FORMULA 1

Formula 1: Αποκάλυψη της ριζικά αλλαγμένης Mercedes W14 στο Μονακό

Το μονοθέσιο της Mercedes
Το μονοθέσιο της Mercedes MERCEDES-AMG F1 MEDIA

H Mercedes W14 δείχνει να μπαίνει στην τροχιά της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Red Bull RB19, βάσει των πρώτων φωτογραφιών από το γκαράζ της ομάδας στο Μονακό ενόψει του 6ου φετινού GP της Formula 1 το προσεχές τριήμερο.

Η Mercedes σκόπευε να παρουσιάσει το ριζικά ανασχεδιασμένο της μονοθέσιο στο GP τις Ίμολα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Το ίδιο θα έκανε και η Ferrari εφαρμόζοντας στον αγώνα της Εμίλια Ρομάνια τις μεγάλες αλλαγές της SF-23, στην προσπάθεια των δύο ομάδων να κλείσουν το χάσμα απόδοσης που τους χωρίζει από τη Red Bull RB19.

Όμως, η ματαίωση του αγώνα της Ίμολα λόγω των καταστροφικών πλημμυρών στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνια μετέθεσε τα πλάνα της Mercedes για το Μονακό και της Ferrari για τον αμέσως επόμενο αγώνα, της Βαρκελώνης στην Ισπανία.

Καθώς σήμερα (25/5) οι ομάδες στήνουν τα γκαράζ τους στο Μονακό, ενόψει των αυριανών ελεύθερων δοκιμών στο πριγκηπάτο, στο γκαράζ της Mercedes αποκαλύφθηκαν εν μέρει τα νέα εξαρτήματα της W14, και πολύ σύντομα κυκλοφόρησαν οι φωτογραφίες τους.

Από όσα κατέστη δυνατόν να φανούν, η πιο εξόφθαλμη αλλαγή είναι οι νέοι πλευρικοί αεραγωγοί: το σχέδιο των ισχνών «zero-pods» εγκαταλείφθηκε, και τη θέση τους παίρνουν ευμεγέθεις αεραγωγοί που παραπέμπουν στη σχεδιαστική φιλοσογία εκείνων της Red Bull - τους οποίους έχει υιοθετήσει από πέρσι στη Βαρκελώνη και η Aston Martin.

Επίσης, η Mercedes W14 έχει νέο δάπεδο και νέα εμπρός ανάρτηση, μεταξύ όσων μπορούν να γίνουν ορατά. Βεβαίως, τόσο στους πλευρικούς αεραγωγούς όσο και σε άλλα σημεία ορισμένα στοιχεία της W14 παραμένουν αναλλοίωτα, λόγω της τεράστιας δυσκολίας (και υπό τον περιορισμό του ορίου προϋπολογισμού κάθε ομάδας) να αλλαχθεί όλη η αρχιτεκτονική ενός μονοθεσίου στη διάρκεια μιας αγωνιστικής σεζόν.

Για παράδειγμα, ενώ πλέον οι πλευρικοί αεραγωγοί έχουν και πάλι το συμβατικό οριζόντιο άνοιγμα στο εμπρός μέρος τους, αντί του ρηξικέλευθου κάθετου των «zero-pods», στο κάτω μέρος τους δεν έχουν τόσο ακραίο κενό όσο των Red Bull και Aston Martin. Αυτό οφείλεται στους περιορισμούς που είχε η ομάδα του Μπράκλεϊ από τα στοιχεία της μέχρι στιγμής W14, δηλαδή τη θέση του κόκπιτ και τις ενισχύσεις πλευρικής πρόσκρουσης που δεν ήταν δυνατόν να αλλάξουν.

Και πάλι, όμως, το εύρος της αναβάθμισης του μονοθεσίου είναι τεράστιο. Οι αεροδυναμικές αλλαγές που προκύπτουν από τους πλευρικούς αεραγωγούς -που πλέον προεκτείνονται προς το διαχύτη- και κυρίως από το νέο δάπεδο είναι ριζικές, ενώ η τροποποίηση της εμπρός ανάρτησης εντάσσεται στην προσπάθεια βελτίωσης της οδηγικής αίσθησης που αποκομίζουν οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ.

Δεδομένου ότι το νέο σχέδιο είναι ακόμη σε βρεφικό στάδιο, και τοποθετείται στο υπάρχον σασί με την υπάρχουσα διάταξη κινητήρα-κιβωτίου, το θετικό για τη Mercedes είναι ότι έχει αρκετά περιθώρια εξέλιξης και βελτίωσης. Για την Aston Martin η αλλαγή αυτή ξεκίνησε το Μάιο του 2022 και εξελίχθηκε να είναι ανταγωνιστική στο ξεκίνημα του 2023.

"Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί να μην αντλήσουμε τόσα πολλά συμπεράσματα από αυτόν τον αγώνα", είπε ο διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ, ενόψει του GP στο πολύ ιδιαίτερο -από αεροδυναμική άποψη- σιρκουί του Μονακό.

"Εισάγουμε το πρώτο βήμα σε μια νέα κατεύθυνση εξέλιξης. Δεν θα είναι μια απλή λύση σε ένα περίπλοκο πρόβλημα. Από την εμπειρία μου, τέτοιες δεν υπάρχουν στο σπορ μας. Ελπίζουμε ότι θα δώσει στους οδηγούς μια πιο σταθερή και προβλέψιμη πλατφόρμα. Τότε, θα μπορούμε να χτίσουμε πάνω σε αυτήν τις εβδομάδες και τους μήνες που έρχονται", κατέληξε ο Αυστριακός.

TAGS FORMULA 1 MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ