H “εκπληκτική” πτυχή της McLaren MCL39 που εντόπισε ο Μαξ Φερστάπεν

Το ακαταμάχητο πλεονέκτημα του φετινού μονοθεσίου της McLaren δεν οφείλεται αποκλειστικά στον τρόπο που η MCL39 διαχειρίζεται τα ελαστικά, αλλά και σε μία άλλη πτυχή – σύμφωνα με τον πρωταθλητή της Formula 1.
Η McLaren έχει κυριαρχήσει στη φετινή Formula 1 με 11 νίκες των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι σε 14 αγώνες, εξασφαλίζοντας ουσιαστικά την υπεράσπιση του περσινού της στέμματος των κατασκευαστών, καθώς η MCL39 έχει αποδειχθεί το σφαιρικότερα αποδοτικότερο μονοθέσιο της σεζόν σε διαφορετικές πίστες, με κάθε τύπο γόμας και σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Κανένα άλλο μονοθέσιο, φέτος, δεν έχει την ίδια δυνατότητα, και είναι πλέον δεδομένο ότι η McLaren MCL39 καταφέρνει με τον βέλτιστο τρόπο να κρατά τη λειτουργία των ελαστικών της μέσα στο ιδανικό “παράθυρο” θερμοκρασίας από την αρχή μέχρι το τέλος του κάθε stint.
Καθώς ο πρώην διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, χαρακτήρισε το φαινόμενο “αρκετά περίεργο”, η ικανότητα αυτή του μονοθεσίου του Ουόκινγκ προκάλεσε μέχρι και “θεωρίες συνωμοσίας” φέτος, σχετικά με τον ψεκασμό νερού στο εσωτερικό των ελαστικών – θεωρίες που, όμως, ποτέ δεν αποδείχθηκαν.
Πέραν αυτού, όμως, ο Μαξ Φερστάπεν εντόπισε κι άλλο ένα πλεονέκτημα της McLaren, το οποίο χαρακτήρισε “εντυπωσιακό”, και έχει να κάνει με την ανωτερότητα της MCL39 στις στροφές μέσης ταχύτητας.
“Σίγουρα είναι καλύτερη με τα ελαστικά της, μπορεί να τα κρατάει ‘ζωντανά’ πολύ καλύτερα”, είπε ο Ολλανδός. “Το βλέπεις ξεκάθαρα στη βροχή με τα ενδιάμεσα ελαστικά, όπου αν έχεις καλή διαχείριση ελαστικών αποδεικνύεται ακόμη περισσότερο.
Επειδή το ελαστικό είναι πιο ευαίσθητο, υπερθερμαίνεται πιο γρήγορα, και αυτοί το ελέγχουν πολύ καλά. Την ίδια στιγμή, θεωρώ ότι η απόδοσή τους στις μεσαίες ταχύτητες είναι απίστευτη σε σχέση με όλους τους άλλους.
Η ικανότητα περιστροφής στον εμπρός άξονα χωρίς να χάνουν το πίσω μέρος είναι επίσης εντυπωσιακή. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να προσπαθήσουμε να πετύχουμε”, πρόσθεσε ο πρωταθλητής.
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, έχει εκφράσει την ικανοποίησή του για την αποδοτικότητα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της MCL39, συμφωνώντας με την εκτίμηση του Φερστάπεν.
“Αρκεί να δεις τα δεδομένα από το GPS”, απάντησε ο Ιταλός χιουμοριστικά, όταν ρωτήθηκε για τα σχόλια του Ολλανδού. “Όταν κοιτάς τη σύγκριση ταχύτητας με κάποιες άλλες ομάδες, τα δεδομένα δείχνουν ότι η McLaren μπορεί να πετύχει την υψηλότερη ταχύτητα στη μέση της στροφής, στις μεσαίες ταχύτητες.
Οπότε, η εκτίμηση του Μαξ είναι σωστή. Έχουμε ακόμη αδύναμα σημεία. Σε στροφές πολύ υψηλής ταχύτητας, όπως η Copse στο Σίλβερστοουν ή η Pouhon στο Σπα, δεν είμαστε το ταχύτερο μονοθέσιο. Το ίδιο ισχύει πιθανότατα και στις πολύ αργές στροφές.
Αλλά η πλειονότητα των στροφών σε ένα πρωτάθλημα είναι μεσαίας ταχύτητας, και σε αυτό το εύρος, με βάση τα δεδομένα, το μονοθέσιό μας είναι το καλύτερο”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.