνουν αυτό”, εξήγησε. “Σε αυτή την κατάσταση, το πιο σημαντικό είναι να γράψεις χιλιόμετρα. Όχι να κυνηγήσεις την απόδοση. Είναι να κάνεις χιλιόμετρα για να επιβεβαιώσεις τις τεχνικές επιλογές του αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία και μετά να έρθει η απόδοση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι θα πάνε στη Βαρκελώνη όχι με ένα πρωτότυπο δοκιμών, αλλά ας πούμε μια έκδοση spec A”.

Ο Βασέρ τόνισε επίσης πόσο διαφορετικό είναι πλέον το πλαίσιο των δοκιμών. “Δεν έχουμε συνηθίσει πια να έχουμε εννέα ημέρες δοκιμών. Τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια κάναμε τρεις. Είναι πλεονέκτημα, αλλά ταυτόχρονα πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι ο πρώτος στόχος σε μια τέτοια σεζόν είναι η αξιοπιστία”.

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην τελευταία μεγάλη αλλαγή κανονισμών το 2014, υπογραμμίζοντας τον κίνδυνο εγκαταλείψεων. “Στους πρώτους αγώνες τότε είχαμε τεράστιο ποσοστό εγκαταλείψεων. Αυτό σημαίνει ότι ο πρώτος στόχος στη Βαρκελώνη θα είναι να γράψουμε χιλιόμετρα, να κατανοήσουμε την αξιοπιστία του αυτοκινήτου, πού πρέπει να βελτιωθούμε και πώς πρέπει να αντιδράσουμε. Γιατί αν καταλάβεις κάτι στο Μπαχρέιν, στη δεύτερη δοκιμή, δεν θα έχεις χρόνο να αντιδράσεις μέχρι την Αυστραλία”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ