FORMULA 1

Formula 1, GP Ουγγαρίας: Νικητής ο Εστεμπάν Οκόν μετά την "τρελή" πρώτη στροφή

Ο Εστεμπάν Οκόν στο Ουγγρικό Γκραν Πρι
Ο Εστεμπάν Οκόν στο Ουγγρικό Γκραν Πρι PHOTO CREDITS: Ⓒ 2021 DARKO BANDIC / ASSOCIATED PRESS

Ο Εστεμπάν Οκόν της Alpine πέτυχε απρόσμενα την πρώτη νίκη της καριέρας του στη F1, στο GP Ουγγαρίας, μετά από το ατύχημα της πρώτης στροφής που εξουδετέρωσε τον Φερστάπεν και από ένα ολέθριο σφάλμα του Χάμιλτον στην επανεκκίνηση.

Στη μάχη των δύο διεκδικητών του τίτλου στη Formula 1, ο Λιούις Χάμιλτον με την 3η θέση κέρδισε 15 βαθμούς και ο Μαξ Φερστάπεν με την 10η θέση μόλις έναν, με αποτέλεσμα ο Βρετανός της Mercedes να ανακτήσει το βαθμολογικό προβάδισμα, με διαφορά 6 βαθμών από τον Ολλανδό.

Τον νικητή Εστεμπάν Οκόν ακολούθησε στο βάθρο ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που τον ακολουθούσε σε όλο τον αγώνα και προσπάθησε να τον περάσει με το undercut στα πιτ-στοπς, ενώ ο Χάμιλτον ανέβηκε στην 3η θέση κάνοντας ένα επιπλέον πιτ-στοπ για να περάσει στο τέλος, με φρέσκια μέση γόμα, τον Φερνάντο Αλόνσο και έπειτα τον Κάρλος Σάινθ.

Οι δύο Ισπανοί, της Ferrari και της Alpine, έκλεισαν την πρώτη πεντάδα, εμπρός από τις Alpha Tauri των Πιέρ Γκασλί και Γιούκι Τσουνόντα, και τις Williams των Νικόλας Λατίφι και Τζορτζ Ράσελ που επιτέλους κέρδισαν τους πρώτους βαθμούς μετά το 2019!

Λίγο αργότερα πάντως ακυρώθηκε ο Φέτελ κι έτσι στη 2η θέση ανέβηκε ο Χάμιλτον και στην 3η ο Κάρλο Σάινθ.

Πώς φτάσαμε ως εκεί

Στο τελευταίο ημίωρο πριν την εκκίνηση του αγώνα, μια ελαφριά αλλά διαρκής βροχή ανάγκασε όλους να εκκινήσουν με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά. Από την πρώτη τετράδα (Χάμιλτον-Μπότας-Φερστάπεν-Πέρεθ), μόλις έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης, ο Μπότας έκανε τη χειρότερη εκκίνηση, και βρέθηκε στην πρώτη στροφή πίσω και από τη McLaren του Νόρις.

Ο Μπότας, τότε, έχασε τα φρένα και προσέκρουσε στη McLaren του Νόρις - στέλνοντάς την πάνω στη RBR του Φερστάπεν. Την ίδια στιγμή, βγαίνοντας και ο ίδιος από την πίστα, παρέσυρε και την RB16B του Σέρχιο Πέρεθ. Οι Μπότας, Πέρεθ και Νόρις εγκατέλειψαν, ενώ ο Φερστάπεν επέστρεψε μεν στην πίστα, αλλά με σοβαρή ζημιά στη δεξιά πλευρά της RB16B.

Ταυτόχρονα, σε ένα διαφορετικό συμβάν, στο εσωτερικό της ίδιας στροφής, ο Λανς Στρολ έχασε τα φρένα της Aston Martin και προσέκρουσε στους Σαρλ Λεκλέρ και Ντάνιελ Ρικιάρντο. Οι Στρολ και Λεκλέρ εγκατέλειψαν, και ο Μονεγάσκος της Ferrari έκανε ιδιαίτερα σαφή τον εκνευρισμό του.

Ο Χάμιλτον είχε προλάβει να απομακρυνθεί στην κορυφή, μπροστά από το χάος που συνέβαινε πίσω του - το οποίο, ωστόσο, εκμεταλλεύθηκαν οι Οκόν, Φέτελ, Λατίφι και Σάινθ για να ανέβουν στις τρεις θέσεις πίσω από τον Βρετανό της Mercedes. Ωστόσο, ο αγώνας έπρεπε να διακοπεί, για να καθαριστεί η πρώτη στροφή από όλα τα συντρίμμια.

Η επανεκκίνηση έγινε περίπου 25 λεπτά αργότερα, από τα πιτς. Η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη και όλοι ξεκίνησαν το γύρο σχηματισμού με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, με σκοπό να διαπιστώσουν σε αυτό το γύρο την κατάστασης της πίστας και να επιλέξουν αν θα εκκινήσουν με αυτά τα ελαστικά ή αν θα μπουν πριν την εκκίνηση στα πιτς για να βάλουν τα «στεγνά» (σλικς).

Όλοι διαπίστωσαν ότι η άσφαλτος είχε πια στεγνώσει αρκετά και επέλεξαν να μπουν στα πιτς για να βάλουν τη μέση γόμα, εκτός από τον Χάμιλτον - που παρατάχθηκε μόνος του στην εκκίνηση, σε μια από τις πιο παράξενες στιγμές της F1 από την εκκίνηση 6 αυτοκινήτων στην Ινδιανάπολη το 2005.

Φυσικά, ο Λιούις δεν μπορούσε να μείνει με τα βρόχινα, και στο τέλος του πρώτου γύρου μετά την επανεκκίνηση μπήκε και αυτός στα πιτς, επίσης για να βάλει τα μεσαία σλικς. Αυτό τον έριξε στην τελευταία θέση, και φάνηκε αμέσως ότι ήταν ένα σφάλμα του ίδιου και της Mercedes.

Μετά από αυτό, οι Οκόν και Φέτελ άνοιξαν διαφορά στις δύο πρώτες θέσεις, δεδομένου ότι ο Λατίφι με τη Williams κρατούσε πίσω του τους Σάινθ και Αλόνσο. Στους πρώτους γύρους το προβάδισμα των δύο είχε ανέβει ήδη στα 8 δευτερόλεπτα.

Ήταν σαφές ότι και οι δύο πρώτοι, όπως και οι Σάινθ και Αλόνσο, θα έκαναν μόνο ένα ακόμη πιτ-στοπ μετά την αλλαγή ελαστικών στην επανεκκίνηση. Στο πιτ-στοπ αυτό ο Φέτελ προσπάθησε να κάνει το undercut στον Οκόν, μπαίνοντας νωρίτερα, αλλ΄ο Γάλλος και η Alpine απάντησαν αμέσως - και στον επόμενο γύρο βγήκαν οριακά εμπρός από την Aston Martin του Γερμανού.

Εκεί κρίθηκε η νίκη του αγώνα, καθώς ο Φέτελ δεν κατάφερε -σε μια ομολογουμένως δύσκολη για προσπεράσεις πίστα- να φέρει εις πέρας καμία απειλητική κίνηση να περάσει τον Γάλλο.

Ωστόσο, πίσω του ο Χάμιλτον άλλαξε τη στρατηγική του αρκετά νωρίς. Έχοντας ανέβει από την τελευταία θέση στην 11η, βρήκε τον εαυτό του κολλημένο εκεί - και αν παρέμεναν έτσι τα πράγματα, δεν φάνταζε καμία ελπίδα στον ορίζοντα. Έτσι, μπήκε πολύ νωρίτερα από όλους για να βάλει φρέσκα σκληρά ελαστικά, και άρχισε την επέλασή του έχοντας μπροστά του καθαρή πίστα.

Οι Φερστάπεν και Ρικιάρντο, που μέχρι τότε βρίσκονταν μπροστά του, απάντησαν στο undercut του Βρετανού και μπήκαν αμέσως για το δικό τους πιτ-στοπ – αλλά επέστρεψαν πίσω από τη Mercedes. O Χάμιλτον συνέχισε να κερδίζει θέσεις με τις στάσεις και των υπολοίπων, αλλά όταν άρχισε να χάνει την απόδοση της σκληρής γόμας (και να απειλείται από τον Αλόνσο) αποφάσισε να κάνει και άλλο ένα πιτ-στοπ, στον 48ο από τους 70 γύρους.

Ο Χάμιλτον επέστρεψε 5ος, πίσω από τον Αλόνσο, αλλά με πιο φρέσκια -και μάλιστα μαλακή γόμα- κατάφερε να περάσει τόσο τον Ισπανό, σε μια υπέροχη μάχη δύο μεγάλω πρωταθλητών, και έπειτα τον Σάινθ, τρεις γύρους πριν το τέλος.

Έτσι, καθώς ο Φερστάπεν έμενε στην 10η θέση με την τραυματισμένη από την πρώτη στροφή RB-Honda, ο Χάμιλτον με την ανέλιξή του στο βάθρο εν μέρει κάλυψε το σφάλμα της επανεκκίνησης και ανέβηκε στο βάθρο, εξουθενωμένος, και ξανά πίσω στην κορυφή της βαθμολογίας.

Formula 1, GP Ουγγαρίας: Νικητής ο Εστεμπάν Οκόν μετά την "τρελή" πρώτη στροφή
TAGS FORMULA 1 ALPINE ΟΥΓΓΑΡΙΑ GP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ