Γιατί η Ferrari κρατά χαμηλούς τόνους για το 2026 -Βασέρ: “Δεν θα είναι ενδεικτικό το πρώτο GP”

Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, λέει πως “όποιος είναι μπροστά από όλους στη Μελβούρνη, στον πρώτο αγώνα, δεν θα είναι απαραίτητα αυτός που θα έχει το νικηφόρο μονοθέσιο της χρονιάς” και εξηγεί τις προκλήσεις του 2026 -καθώς η Ferrari αποφεύγει τα μεγάλα λόγια για τη νέα σεζόν της Formula 1.
“Τον χειμώνα δεν πρέπει να λες τίποτα” είπε με αποφασιστικότητα ο Φρεντ Βασέρ σε έναν Ιταλό δημοσιογράφο πρόσφατα, δίνοντας το στίγμα μιας ομάδας η οποία θέλει να αποφύγει τα επικοινωνιακά λάθη που προηγήθηκαν της απογοητευτικής σεζόν -χωρίς ούτε μία νίκη- του 2025.
Ενόψει του 2026 και της μεγάλης ευκαιρίας επανεκκίνησης που προσφέρουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, τόσο του σασί όσο και των μονάδων ισχύος, το Μαρανέλο αλλάζει προσέγγιση και επιλέγει συνειδητά να κρατήσει χαμηλούς τόνους.
Δώδεκα μήνες πριν, και με τις ενθαρρυντικές νίκες το 2024, τα μέλη της ιταλικής ομάδας εξέφραζαν ανοιχτά τις φιλοδοξίες τους για τη διεκδίκηση των τίτλων. Όμως, τα λόγια αυτά κατέληξαν να φορτώσουν την ομάδα με ένα βαρύ φορτίο προσδοκιών, μετατρέποντας κάθε απόκλιση από την ιδανική πορεία σε πηγή κριτικής και εξωτερικής πίεσης.
Σήμερα, η εικόνα είναι ριζικά διαφορετική. Ο Βασέρ λέει με ευθύτητα ότι -λόγω της μεγάλης αλλαγής των κανονισμών- κανείς δεν γνωρίζει πού θα καταλήξει η Ferrari, όπως και κάθε άλλη ομάδα της F1, στο πρωτάθλημα του 2026. Και είναι απόλυτα λογικό.
Έτσι η Ferrari δεν σπαταλά ενέργεια σε πρόωρες αφηγήσεις, πρώιμες συγκρίσεις ή δηλώσεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν εναντίον της καθημερινής δουλειάς της ομάδας. Η εστίαση μετατοπίζεται αλλού: στο εργοστάσιο, στη δουλειά εντός και εκτός πίστας, στη χημεία ανάμεσα στον Λιούις Χάμιλτον, τον Σαρλ Λεκλέρ και τα μέλη της ομάδας, και σε όσα μπορούν πραγματικά να κάνουν τη διαφορά αυτό το χειμώνα.
Καθώς, λοιπόν, η Scuderia δείχνει να θέλει να αφήσει τα αποτελέσματα του 2026 να μιλήσουν, αντί για τα μέλη της, αυτός θα είναι ένας χειμώνας χαμηλών τόνων, σκόπιμα ήσυχος, συγκρατημένος, χωρίς μεγάλα λόγια.
Εξάλλου, όντως και τα μέλη της ομάδας δεν μπορούν να γνωρίζουν πού ακριβώς βρίσκονται έναντι του ανταγωνισμού. Η τεράστια και ριζική αλλαγή των κανονισμών έχει θολώσει πλήρως το τοπίο και οι ομάδες βρίσκονται εμπρός σε μια μεγάλη πρόκληση.
Ο Βασέρ πιστεύει ότι στα πρώτα στάδια της νέας χρονιάς μπορεί να υπάρξουν μεγάλες διακυμάνσεις μεταξύ των ομάδων και ότι η διαχείριση του συγκεκριμένου προϋπολογισμού κάθε ομάδας για την εξέλιξη του μονοθεσίου της, καθώς όλοι προσπαθούν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, θα είναι καθοριστικής σημασίας.
“Ένα βασικό ζήτημα την επόμενη σεζόν θα είναι η διαχείριση του ορίου δαπανών”, δήλωσε ο Γάλλος στην ιταλική εφημερίδα Gazzetta dello Sport. “Γιατί αν μια ομάδα αρχίσει να εισάγει τέσσερις ή πέντε αναβαθμίσεις στους πρώτους αγώνες, ή αν -για παράδειγμα- χρειαστεί να στείλει ένα νέο δάπεδο σε έναν μακρινό αγώνα όπως της Ιαπωνίας ή της Κίνας, τότε καίει το μισό της budget εξέλιξης στην αρχή της χρονιάς.
Θα είναι λοιπόν σημαντικό να αξιολογείται προσεκτικά, βήμα προς βήμα, τι πρέπει να γίνει, ανάλογα με το πού βρισκόμαστε. Όποιος είναι μπροστά από όλους στη Μελβούρνη, στον πρώτο αγώνα, δεν θα είναι απαραίτητα αυτός που θα έχει το νικηφόρο μονοθέσιο της χρονιάς”, πρόσθεσε ο Βασέρ. Ο οποίος, θυμίζουμε, πρόσφατα αποκάλυψε ότι η Ferrari έχει αφοσιωθεί πλήρως στο μονοθέσιο του 2026 από τον περασμένο Απρίλιο.
Ειδικά στον τομέα των μονάδων ισχύος, σε μια προσπάθεια να αποτραπεί το ενδεχόμενο μια ομάδα να ξεφύγει και να κυριαρχήσει στο πρωτάθλημα, η FIA εισήγαγε φέτος τον κανονισμό Additional Development and Upgrades Opportunity (ADUO).
Το μέτρο αυτό θα δίνει στις ομάδες τη δυνατότητα να εξελίσσουν τις μονάδες ισχύος τους εντός των κανονισμών, υπό την προϋπόθεση ότι θεωρούνται αρκετά πίσω ώστε να τους επιτραπεί αυτή η ευελιξία.