MOTORSPORTS

Formula 1: Τι ώθησε τον Αλόνσο στη σοκαριστική μεταγραφή στην Aston Martin

Ο Αλόνσο στην Alpine στο γκραν πρι της Ουγγαρίας | 31 Ιουλίου 2022
Ο Αλόνσο στην Alpine στο γκραν πρι της Ουγγαρίας | 31 Ιουλίου 2022 XPB / JAMES MOY PHOTOGRAPHY LTD/ALPINE MEDIA

Μέσα σε τέσσερις μέρες από τότε που έμαθε την απόφαση του Σεμπάστιαν Φέτελ να αποχωρήσει από τη F1 στο τέλος του 2022, η Aston Martin εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Φερνάντο Αλόνσο. Όμως, για ποιο λόγο o Ισπανός το αποφάσισε, και που μπορεί να τον οδηγήσει αυτό το τεράστιο ρίσκο;

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, ο Αλόνσο έλεγε ότι η νέα του συμφωνία με την Alpine θα μπορούσε να υπογραφεί μέσα σε 10 λεπτά, και ο διευθυντής της ομάδας Ότμαρ Ζαφνάουερ συμφώνησε με αυτό - όμως η φράση αυτή αποδείχθηκε ότι είχε διττή ερμηνεία.

Όπως φαίνεται, βάσει των πληροφοριών που έχουν διαρρεύσει από τη στιγμή της ανακοίνωσης της μετακίνησης του Φερνάντο Αλόνσο στην Aston Martin το 2023, η συμφωνία θα μπορούσε να υπογραφεί αν η Alpine αποδεχόταν την επιθυμία του Ισπανού για διετές συμβόλαιο, ή αν αντίθετα ο Αλόνσο αποδεχόταν την επιθυμία της γαλλικής ομάδας για μονοετές.

Η πρόσφατη δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Alpine, Λορέν Ροσί, ότι προορίζει τον Αλόνσο για το πρόγραμμα της εταιρείας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο LeMans, μόλις ο Ισπανός θα αποχωρούσε από τη F1, δεν θα πρέπει να ακούστηκε και τόσο καλά στον δις παγκόσμιο πρωταθλητή από το Οβιέδο.

Το πρόγραμμα της Alpine στην κορυφαία κατηγορία υβριδικών πρωτοτύπων LMDh του LeMans ξεκινά το 2024, και αυτό εύκολα θα μπορούσε να μεταφραστεί από τον Αλόνσο ότι η Alpine τον προόριζε για τη Formula 1 το 2023, ώστε να συμβάλλει στην εξέλιξη του μονοθεσίου και να προετοιμάσει τη θέση για τον Όσκαρ Πιάστρι το 2024.

Ήταν άλλη μία απόδειξη ότι η Alpine θέλει να συνδυάσει το μέλλον της με τον Πιάστρι, ένα φαινομενικό ταλέντο αλλά με μηδαμινή εμπειρία στη Formula 1, να χτιστεί γύρω από τον Αυστραλό και μαζί του να εξελιχθεί σε διεκδικήτρια των τίτλων με χρονικό ορίζοντα το 2025, το νωρίτερο.

Το πλάνο της Alpine φαινόταν να προόριζε τον Πιάστρι για έναν προπαρασκευαστικό χρόνο σε κάποια άλλη ομάδα -πιθανώς στη Williams- το 2023, πριν τον καλέσει για τη θέση του Αλόνσο το 2024. Δεδομένου, όμως, ότι η γαλλική ομάδα βιάστηκε να κλείσει τον Εστεμπάν Οκόν με τρειετές συμβόλαιο ως το τέλος του 2024, πιθανώς και για λόγους marketing εξαιτίας της γαλλικής του καταγωγής, με αυτό το σχέδιο δεν θα υπήρχε χώρος για τον Αλόνσο το '24. Κι εξάλλου, με ποιο κίνητρο ο Αλόνσο θα οικοδομούσε την ομάδα, ώστε να έρθει ο Πιάστρι και να τη βρει έτοιμη, αντί για εκείνον;

Οι Οκόν, Αλόνσο στην Alpine στο γκραν πρι της Ουγγαρίας | 31 Ιουλίου 2022
Οι Οκόν, Αλόνσο στην Alpine στο γκραν πρι της Ουγγαρίας | 31 Ιουλίου 2022 XPB / JAMES MOY PHOTOGRAPHY LTD


Η Alpine σκεφτόταν τα πράγματα αντιδιαμετρικά με τις φιλοδοξίες του Ισπανού. Παρά τα 41 του χρόνια, ο Αλόνσο θεωρεί ότι σε καμία περίπτωση δεν έχει τελειώσει το κεφάλαιο Formula 1 για εκείνον. Και βάσει την εξαιρετικής του φετινής απόδοσης, δεν φαντάζει παράλογο ότι διατηρεί τη φιλοδοξία να γίνει ξανά πρωταγωνιστής του σπορ, να διεκδικεί νίκες και ίσως ένα τρίτο πρωτάθλημα. Ο Μίκαελ Σουμάχερ αγωνιζόταν μέχρι τα 44.

Ο Αλόνσο, πέραν των σκέψεων που έκανε η Alpine για το οδηγικό της δίδυμο, έχει τις δικές του απόψεις αν η γαλλική ομάδα θα μπορούσε να πετύχει κάτι τέτοιο μέσα στην επόμενη τριετία. Είναι πολύ πιθανόν να μην ήταν σίγουρος για αυτό, για μία ομάδα που βρίσκεται ήδη στον 7ο χρόνο της εργοστασιακής εμπλοκής της Renault αλλά δεν έχει καταφέρει τίποτα καλύτερο από την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.


Ο Αλόνσο στην Alpine στο γκραν πρι της Ουγγαρίας | 31 Ιουλίου 2022
Ο Αλόνσο στην Alpine στο γκραν πρι της Ουγγαρίας | 31 Ιουλίου 2022 XPB / JAMES MOY PHOTOGRAPHY LTD/ALPINE MEDIA


Όσο κι αν βελτιώνεται φέτος, και κυριαρχεί στη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής, η Alpine δεν έχει καν την ταχύτητα της Mercedes, πόσω μάλλον των Ferrari και RBR. Και με τη σταθερότητα των κανονισμών μέχρι το τέλος του 2025, ίσως ο Αλόνσο να έκρινε ότι αυτό δεν είναι κάτι που οι Γάλλοι μπορούν να αλλάξουν με το πλάνο 100 αγώνων για να ανέβουν στην κορυφή της F1 - το οποίο ακόμα δεν εχει φτάσει στο 1/3 του.

Όμως, η αλήθεια είναι ότι η Aston Martin βρίσκεται σε πολύ δεινότερη κατάσταση. Ο ιδιοκτήτης της Λόρεν Στρολ δείχνει να έχει αποσυνθέσει την ομάδα που μόλις δύο χρόνια πριν, ως Racing Point (πρώην Force India), ήταν ανταγωνιστική και βρισκόταν ενίοτε ακόμα και μέσα στις μάχες για το βάθρο. Και ο Ότμαρ Ζάφνάουερ, που ανέλαβε μετέπειτα αγωνιστικός διευθυντής της Alpine, φέρεται να αποχώρησε λόγω των διαφωνιών για την πορεία που έπαιρνε η ομάδα.

Ο Φέτελ με τους ανθρώπους της Aston Martin
Ο Φέτελ με τους ανθρώπους της Aston Martin ASTON MARTIN F1 MEDIA

Κατά συνέπεια, ο Αλόνσο έφυγε από την Alpine για την Aston Martin επειδή ένιωσε προσβεβλημένος για τον τρόπο που η πρώτη τον αντιμετώπισε; Ή το έκανε επειδή θεωρεί ότι η δεύτερη έχει μεγαλύτερη και καλύτερη δυναμική να ανέλθει στην κορυφή της Formula 1, και μάλιστα αρκετά σύντομα για να το προλάβει -λόγω ηλικίας- ο Ισπανός;

Αν η αιτία ήταν η πρώτη, τότε η απόφασή του φαντάζει να είναι μία ακόμα από τις πολλές λανθασμένες -όπως αποδείχθηκαν εκ των υστέρων- της καριέρας του Φερνάντο. Και αυτή ήταν ίσως η τελευταία. Αν η αιτία είναι η δεύτερη, πιθανώς διαβλέπει κάτι στην Aston Martin -βάσει και των πολύ καλών σχέσεών του με τον Λόρενς Στρολ- που δεν είναι ορατό εκτός των τειχών του εργοστασίου της ομάδας στο Σίλβερστοουν.

Η Aston Martin
Η Aston Martin ASTON MARTIN F1 MEDIA


Τα λόγια του, μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής του στην Aston Martin, αποδεικνύουν το δεύτερο - αφήνοντας και εμμέσως μια καλά κρυμμένη αιχμή για την Alpine: "Παρακολουθώ στενά την ομάδα [Aston Martin] καθώς προσελκύει σπουδαίους ανθρώπους με σημαντικά βιογραφικά, και έχω μάθει για την τεράστια αφοσίωσή της στις νέες εγκαταστάσεις και υποδομές στο Σίλβερστοουν. Κανένας στη F1 σήμερα δεν επιδεικνύει μεγαλύτερο όραμα και απόλυτη αφοσίωση για να κερδίσει".

Ο Λόρενς Στρολ δεν έχει κρύψει τις τεράστιες φιλοδοξίες του να κάνει την ΑΜ πρωταγωνίστρια της F1, και επενδύει βαρέως για αυτό. Χτίζει καινούριο εργοστάσιο για την ομάδα, έχει εκφράσει τη φιλοδοξία να κατασκευάζει στο μέλλον τους κινητήρες της, και προσλαμβάνει αρκετά ικανά στελέχη. Από την άλλη, πρόσφατα για την ηγεσία της ομάδας προσελήφθη ο Μάικ Κρακ, που έχει μεν πλούσια εμπειρία στο μότορσπορ, αλλά όχι από τη F1.

Ο Λαν Στρολ στο γκραν πρι του Βελγίου
Ο Λαν Στρολ στο γκραν πρι του Βελγίου ASTON MARTIN F1 MEDIA

Ο Αλόνσο σίγουρα έχει πολύ περισσότερες πληροφορίες για το μέλλον μιας ομάδας που, προς το παρόν, είναι -με το προβληματικό, ασταθές σε απόδοση και συνήθως αργό μονοθέσιό της- κομπάρσος της Formula 1. Και προφανώς εκτιμά ότι μπορεί να συνυπάρξει με τον, κατά τα διαφαινόμενα, δύσκολο χαρακτήρα του Λόρενς Στρολ.

Κι εξάλλου, στην Aston Martin βρήκε ακριβώς ό,τι δεν του έδινε η Alpine: πρώτα από όλα το σεβασμό που ταιριάζει με την αξία του, έπειτα τη θέση του αδιαμφισβήτητου ηγέτη της ομάδας δίπλα σε έναν όχι ιδιαίτερα επικίνδυνο οδηγό (που όμως είναι ο γιος του αφεντικού), τρίτον πολυετές συμβόλαιο, και έπειτα ίσως και πολύ υψηλότερη αμοιβή.

Κι έτσι, ο Φερνάντο Αλόνσο έφερε τον εαυτό του στη θέση όπου ανέκαθεν άρμοζε στο ταλέντο του: του ηγέτη μιας εργοστασιακής ομάδας. Τον αν η εργοστασιακή ομάδα μπορεί να σταθεί στο ύψος των ικανοτήτων του, είναι κάτι που θα φανεί με το χρόνο - αν και η αλήθεια είναι ότι ο δρόμος της Aston Martin προς την κορυφή της Formula 1 προς το παρόν φαντάζει με "οδύσσεια".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ