FORMULA 1

Formula 1, GP Ουγγαρίας: Ατύχημα του Πέρεζ και βροχή στις πρώτες δοκιμές

Ο Πέρεζ στο GP της Ουγγαρίας
Ο Πέρεζ στο GP της Ουγγαρίας 2023 AP PHOTO/DENES ERDOS

Η έξοδος του Σέρτζιο Πέρεζ και η πρόσκρουσή του με τη Red Bull RB19 στις μπαριέρες διέκοψε τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στη Βουδαπέστη, και με την επανεκκίνηση ξεκίνησε η βροχή. Πρώτος χρόνος στο τέλος του Τζορτζ Ράσελ της Mercedes με την ενδιάμεση γόμα.

Το 11ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 -το GP Ουγγαρίας- ξεκίνησε με βροχερό καιρό μέσα στο κατακαλόκαιρο στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ στη Βουδαπέστη, με αποτέλεσμα να μην προκύψουν από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ούτε αντιπροσωπευτικοί χρόνοι ούτε δεδομένα για τα ελαστικά ενόψει της συνέχειας του διημέρου.

Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία λίγων γύρων στο στεγνό πριν αρχίσει να βρέχει - αλλά τους τη στέρησε ο Σέρτζιο Πέρεζ με το ατύχημα που είχε στα πρώτα λεπτά. Ο Μεξικανός πάτησε τον πίσω αριστερό τροχό της RB19 στο γρασίδι στην είσοδο της στροφής 5, έχασε τον έλεγχο και κατέληξε στις μπαριέρες της εξόδου - διαλύοντας όλο το εμπρός αριστερό άκρο του μονοθεσίου.

Το γεγονός αυτό προφανώς έβγαλε τις κόκκινες σημαίες πριν προλάβει κανείς να γράψει κάποιον αντιπροσωπευτικό γύρο στο στεγνό. Η περίοδος ξεκίνησε και πάλι έπειτα από λίγα λεπτά, αλλά πλέον η βροχή άρχισε να πέφτει στο τελευταίο τμήμα της πίστας - αναγκάζοντας σε τετ-α-κε τον Βάλτερι Μπότας με τη μαλακή γόμα στις τέσσερις άκρες της Alfa Romeo. Ο Φινλανδός χαρακτήρισε την πίστα "μη οδηγήσιμη" με τα σλικς.

Η βροχή, έκτοτε, άρχισε να δυναμώνει και μόνο λίγοι οδηγοί -οι Λάντο Νόρις, Πιέρ Γκασλί και Κέβιν Μάγκνουσεν- έκαναν αναγνωριστικούς γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής. Όταν η βροχόπτωση άρχισε να εξασθενεί λίγο, περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος, η πλειοψηφία των οδηγών βγήκαν από τα γκαράζ τους.

Θύματα των συνθηκών έπεσαν οι Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri) και Κάρλος Σάινθ (Ferrari), που είχαν τετ-α-κε. Ο Ιάπωνας και ο Ισπανός, ωστόσο, κατάφεραν να επιστρέψουν με τα μονοθέσιά τους στα πιτς, μόνο με μια μικρή ζημιά στην εμπρός πτέρυγα της AT04 του πρώτου.

O Σάινθ απέφυγε τη μπαριέρα της στροφής 3, αλλά κόλλησε πάνω στο κερμπ προσπαθώντας να επιστρέψει στην άσφαλτο - κι έτσι αναγκαστικά μεσολάβησε μία ακόμη διακοπή μέχρι να επανέλθουν όλοι οι τροχοί της Ferrari SF-23 και ο Κάρλος να πάρει το δρόμο της επιστροφής προς τα πιτς.

Έτσι, όποτε δεν μεσολαβούσαν κόκκινες και κίτρινες σημαίες, οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν με την ενδιάμεση γόμα βροχής. Από την κορυφή πέρασε ο Σαρλ Λεκλέρ με την έτερη Ferrari, ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin και ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, κι έπειτα τον ταχύτερο γύρο έγραψε ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL60.

Όμως, ο Ράσελ απάντησε στην εκπνοή για να τελειώσει αυτές τις πρώτες δοκιμές ταχύτερος. Ο Μαξ Φερστάπεν και ο Λιούις Χάμιλτον επέλεξαν να παραμείνουν στα πιτς και να μην βγουν στην πίστα για να κάνουν έναν γρήγορο γύρο - δεν υπήρχε κάποιος ιδιαίτερος λόγος να ρισκάρουν.

Το ίδιο έκανε και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, αντικαταστάτης του Νικ ντε Βρις, που μπήκε αμέσως στην πίστα με την Alpha Tauri για να συγκεντρώσει όσα δεδομένα χρειάζεται για το ντεμπούτο του με το νέο του μονοθεσίου. Ο Αυστραλός ξεκίνησε τον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μέση γόμα, όταν κυμάτισαν οι κόκκινες σημαίες για το ατύχημα του Πέρεζ - κι έτσι αναγκάστηκε να τον διακόψει. Έκτοτε δεν έκρινε ότι χρειαζόταν να επιστρέψει στην πίστα, υπό βροχή.

Στη μη αντιπροσωπευτική αυτή κατάταξη πίσω από τον Ράσελ και τον Πιάστρι την πρώτη τριάδα έκλεισε ο Λανς Στρολ (Aston Martin), εμπρός από τους Νόρις, Αλόνσο και Μπότας που συμπλήρωσαν την εξάδα. Ο Λεκλέρ έμεινε εντέλει στην 7η θέση, εμπρός από τους Γκουάνιου Τσόου (Alfa Romeo), Λόγαν Σάρτζεαντ (Williams) και Νίκο Χούλκενμπεργκ (Haas).

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ