FORMULA 1

Formula 1: Ο θρίαμβος του Φερστάπεν, το σωστό ρίσκο του Βολφ και άλλο ένα τρελό Σαββατοκύριακο στου Μπινότο

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands leads through the first curve on the first lap during the Formula One Dutch Grand Prix auto race, at the Zandvoort racetrack, in Zandvoort, Netherlands, Sunday, Sept. 4, 2022. (AP Photo/Peter Dejong)
Τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Ολλανδίας 2022 AP

Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Ολλανδίας, όπου λίγο έλειψε η Mercedes να πανηγυρίσει την πρώτη της φετινή νίκη.

Με την τέταρτη σερί και δέκατη φετινή του νίκη (+2 στους αγώνες sprint), ο Μαξ Φερστάπεν έχει περιορίσει σημαντικά τις πιθανότητες να κερδίσει άλλος τον τίτλο της Formula 1. Καλώς ή κακώς, τα συμπεράσματα από το GP Ολλανδίας λίγο διαφέρουν από αυτά του προηγούμενου Γκραν Πρι στο Σπα, αν και στο Ζάντβουρτ ο αγώνας ήταν συναρπαστικός για άλλους λόγους.

Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Ολλανδίας.

01. Ο Φερστάπεν θα κέρδιζε έτσι ή αλλιώς

Είναι ο απόλυτος κυρίαρχος, με τέσσερις σερί νίκες και πάνω από 100 βαθμούς διαφορά από τους ανταγωνιστές του για την κατάκτηση του τίτλου. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει αυτή τη στιγμή το καλύτερο μονοθέσιο, την καλύτερη ομάδα και την καλύτερη ψυχολογία από οποιονδήποτε άλλο πιλότο της Formula 1.

Ακόμη και στο Ζάντβουρτ, όπου θεωρητικά η Ferrari είχε το πλεονέκτημα, στην πράξη είδαμε πως μια καλοκουρδισμένη ομάδα όπως η Red Bull δύσκολα χάνει τη νίκη. Ακόμη και η Mercedes που αποδείχτηκε αντάξια σε στρατηγική και έφτασε να ελπίζει στην πρώτη της φετινή νίκη, δεν είχε την απαιτούμενη ταχύτητα για να κερδίσει τον Μαξ. Ο Φερστάπεν, θα κέρδιζε τελικά, είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο.

02. Ο Βολφ έπραξε πολύ σωστά παίρνοντας το ρίσκο με τον Χάμιλτον

Το ότι η Red Bull και ο Φερστάπεν είναι σε άλλο επίπεδο, το γνωρίζει πολύ καλά ο Τότο Βολφ. Έχει βρεθεί σε αυτή τη θέση, να κοιτά τον ανταγωνισμό από ψηλά με την απαιτούμενη ψυχραιμία και να λαμβάνει τις σωστές και έγκαιρες αποφάσεις για να προασπίσει την κυριαρχία της ομάδας του.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο έπραξε και σήμερα, άσχετα αν εξόργισε τον Λιούις Χάμιλτον και στεναχώρησε τους φανς του Βρετανού. Ο Βολφ ήξερε ότι, ακόμη και αν έβαζαν τον Χάμιλτον στα πιτς για να βάλει τα μαλακά Pirelli, δεν θα κατάφερνε να αμυνθεί στην επίθεση του Φερστάπεν με ίδια ελαστικά.

Το πιθανότερο είναι πως τελικά προτίμησε να αφήσει τον Λιούις πρώτο και να ρίξει τον Τζορτζ Ράσελ στο κατόπι του Μαξ, με την αμυδρή ελπίδα πως αυτό θα καθυστερήσει τον Ολλανδό και θα δώσει τη δυνατότητα στον Χάμιλτον να διατηρήσει την πρωτοπορία. Μην ξεχνάμε επίσης ότι ο Ράσελ είναι αυτός που πίεσε πολύ στον ασύρματο για να πείσει την ομάδα του να αναθεωρήσει την στρατηγική και να του αλλάξει τα ελαστικά με νέα μαλακά.

Ο Βολφ ήξερε ότι αυτό το ρίσκο είχε πολύ μικρό ποσοστό επιτυχίας, αλλά αποφάσισε να τα παίξει όλα για όλα, με απώτερο στόχο μια νίκη, την πρώτη της Mercedes για φέτος. Και καλά έκανε.

Το σημαντικότερο για τη Γερμανική ομάδα, ωστόσο, είναι πως στο Ζάντβουρτ ήταν σαφώς βελτιωμένη. Μπορεί να μην είναι ακόμη σε θέση να διεκδικήσει στα ίσια μια νίκη απέναντι στην πρωτοπόρο Red Bull, η Ferrari είναι όμως μέσα στις δυνατότητές της. Και να δείτε ότι στο τέλος η Mercedes θα είναι δεύτερη στη βαθμολογία των κατασκευαστών.

03. Άλλο ένα τρελό Σαββατοκύριακο στου... Μπινότο

Έχει καταντήσει πλέον ανέκδοτο η λειτουργία της Ferrari στους αγώνες. Στο ολλανδικό GP κατέστρεψαν τον αγώνα του Κάρλος Σάινθ. Οι εξηγήσεις-δικαιολογίες και η στήριξη του Ματία Μπινότο στην ομάδα του, είναι πλέον χωρίς αντίκρισμα. Πρέπει κάτι να γίνει.

Σε κάθε Γκραν Πρι, συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Αλλά το να ξεκινήσουν pit stop με ένα τροχό λιγότερο, αυτό ξεπερνά ακόμη και τη φαντασία του καλύτερου κωμικού.

Φυσικά, πλέον δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα της ιταλικής ομάδας. Είναι και η ταχύτητα του μονοθεσίου. Η F1-75 δείχνει ανήμπορη στους τελευταίους αγώνες να ακολουθήσει το ρυθμό της Red Bull. Ο Σαρλ Λεκλέρ, μπορεί να μην χαντακώθηκε αυτή τη φορά από τους μηχανικούς ή τη στρατηγική της ομάδας του, αλλά σίγουρα δεν πρέπει να τον ικανοποιεί η τρίτη θέση στο βάθρο.

Η Ferrari δείχνει κουρασμένη και ανοργάνωτη. Έχει μπει σε σοβαρούς βαθμολογικούς μπελάδες και αν συνεχίσει έτσι, θα τερματίσει τη σεζόν τρίτη και καταϊδρωμένη.

04. Ο Αλόνσο διανύει δεύτερη νιότη

Ξεκίνησε 13ος και τερμάτισε έκτος! Από το Σίλβερστοουν και μετά, ο Φερνάντο Αλόνσο έχει πραγματοποιήσει μερικές πολύ καλές εμφανίσεις. Είναι η πρώτη φορά όμως φέτος που ο Ισπανός κάνει δύο διαδοχικούς πολύ καλούς - και αποδοτικούς σε βαθμούς - αγώνες.

Μάλιστα στα τέσσερα τελευταία γκραν πρι, έχει τερματίσει εμπρός από τον ομόσταυλό του, καλύπτοντας σταδιακά τη διαφορά που έχτισε υπέρ του ο Εστεμπάν Οκόν στο πρώτο μισό της φετινής σεζόν. Αναμφίβολα θα είναι μεγάλο πλήγμα για την Alpine που δεν θα τον έχει το 2023.

05. Τι γίνεται με τη McLaren;

Η μάχη μεταξύ Alpine και McLaren για την 4η θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών φαίνεται πως γέρνει πλέον υπέρ της γαλλικής ομάδας. Είναι πλέον ξεκάθαρο πως ο Ντάνιελ Ρικιάρντο δεν έχει κίνητρο για να κυνηγήσει κάτι καλό με τη McLaren, ενώ ο Λάντο Νόρις δείχνει ανήμπορος να ανταγωνιστεί τα γαλάζια μονοθέσια.

Από τον Καναδά και έπειτα, η Alpine κερδίζει συνεχώς σε συγκομιδή πόντων και η διαφορά που έχει χτίσει (24 βαθμοί) από τη McLaren δύσκολα θα καλυφθεί στους 7 εναπομείναντες αγώνες.

TAGS FORMULA 1 GP ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ RED BULL FERRARI MERCEDES F1 MCLAREN ALPINE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ