Γκρίνια στη Ferrari: Τι συνέβη μεταξύ των Χάμιλτον-Λεκλέρ στο φινάλε του GP στο Μπακού

Η Scuderia βρέθηκε ξανά στη δίνη της διχόνοιας στο τέλος του GP του Αζερμπαϊτζάν, καθώς ο Λιούις Χάμιλτον φάνηκε να μην ακολουθεί την οδηγία της ομάδας να παραχωρήσει τη θέση του στον Σαρλ Λεκλέρ. Εκνευρισμένος ο Μονεγάσκος, για “λάθος εκτίμηση” μίλησε ο Βρετανός.
Στον τελευταίο γύρο του σημερινού (21/9) GP του Αζερμπαϊτζάν οι δύο οδηγοί της Ferrari, Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ, βρισκόταν στις θέσεις 8-9 όταν ο μηχανικός του Βρετανού, Ρικάρντο Αντάμι, του ζήτησε να αφήσει τον Μονεγάσκο να περάσει στην κεντρική ευθεία εφόσον ο ίδιος ο Λιούις δεν ήταν σε θέση νωρίτερα να περάσει κάποιο από τα προπορευόμενα μονοθέσια.
Ο Χάμιλτον άφησε το γκάζι πριν τη γραμμή του τερματισμού, αλλά όχι αρκετά – με αποτέλεσμα να περάσει τον τερματισμό μόλις 0,464’’ εμπρός από τον Μονεγάσκο, κρατώντας την 8η θέση.
Λίγους γύρους νωρίτερα, η αρχική οδηγία της Ferrari είχε δοθεί στον Λεκλέρ από τον μηχανικό του, Μπράιαν Μπότσι, να αφήσει τον Χάμιλτον να περάσει για να δοκιμάσει να απειλήσει τον Νόρις, που βρισκόταν μπροστά από τις Ferrari, με τη μέση γόμα που έβαλε στο δεύτερο stint (έναντι της σκληρής, που είχε πια φθαρεί, του Λεκλέρ).
Ο Λεκλέρ υπάκουσε, αφήνοντας τον Χάμιλτον να περάσει στη στροφή 1. Ο Λιούις, παρά την πιο φρέσκια μέση γόμα του, όμως, δεν κατάφερε να μείνει κοντά -πόσο μάλλον να απειλήσει- τον Νόρις μπροστά του.
Στον τελευταίο γύρο ο Μπότσι ενημέρωσε τον Λεκλέρ ότι “θα αλλάξουμε ξανά τις θέσεις σας στο τέλος του γύρου στην κεντρική ευθεία αν ο Λιούις δεν μπορέσει να προσπεράσει”.
Ο Χάμιλτον άφησε μεν το γκάζι στην ευθεία αλλά εντέλει τερμάτισε εμπρός από τον Λεκλέρ, στην 8η θέση – και τότε ξέσπασε άλλη μία μεγάλη συζήτηση αν ο Βρετανός το έκανε επίτηδες ή αν επρόκειτο για λάθος.
Οι υποστηρικτές της δεύτερης άποψης ισχυρίζονται ότι ο Χάμιλτον έλαβε την εντολή να δώσει τη θέση πίσω πολύ αργά, ενώ βρισκόταν ήδη στην τελική ευθεία με υψηλή ταχύτητα – κάτι που έκανε δύσκολη μια ασφαλή επιβράδυνση.
Ο Λεκλέρ αρχικά φάνηκε εκνευρισμένος στο τέλος του αγώνα: “Δεν με νοιάζει, είναι για μια όγδοη θέση, ας την χαρεί. Είναι απλά χαζό, δεν είναι δίκαιο, αλλά ειλικρινά δεν με νοιάζει”, είπε.
Ο Χάμιλτον, από την πλευρά του, ανέλαβε την ευθύνη: “Ήμουν σαφώς πιο γρήγορος και ο Σαρλ ήταν ευγενικός που με άφησε να περάσω. Αλλά πήρα το μήνυμα πολύ αργά και ήμουν συγκεντρωμένος στο μπροστινό μονοθέσιο, παρότι οι πιθανότητες προσπέρασης ήταν σχεδόν μηδενικές.
Σήκωσα το πόδι, πάτησα φρένο, αλλά χάσαμε το σημείο για τέσσερα δέκατα. Ήταν λάθος εκτίμηση δική μου και θα ζητήσω συγγνώμη από τον Σαρλ. Δεν θα ξανασυμβεί”, υποστήριξε.
Όταν ο Λεκλέρκ μίλησε στα μέσα ενημέρωσης βγαίνοντας από το μονοθέσιο δεν είχε προλάβει ακόμη να συζητήσει με τον Χάμιλτον ή την ομάδα. Ωστόσο, η μεγαλύτερη απογοήτευσή του ήταν η έλλειψη ταχύτητας της Ferrari, που τερμάτισε όγδοη και ένατη, σε μια μέρα όπου οι McLaren είχαν δυσκολίες και οι Williams και Racing Bulls κατάφεραν να τερματίσουν μπροστά τους.
“Υπάρχουν κανόνες που ξέρουμε ότι πρέπει να ακολουθούμε και σήμερα ίσως δεν τηρήθηκαν” είπε ο Λεκλέρκ. “Αν μιλάμε για πιο ψηλές θέσεις θέσεις, που ελπίζω να είναι η περίπτωση στο μέλλον, τότε ελπίζω ότι θα δουλέψουμε διαφορετικά.
Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι το θέμα συζήτησης. Δυστυχώς ήμασταν πολύ αργοί όλο το Σαββατοκύριακο και εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε”, κατέληξε ο Μονεγάσκος.