FORMULA 1

GP Μπαχρέιν: Η κίνηση τακτικής της Ferrari δεν ανησυχεί τη Red Bull

Grome the left , Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco, third placed, Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands, pole position, and Red Bull driver Sergio Perez, of Mexico, second pose for a photo after the Formula One qualifying at the Bahrain International Circuit in Sakhir, Bahrain, Saturday, March 4, 2023. (AP Photo/Frank Augsten)
Grome the left , Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco, third placed, Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands, pole position, and Red Bull driver Sergio Perez, of Mexico, second pose for a photo after the Formula One qualifying at the Bahrain International Circuit in Sakhir, Bahrain, Saturday, March 4, 2023. (AP Photo/) 2023 FRANK AUGSTEN / AP PHOTO

Η απόφαση της Scuderia να μην κάνει ο Σαρλ Λεκλέρ δεύτερο γρήγορο γύρο στο Q3 των δοκιμών κατάταξης του GP του Μπαχρέιν της εξασφάλισε ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας για την εκκίνηση, αλλά οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ δεν φάνηκαν να ανησυχούν ιδιαίτερα.

Ο Σαρλ Λεκλέρ -όπως και οι Φερνάντο Αλόνσο, Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον- έκανε μόνο έναν γύρο στην τρίτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης του GP του Μπαχρέιν, εναρκτήριου φετινού αγώνα της Formula 1, σε μια κίνηση τακτικής για να περισώσει ένα σετ μαλακής γόμας για την εκκίνηση του αυριανού αγώνα (Κυριακή 5/03, 17:00, ANT1, LIVE BLOG από το SPORT24).

Ο Μονεγάσκος βγήκε από το κόκπιτ της Ferrari SF-23 πριν το τέλος των κατατακτήριων, και ενώ ο Μαξ Φερστάπεν βρισκόταν στην πίστα και διεύρυνε τη διαφορά του στην κορυφή στα 3 δέκατα του δευτερολέπτου από τον 25χρονο οδηγό της Scuderia.

Στο τέλος, ο Λεκλέρ εξήγησε ότι δεν υπήρξε κάποιο τεχνικό πρόβλημα με το cavallino -που έχασε ένα εξάρτημά του στην κεντρική ευθεία στο ξεκίνημα του Q1- αλλά αντίθετα ήταν μια κίνηση τακτικής της ιταλικής ομάδας για να αποκτήσει καλύτερες στρατηγικές επιλογές στον αγώνα.

Εκκινώντας με φρέσκια μαλακή γόμα, ο Μονεγάσκος ελπίζει να έχει καλύτερη πρόσφυση στην εκκίνηση και καλύτερο ρυθμό φθοράς των ελαστικών του μέχρι το πρώτο πιτ-στοπ - μία παράμετρος που ήταν η «αχίλλειος πτέρνα» της περσινής Ferrari F1-75.

«Δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα, πιστεύω ότι θα είμαστε σε καλύτερη θέση εκκινώντας τρίτοι σε νέα ελαστικά από το να εκκινούσαμε πρώτοι με φθαρμένα», εξήγησε στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του Σακίρ ο Λεκλέρ. «Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι στις συνθήκες του αγώνα δείχνουμε να υστερούμε λίγο από τη Red Bull».

Πρόκειται για μια πρώτη στρατηγική κίνηση της Ferrari πολύ πριν ξεκινήσει το αυριανό GP του Μπαχρέιν, και ένα πρώτο δείγμα του νέου επικεφαλής στρατηγικής Ράβιν Τζέιν - αντικαταστάτη του Ινάκι Ρουέντα σε ένα τόσο νευαργλικό πόστο της Scuderia.

Σε ερώτηση για το πλεονέκτημα που θα του προσφέρει αυτή η κίνηση στον αγώνα, ο Λεκλέρ απάντησε «λιγάκι, όχι πολύ, δεν ξέρω αν θα αλλάξει τα δεδομένα για τη νίκη». Δίπλα του στη συνέντευξη Τύπου μετά τις δοκιμές, ο Μαξ Φερστάπεν -που κέρδισε την πολ ποζίσιον- είπε σχετικά: «Έχω ένα σετ που έχει κάνει μόνο έναν γύρο εξόδου από τα πιτς, οπότε αυτό θα είναι εντάξει».

Ο Ολλανδός αναφέρεται στο σετ που έκανε την πρώτη του έξοδο στο Q1, πριν τις κόκκινες σημαίες για την περισυλλογή του θραύσματος της Ferrari του Λεκλέρ. Επιπλέον, ίσως να μην έχει και τόση σημασία το πρώτο σετ ελαστικών, καθώς πιθανότατα αύριο η ιδανική στρατηγική περιλαμβάνει δύο πιτ-στοπς, λόγω της τραχιάς ασφάλτου της πίστας του Σακίρ.

Κι έτσι, η Red Bull θα έχει το πλεονέκτημα της διαχείρισης των ελαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, όπως εμμέσως παραδέχθηκε και ο Λεκλέρ λέγοντας: «Πιστεύω ότι εμείς βελτιώσαμε λίγο τις μεθόδους μας για να προστατεύουμε αυτά τα ελαστικά στη διάρκεια του αγώνα. Αλλά στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές είδαμε πως είμαστε λίγο πιο αργοί από τη Red Bull, από άποψη ρυθμού και φθοράς των ελαστικών.

»Οπότε, απομένει να διαπιστώσουμε αύριο που βρισκόμαστε ακριβώς. Αν δούμε μόνο τους εαυτούς μας, τότε ναι, πιστεύω ότι κάναμε ένα βήμα εμπρός. Αλλά δεν είμαι βέβαιος αν αυτό είναι αρκετό. Αυτοί εδώ [οι οδηγοί της Red Bull] και επίσης η Aston Martin δείχνουν να είναι πολύ γρήγοροι στον αγώνα, οπότε αυτός είναι ο λόγος που πήραμε αυτή την απόφαση στο Q3 - για να έχουμε φρέσκα ελαστικά και να μεγιστοποιήσουμε τις ελπίδες μας», συνέχισε ο 25χρονος οδηγός της Ferrari.

Όσο για την απόλυτη ταχύτητα της SF-23, ο Λεκλέρ δήλωσε ότι τον εξέπληξε ευχάριστα η σημερινή απόδοση του ιταλικού μονοθεσίου. Όπως υποστήριξε, δεν περίμενε να ήταν τόσο κοντά στη Red Bull RB19, ειδικά μετά τις δοκιμές εξέλιξης που δοκίμαζε διάφορες ακραίες ρυθμίσεις που προϋποέθεταν να στηθεί το μονοθέσιο με πολυ έντονες υποστροφικές τάσεις.

«Πιστεύω ότι ήμασταν μέσα στη μάχη για την πολ ποζίσιον, που ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για να είμαι ειλικρινής. Δεν το περίμενα μετά τις δοκιμές εξέλιξης, και μετά τις ελεύθερες δοκιμές εδώ που ήταν λίγο δύσκολες. Καταφέραμε να βρούμε την ταχύτητα για το γύρο των δοκιμών κατάταξης, κι αυτό ήταν σπουδαίο.

»Δεν ξέρω αν θα κερδίζαμε την πολ ποζίσιον ή όχι, αλλά θα ήμασταν κοντά. Είμαστε πιο κοντά από ό,τι περιμέναμε και αυτό δείχνει καλό για το μέλλον. Οπότε ανυπομονώ για τους επόμενους αγώνες. Φαίνεται να έχουμε μια μικρή αδυναμία τώρα, και θα μας βοηθήσει να έχουμε καινούρια ελαστικά αύριο. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει η γενική εικόνα, αλλά τουλάχιστον θα οδεύουμε στη σωστή κατεύθυνση», κατέληξε ο Μονεγάσκος.

Photo credits: Associated Press

TAGS FORMULA 1 FERRARI RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ